Kun nuorenne on saanut ajokortin, onko lähtenyt tuosta vaan ajelemaan mihin tahansa?
Kommentit (25)
Ok, oma poika sai tänään rimaa hipoen kortin ja lähti nyt ajamaan 70 km päähän. Olen ihan hermona :0
-ap
On lähtenyt, mielestäni tärkeääkin ajaa heti ja paljon, siitä se rutiini syntyy.
Poika, joka on rauhallisempi ajaja ja muutenkin, on kolaroinut 2 kertaa (mun autolla). Toinen oli peräänajo pienessä vauhdissa, toinen niinikään pienessä vauhdissa törmäys lyhtypylvääseen.
Tytöllä on paljon reippaammat otteet, mutta hän ei ole kolaroinut kertaakaan. *kopkop
Lähti vain. Pohjois-Suomessa asutaan ja kävi ympäri Suomea ajamassa. Turussa pisin matka.
Eikö ajokortin saanut ole täysi-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta auto on mun.
Kyllä on. Sai kortin keväällä ja kerrankin Hki:n keskusta oli hiljainen ja lähti heti ”harjoittelemaan” sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta auto on mun.
Ilmota auto varastetuks niin oppiipahan kerralla kuka teidän talossa määrää.
Meinattiin ensin että laitetaan pitkän narun päähän ja ajetaan perässä, mutta ihan tuosta pihasta se lähti ...
Vierailija kirjoitti:
Niin, no, ei aina. Minä sain ajokortin, kun täytin 16 vuotta. Se oli kt-kortti.
Oli eka ajokortti ja kyllä lähdin ympäri ämpäri ajelemaan sydämeni kyllyydestä. Yhä näin 30+ vuoden jälkeen ajelen erittäin mielelläni, autolla.
Ei ole. Auto on vanhempien ja nuori saa käyttää sitä meidän harkintamme mukaan. On ajanut lyhyitä matkoja kotikaupungissa (maalla). Pidempiä matkoja ollaan rajoitettu.
On lähtenyt. Kyllähän se pelotti, mutta luotettava oli ja iloisesti toivotettava turvallista matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Tytär sai korttinsa 17 vuotiaana eirtyisluvalla. Helpotti arkea kummasti, kun pääsi itse liikkumaan treenit ja kisansa.
Vastatakseni ap:n kysymykseen, että kyllä on liikkunut itsenäisesti heti alusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Ei, poikkeusluvalla saa 17 vuotiaana.
Ja meillä lähti heti ajelemaan, oli oma auto oottanu jo monta vuotta. Kerran on menny mehtään katon kautta mutta matka jatkuu...
Vierailija kirjoitti:
B-kortin saa melkoisen moni nykyään 17v iässä.
Vierailija kirjoitti:
On lähtenyt, mielestäni tärkeääkin ajaa heti ja paljon, siitä se rutiini syntyy.
Poika, joka on rauhallisempi ajaja ja muutenkin, on kolaroinut 2 kertaa (mun autolla). Toinen oli peräänajo pienessä vauhdissa, toinen niinikään pienessä vauhdissa törmäys lyhtypylvääseen.
Tytöllä on paljon reippaammat otteet, mutta hän ei ole kolaroinut kertaakaan. *kopkop
Miksi pitäisi kolaroida?
Ei meillä ole kukaan koskaan kolaroinut.
Ei lapset eikä aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kolaroida?
Ei meillä ole kukaan koskaan kolaroinut.
Ei lapset eikä aikuiset.
Vielä.
Lähti heti ajamaan ja ostin hänelle sitä varten kolmen tonnin pikkuauton. Meillä vanhemmilla on automaattivaihteinen auto ja halusin että tyttö oppii kunnolla käyttämään manuaalivaihteita ensin.
Yhden kerran istuin kyydissä ja sen jälkeen on saanut ajella vapaasti. :)