Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit työpaikan 100 km päästä kotoasi, harkitsisitko edes?

Vierailija
02.07.2013 |

Olen hakenut työpaikkaa Helsingistä ja pitäisi kohta päättää, voinko kulkea 3-5 kertaa viikossa 100 km työmatkan. Palkkaa saisin lisä nyyiseen verrrattuna, mutta tuleekohan tuosta matkasta ylitsepääsemätön este..? Onko täällä ketään joka kulkisi pitkiä työmatkoja päivittäin tai lähes päivittäin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna lahti-helsinki 47 minuuuttia+ kulku asemalle molemmissa päissä.. tuntihan siihen menee vähintään, joka päivä!

Vierailija
2/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin, jos työ olisi juuri sitä, mitä haluaisin tehdä. Muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen Tampereelta Helsinkiin kahdesti viikossa ja kolme etäpäivää. Junalla suhautan keskustasta keskustaan.

Vierailija
4/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla todella hyvä työpaikka.

Tiet tällä suunnalla on huonot. Matkaan menisi talvisin aika kivasti aikaa.

Mutta, jos oikeasti en saisi mistään lähempää työpaikkaa, aika varmasti ottaisin työn vastaan.

Vierailija
5/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan pelkästään kyse kilometristä, vaan millaisista osuuksista matka koostuu. Jos jää jo kilometrejä ennen työpaikkaa Helsingissä jumiin aamuruuhkaan, se viimeinen matkaosuus voi ajallisesti kestää yhtä kauan kuin matka kotoa siihen saakka. Onko mahdollista kulkea junalla? Junassa voi rentoutua kuitenkin eri tavalla kuin joka aamu itse ratin takana. Työpäivän jälkeen sitä varmaan arvostaa aika paljon.

Vierailija
6/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin harkitsisin.

Vierailija
7/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 300 km...eli asun viikot poissa kotoa. Kun lapset olivat pieniä, en edes harkinnut, mutta tämän työn ottaessani ei enää ollut. Vaihtoehtona työttömyys, jota en enää jaksanut. Rankkaa, mutta työttömyys oli rankempaa henkisesti. Eihän tässä rahallisesti ole järkeä, mutta saapa kokemusta. Korvausta olisi alussa jäänyt enemmän käteen verovähennyksetkin huomioiden..onneksi palkka on noussut, niin olen voiton puolella jo. Itse olen kulkenut junalla, mutta ei ole suoraa yhteyttä ja vaihto on ankeassa paikassa missä ei ole oikein mitään sunnuntaisin. Toisessa päässä on vielä melkein tunnin kävely - julkisia kun ei juurikaan kulje. 

Vierailija
8/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, niin tottakai harkitsisin ja ottaisin paikan vastaan. Mutta jos mulla olis jo vakityö lähempänä kotia, niin en harkitisi. Olen kulkenut vuoden töissä päivittäin yli 100 km päässä ja kyllä se aika raskasta on.

Vierailija
9/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harkitsisi. Minulla on pieni lapsi ja päivistä tulisi liian pitkiä. Tosin ehkä joku 3x viikossa voisin just ja just käydä. En tosin keksi sellaista työtä, mikä olisi täältä 100km päässä, kun itse asun siinä alueen isoimmassa kaupungissa..

Vierailija
10/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 92 km suuntaansa (kuljen Lahdesta Vantaalle), teen pari päivää viikossa kotoa käsin etänä. Palkka on niin monta sataa parempi että en todellakaan edes hae kotikaupungista töitä.

Vierailija
11/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos kyseessä olisi unelmatyö ja kulkeminen olisi edes jotenkin järkevää julkisilla, niin voisin ottaa työn vastaan. Erityisesti jos olisi mahdollisuus silloin tällöin pitää etäpäiviä.

Vierailija
12/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
13/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 00:55"]

Juna lahti-helsinki 47 minuuuttia+ kulku asemalle molemmissa päissä.. tuntihan siihen menee vähintään, joka päivä!

[/quote]

Tunti menee helposti vaikka asuu Helsingissä ja käy Helsingissä töissä. Ja on kokeiltu autoa, julkisia ja pyörää - koomista mutta kaikilla lähestulkoon sama aika :D 

Vierailija
14/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tunti suuntaansa Helsingistä espooseen julkisilla. Eikä ole edes ihanne työpaikka. Miehen siskon pojilla menee yli tunti suuntaansa kouluun. Lahti Hki junalla ei kuulosta pahalta.

Vierailija
15/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä mietin, että olisinko lähtenyt 450 km:n päähän töihin. Olisi sitten pitänyt asua viikot työpaikkakunnalla ja tulla viikonloppuiksi kotiin. Päätin, että matkat ovat liian raskaita. Myös jokapäiväinen 100 km:n matka varsinkin talvipimeään omalla autolla on aivan liian pitkä matka, junalla niinkin voisi miettiä, mutta täällä ei junat kulje.

Vierailija
16/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti-Hki junalla on ok, jos ei asu kovin kaukana asemalta Lahdessa, eikä työpaikka ole kovin kaukana asemalta Helsingissä. Siitä riippuu, miten paljon pitää laittaa lisää aikaa työmatkaan tuon junamatka-ajan lisäksi. Mutta entä kulut? Eikö tulisi kauhean kalliiksi?

Vierailija
17/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pari vuotta sitten kävin töissä omalla autolla n 120 km suuntaansa. Matkaan turtuu, se on vain aluksi raskasta. Jos työ on mielenkiintoista niin matka ei ole mikään ongelma. Ongelmaksi muodostui omassa tapauksessa vain hurjat ylityömäärät, mitkä tekivät päivistä liian pitkiä, jonka vuoksi vaihdoin työpaikkaa. Nyt kuitenkin elämäntilanteen muututtua olisin taasen valmis vastaavaan työmatkaankin.

Vierailija
18/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä ainakin sen verran pitkäksi aikaa, että olisi taas työttömyysturva seuraaviksi 500 päiväksi. Ei enää kovin monta pätkää puutu, ennen eläkeikää.

Vierailija
19/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi todella ihana työpaikka ja hyvä palkka, niin voisin. Kulkisin junalla.

Vierailija
20/30 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin muuttoa työpaikkakunnalle. Missään nimessä en ajelis edestakaisin joka päivä. Eikö miehesi saisi töitä Helsingistä?