Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän mun leivontakokeilusta tulee (ov)

Vierailija
02.07.2013 |

Teen hyvin "kosteaa"  ja hyvin suklaapitoista kuivakakkua. Koostunut normireseptillä muistuttaa hieman mutakakkua, mutta tämä kakku thdään kuitenkin vaahdottamalla voi ja sokeri, ei voi ja kananmuna.

Mutta. Yritän nyt tehdä tästä karppausystävällistä. Olen alle puolittanut sokerimäärän koska käytän steviasokeria. Puolet vehnäjauhosta olen korvannut mantelijauheella. Rakennetta parantamaan olen lisännyt reilun ruokalusikallisen psylliumia kermaan liotettuna.

Tai siis, Ainekset ovat vielä pöydällä erillään. Ei ole siis liian myöhäistä katua. Mitä luulette, pysyykö luomuksni tuollaisenaan kasassa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuo pyllyliuos on? ihan hyvältä kuulostaa. syö lusikalla jos murenee muuten!

Vierailija
2/3 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyllium on intialaisen Plantago ovata -kasvin jauhettuja siemeniä. Siemenet ovat hyvin kuitupitoisia. Psylliumsiemenkuorijauheella on samoja ominaisuuksia kuin gluteenilla, se antaa leivonnaisille sitkoa ja kuohkeutta. Leivonnaisten leipoutuvuus on parempi eikä taikina tartu käsiin. Leivonnaisesta tulee myös mehevä ja vähemmän mureneva. Psyllium lisätään hiivaleivonnassa haaleaan nesteeseen hiivan kanssa ja annetaan seistä 10 min. Kun seos on hyytelömäistä, joukkoon vatkataan sähkövatkaimella muut jauhot. Jauhoja käytetään 10-30 % vähemmän kuin ilman psylliumia leivottaessa. Leivinjauheella valmistettavissa leivonnaisissa psyllium sekoitetaan jauhojen joukkoon.

Psyllium on mauton ja hajuton, joten sitä ei erota valmiista leivonnaisesta. Jauhe lisätään leivonnaisiin pieniä määriä: hiivaleivonnassa 1-2 rkl/l taikinanestettä ja leivinjauheleivonnassa n. 1 tl/3 dl jauhoja. Tuotetta myydään Farina Oy:n Psylliumjauheena sekä Reformi-keskuksen maahantuomana FiberHusk-jauheena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kakussa ei ole ollenkaan jauhoja: http://www.stockmann.ru/portal/6915