Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kuinka saisin otettua itseäni niskasta kiinni?

Vierailija
03.07.2013 |

Olen nykyään aina vaan väsynyt, kuin olisin kokoajan unilääkkeiden vaikutuksen alaisena.

En jaksaisi tehdä yhtään mitään. Mikään ei enää aidosti kiinnosta tai tunnu miltään. Toimin kuin robotti. Mielelläni vain nukkuisin kaiket päivät omissa oloissani.

Nykyään ulkonäkö on myös hällä väliä. Hyvä jos kerta viikkoon jaksan ehostaa kasvoja ja hiuksiani.

Ihmisten näkeminenkin ahdistaa hirveästi etukäteen (sovitut tapaamiset ja menot) ja niistä toipuminen vie aina aikaa muutaman päivän.

Olen yrittänyt harrastaa, nähdä ihmisiä enemmän, mutta pienistäkin aktiviteeteista tuntuu iskevän samantien ns. burnout, eikä tekisi mieli poistua ollenkaan kotoa, neljän seinän sisältä.

Alkuun jos olenkin innostunut jostain asiasta, kiinnostus lopahtaa hyvin nopeasti ja väsähdän taas.

En jaksaisi tällaista elämää... Voimavarani tuntuvat vain olevan aivan lopussa asioiden muuttamiseen.

Auttakaa jooko...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ihan normaalilta kuulosta, ensisijaisesti suosittelisin lääkärikäynti. Esim. kilpirauhaisen toimintahäiriöt voi aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
2/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Avasin tämän ketjun koska itse en meinaa saada aikaiseksi vastata työmeilehin. Tarvitset ehdottomasti apua. Tuo ei ole enää normaalia. Ota vaikka huomisen ainoaksi tavoitteeksi saada käsiisi terveyskeskuksen puhelinumero. Jos jaksat niin soita. Jos et, soita viimeistään perjantaina. Mieti vähän etukäteen mitä sanot. Kerro jollekin läheisellesi ja pyydä apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitutin kilpirauhasarvot pari vuotta sitten. Olivat silloin kuulemma normaalin rajoissa.

Täytyisi varmasti mennä uudelleen lääkärin juttusille...

Vierailija
4/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla myös masennusta. Tärkeää on kuitenkin tarkistuttaa kilpirauhasarvot. Lääkäriin siis pikaisesti. Joohan. :)

Vierailija
5/7 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta sitten kilpirauhasen kanssa joku häikkä, joku tulehdus muistaakseni. Silloinkin oli kesäaika ja ihmettelin kun oli aina ihan poikki. En tarvinnut siihen mitään lääkitystä, sillä arvot palautui normaaliksi parissa kk:ssa. Olin kuitenkin ihan poikki aina, en jaksanut mitään. Joten se tosiaan voi olla syynä.

Vierailija
6/7 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä terveyskeskukseen. Minulla oli useampi vuosi sitten vastaava tilanne. Ensimmäisenä tosiaan tarkistettiin nuo kilpirauhasarvot, mutta ne oli ok. Mulla todettiin sitten lievä masennus, johon sain lääkkeet ja ryhmäterapiaa. Puolen vuoden hoidolla sain itseni kuntoon.

Voimia sulle :-D.

Vierailija
7/7 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla täysin samat oireet ja diagnoosi vakava masennus. mene vaan lääkäriin niin saat hoitoa, ei ehkä tuolla tasolla enää lähde itsekseen paranemaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän