Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei puhu mitään!

Vierailija
02.07.2013 |

Mitä voi tehdä aivan liian hiljaiselle miehelle? Alkaa tuntua ettei tuota edes kiinnosta mikään, kun aina on vaan hiljaa. Jos käymme vaikka kahdestaan ravintolassa niin on aivan hiljaista, ellen minä pidä väkisin keskustelua yllä. En voi puhua mm. matkustelusta, hyvistä kirjoista tai elokuvista, päivän uutisista tai yhtään mistään, koska mikään ei saa miestä innostumaan! Kohteliaisuudesta vastailee mutta tympeästi, eikä keskustelu ota koskaan tuulta siipien alle.

Mitä ihmettä voisin tehdä?? Mies ei siis itsekään koskaan aloita puhumista aiheista jotka häntä ehkä kiinnostavat. Työpäivän kuulumiset kertoo, jos kysyn.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 00:17"]

Kannattaisi varmaankin kysyä mieheltä, miksi hän ei puhu sinun kanssasi. Painaako hänen mieltään jokin, joka saa hänet hiljaiseksi? Voisit kysyä senkin, onko hän tyytyväinen parisuhteeseenne. Samalla voisit kertoa omista ajatuksistasi - sen, kuinka sinusta tuntuu raskaalta, kun mies ei puhu sinulle mitään vapaaehtoisesti. 

[/quote]

Hänellä on kyllä jatkuva stressi, mutta kenellä nykyään ei olisi, minullakin on. Mies on hiljainen luonteeltaan, ja asia on vielä pahentunut vuosien kuluessa. Tuntuu kuin hänen ei tarvitsisi puhua, ja minun keskusteluni vain häiritsee häntä koska se ei ole hänestä kiinnostavaa...

Ap

Vierailija
2/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eri maailmaa, jotka eivät kohtaa. Oletko kiinnostunut urheilusta, autoista, tekniikasta, politiikasta? Perinteisistä miehisistä aiheista? Oman hiljaisen miehen kanssa keskustelin (minä puhuin) tänäaamuna elokuvista ja hän jopa reagoi. Nyt hän lähti  terapiaan, koska vaikeneminen on patologista.)

Ellei takana ole sairautta, niin mikä sitten. Sinun ei tarvitse tehdä miehen puolesta töitä, mutta mikä on syy, ettei ajatuksesi kiinnosta häntä? Hae parempaa seuraa, kiinnostu miehestäsi. Itseäni tuskin auttaa mikään, onneksi keskustelu onnistuu muiden ihmisten kanssa toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 00:17"]

Kannattaisi varmaankin kysyä mieheltä, miksi hän ei puhu sinun kanssasi. Painaako hänen mieltään jokin, joka saa hänet hiljaiseksi? Voisit kysyä senkin, onko hän tyytyväinen parisuhteeseenne. Samalla voisit kertoa omista ajatuksistasi - sen, kuinka sinusta tuntuu raskaalta, kun mies ei puhu sinulle mitään vapaaehtoisesti. 

[/quote]

Hänellä on kyllä jatkuva stressi, mutta kenellä nykyään ei olisi, minullakin on. Mies on hiljainen luonteeltaan, ja asia on vielä pahentunut vuosien kuluessa. Tuntuu kuin hänen ei tarvitsisi puhua, ja minun keskusteluni vain häiritsee häntä koska se ei ole hänestä kiinnostavaa...

Ap

[/quote]

Ap, entä oletko keskustellut miehesi kanssa hänen hiljaisuudestaan? Sain vastauksestasi sellaisen käsityksen, että sinä oletat asioita miehesi puolesta, koska ole oikeasti puhunut miehen kanssa. 

Suoriin kysymyksiin saa yleensä suoria vastauksia. Anna miehellesi aikaa vastata, äläkä vain kiirehdi vastaamaan kysymyksiisi miehesi puolesta, sillä hän vaikuttaa kovin sisäänpäinkääntyneeltä tällä hetkellä. 

Jokin häntä painaa ja se pitäisi saada selville, jotta häntä voisi auttaa. 

Vierailija
4/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes lienee vaan luonteeltaan hyvin introvertti, eikä mitenkään kaipaa sellaista juttelua kuin mitä sinä ap kaipaat. Minä olen itsekin sellainen, että usein tarve keskustella on minulle rasitus, ja mieluiten olisin hiljaa. Meillä onneksi puoliso on tiennyt ja hyväksynyt tämän taipumukseni jo ennen kuin minut vaimoksi otti. Hänellä on sitten puheliaita kavereita, joiden kanssa hoitaa isompia puhumisen tarpeitaan.

Vierailija
6/7 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua häiritsee, niin miks oot tuollasen miehen kanssa edes yhdessä? Kai nyt oot jo tutustuessa huomannut, kuinka hiljainen hän on?

Vierailija
7/7 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi