Söin huonosti ja nyt turvottaa! :(
Tilanne on se, että olen kyllä normaalipainon rajoissa vaikkakin ylärajoilla. Olo on aika ajoin huono koska syön huonosti. Motivaatiota pieneen painonpudotukseen ei löydy millään ja liikuntakin on täysin nollissa. Aikaa olisi näin työttömänä ollessa. En tiedä miten pääsisin tästä suosta ylös. :(
Tässä tämän päivän ruokalista joka on saanut olon ähkyiseksi:
aamupala omena ja muutama viinirypäle
lounas ruisleipä höystettynä savukyljellä, rieska höystettynä kinkulla (ja tietysti oivariinilla), tomaatti, muutamia pieniä salmiakkeja
välipalaksi 2 kaurakeksiä
päivälliseksi itse tehtyä pitsaa annos
äsken kahvia ja kaurakeksi, kourallinen salmiakkia
Ja olo on sen mukainen. :( Olen kärsinyt ummetuksesta ja tällainen ruokavalio ei kyllä paranna asiaa. Miten kummassa saisin vaikkapa liikunnan osaksi elämää? Tuntuu että olen yrittänyt aloittaa liikkumisen jo niin monesti ja sitten siihen kyllästynyt, etten enää edes viitsi aloittaa liikkumista koska kyllästyn lopulta kuitenkin. Harmittaa pirusti!
Kommentit (11)
Kuulostaa kyllä tutulta... pöhötystä on mutta en vaan jaksais alottaa mitään kunnon ruokavalion muutosta :( Vaikka tiedän 100% varmasti että liiat hiilarit pois jättämällä paino sujahtais parissa päivässä vieden turvotukset pois!
Niinpä se on! :( Ite kyllä löysin eilen illalla yhen motivaattorin, en ole näet viikkoihin käyttänyt farkkujani vcaan olen tallustellut legginseissä ja hameissa. Eilen vedin farkut jalkaan ja voi vitsi ne oli pikkusen turhan naftit! :x Nyt siis on oikea aika ruveta katsomaan mitä suuhun laittaa, sillä koon 42 farkkuja en osta kaappiini enää ikinä!
Jätä kotimaiset viljat pois. Mulla ainakin auttoi turvotukseen. Lisäksi jätin pois maitotuotteet sekä sokerin.
Kuitua. Höttöviljat pois mutta älä missään nimessä kaikkia viljoja jätä. Kaurapuuro aamupalaksi pistää mahan käyntiin kivasti. Hapanmaitotuotteita myös suosittelen. Ja ruuaksi jotain kunnollista ruokaa, kanaa ja keitettyjä vihanneksia vaikkapa, jos painonpudotusta suunnittelet niin riisi ja pasta ja peruna ovat aterialla aika turhia, ne ovat lämpimissä ruuissa lähinnä energialisänä.
Tsemppiä, tiedän miten tuskallista ummetus on. Mutta kyllä siitä pääsee eroon.
Kävele kauppaan ostamaan litra mansikoita ja vedät ne huiviisi heti. Poistaa nestettä ja aiheuttaa hetkellisen laksatiivisen reaktion eli ummetus loppuu lyhyeen.
Ruisleipä ja kaikki muukin leipä pois. Kasviksia ja vähärasvaista proteiinia pari viikkoa ja huomaat eron. Tämän jälkeen kokojyvä ym pastat ja riisit ruokavalioon, mutta jätä leipä pois.
Jälleen näkyy olevan monenlaista mielipidettä; joku sanoo että viljat pois ruokavaliosta, joku sanoo että niitä pitää vähentää ja kolmas vannoo niiden nimeen. Ihmekkö tuo jos ei osaa laihduttaa! Eihän tässä tiijä mitä mieltä pitäisi olla.. No olen kyllä jo pitkään käyttäny täysjyvätuotteita ja vaaleeta vehnää saan enää vaan leivonnaisissa joita niitäkin syön todellakin kohtuudella normaalisti. En täyty jos syön vaan kasviksia ja kanaa, kyllä siihen kylkeen täytyy saada annos täysjyväriisiä. Tai täysjyväspagettia.
Liityin äsken Kiloklubiin niin katsotaan miten alkaa sujumaan!!
-AP-
tsemppiä ap:lle! Lisää ruokavalioosi parempi aamupala, kokojyväleipää / puuroa. Kesällä on helppo syödä paljon tuoreita vihanneksia.
Kokeile lisätä kaikenlaista liikuntaa päivääsi, kävele / pyöräile lyhyet matkat. Aloita pikkuhiljaa, monipuolisesti, niin et välttämättä kyllästy heti. Käy lenkillä, kokeile, josko innostuisit kotijumpasta (tee aluksi muutamia ihan perusliikkeitä). tykkäätkö uimisesta.
Ei se liikunta tuohon liikoja auta, vaan parempi ruokavalio...
Katso sun aamupalaa, ihan naurettava...
Lähde kävelylle, käy kaupassa aina kävellen tai pyörällä, jos on pidempi matka. Reppu selkään ja menoksi!
Ja noita ruokamääriä muutenkin.. naurettavan vähän.
Olet vartaloltasi sellainen laihaläski, eikö niin?
Ei lihasta, mutta löllöö on joka puolella, vaikka varsi kapoiselta näyttäiskin.
YÖÖK!
No en osaa syödä oikein enkä ole mikään laihaläski vaan ihan perusläski, yököttele vaan ihan rauhassa!
ap