Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kampaajan tekemästä mikrokameratutkimuksesta, hiusten katkeilusta? Auttakaa!

Vierailija
31.07.2020 |

Olen nelikymppinen nainen ja hiuslaatuni on ohut ja liukas, lasimainen(?). Nykyisin olen harvakseltaan värjännyt hiuksia, ehkä kerran/kaksi vuodessa, lähinnä sen vuoksi että hiuksiin tulisi kiiltoa ja eloa, vaikka ei ne ole kovin huonokuntoisen näköiset olleetkaan. Nyt on kuitenkin ainakin vuoden verran ollut hiusten katkeilua, enkä ymmärrä mistä se voi johtua, en käytä juuri ollenkaan mitään föönejä tai suoristusrautojakaan.

Onko tosiaan niin että stressi katkoo hiukset päästä, vai mikä mua vaivaa? Miten voisin yrittää auttaa tilannetta? Onko nuo kampaamojen tekemät mikrokameratutkimukset huuhaata?

Mistä tietää, tarvitseeko hius esim. kosteutta? Voiko hiukseni tarvita kosteutta, vaikka ei ihan hirveän huonokuntoiselta näytäkään? Mistä löydän kosteuttavan tuotteen ohuelle hiuslaadulleni? Olen elämäni aikana laittanut niin paljon rahaa hiustuotteiseiin, että ärsyttää oikein ajatellakin tuhlaavansa rahaa johonkin tuotteeseen, joka ei sovikaan sitten omalle tukalle.

Mulla on nyt käytössä No Nothing shampoo ja hoitoaine värjätyille hiuksille ja ne on hyvät mielestäni. On ollut tosi vaikea löytää hyviä pesuaineita, kun toiset lähmää ohuen tukan niin että se on heti likaisen näköinen ja toiset pesee niin puhtaaksi, että hiukset ovat yksi takkupallo pesun jälkeen.

Ajattelin ostaa satiinisia tyynyliinoja ja alkaa kuivata hiukset t-paitaan. Miten kannattaisi pitää hiuksia yöllä? Ovat sen pituiset, että kiinni ne saisi, mutta on kiinni pitäminen parempi kuin auki pitäminen?

Onko kenelläkään ollut samantyyppistä ongelmaa ja selvisikö syy katkeiluun ja mikä siihen auttoi, vai auttoiko mikään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni stressi vei hiukset huonoon kuntoon, ne katkeili ja päästä putosi ainakin puolet. Ei auttanut terveellinen ravinto, lisäravinteet, hoitotuotteet ja hiuskäsittelyjen lopettaminen. Vasta kun stressi alkoi helpottamaan mm. työstä irtisanomisen myötä, hiukset alkoi taas kasvaa. Mutta todella hidas prosessi! Riittävä uni ja lepo myös tärkeää.

Vierailija
2/2 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata maksaa mitään siitä hiustutkimuksesta. He esittelevät niitä tuloksia sinulle, mutta yksi kampaaja erehtyi sanomaan minulle, että vain pikkulapsilla on Puhdas päänahka, kaikilla aikuisilla on niitä löydöksiä, joihin tarvitsee kalliita hoitoja. En enää niin tarkkaan muista kun aikaa yli 10 vuotta. Otatin sarjan joitain hapanhoitoja, jos ostaa herajuomaa, molkosan tms ja kaataa sen päähänsä, ajanee saman asian, mutta pääsee halvemmalla.

Otata verikokeet, onko varastorauta ferritiini alhainen, kilpirauhaskokeet, jotain puutosta hivenaineista. Lopeta hiusten värjääminen. Hiukset tykkäävät hyvistä ruoka-aineista erilaiset pähkinät, hyvälaatuiset öljyt, vihannekset jne. Älä käytä silikonia sisältäviä hiustenhoitotuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi