Mitä kauniimpi ihminen on sisäisesti, sitä kauniimpana maailma näyttäytyy!
Olen valaistunut. Näinhän tämä asia tosiaan on: mitä kauniimpi ihminen on sisäisesti, sitä kauniimmalta maailma ja maailman ihmeet tälle ihmiselle avautuvat.
Ts. jos olet sisäisesti ruma, on maailmakin silmissäsi ruma ja kauhea paikka, josta löytyy koko ajan jotakin valitettavaa. Sisäisesti kaunis osaa nähdä maailmassa ja elämässä kauniita asioita, ruma osaa vaan katkeroitua ja valittaa. Eiköhän mammat yritetä muuttua sisäisesti kauniimmiksi!
Kommentit (30)
Näin o! Ihmettelen kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ja aikaa ja voimia yrittämällä olla jotain ihmeellistä itselleen ja toisten silmille. Koko elämän juttuhan on siinä että et yritä vaan katsot mitä on, kuten se mitä itse on. Ja elämässä ja toisissa ihmisissä alkaa todellakin nähdä paljon hyvää ja kauneutta ja tajuaa kuinka kiitollinen voi olla niin monista asioista. Siihen ei tarita rahaa, ei mainetta vain kyky nähdä. Ja se on kaikkien ulottuvilla, aina. Mun mielestä elämä on hienoa ja elämisen arvoista juuri siksi että aina voi oppia näkemään lisää syitä olla kiitollinen. Ja siitähän elämän merkityskin tulee, toisin kuin rahasta tms. Onnittelut ap:lle hyvästä oivalluksesta!
Tästä ap:n oivalluksesta voisi jokainen ottaa oppia itselleen!
Itsekin olen tietoisesti yrittänyt muovata itseäni viimeisen 10 vuoden ajan näkemään kaikessa jotakin hyvää ja olemaan valittamatta aivan epäoleellisista asioista. Hyvin olen mielestäni onnistunutkin. Ja kun mielenrauhani on määrällisesti kasvanut, samalla myös materialistiset ja imago-asiat ovat jääneet kokonaan vaille aiempaa merkitystä. Onni tulee useimmiten aivan pienistä asioista, ei esim. omaisuudesta tai ulkoisista statusjutuista. Ahdistava "koko ajan lisää" ja "aina vain enemmän ja paremmin" -kulttuuri ajaa ihmisen lopulta loppuun.
Ainoana miinuksena olen huomannut joidenkin ihmisten katkeruuden ja kateuden. Toisten ihmisten onni ja mielenrauha on näiltä sisäisesti rumilta jollakin omituisella tavalla pois. Kun joku toinen ilmentää aivan toisenlaista arvomaailmaa ja vaikuttaa aidosti onnelliselta, vastapuoli käy sotaan oman ideologiansa eloonjäämiseksi. Säälin heitä suuresti ja toivon voivani ottaa oppia heidän jatkuvasti toistamistaan virheistä, ehkä minäkin olen joskus ollut sellainen? Sisäisesti rumia ihmisiä on aina, meistä riippumatta. Se on heidän tappionsa.
Vainni. Eli jos elämässa on vaikeuksia, se johtuu ihan vaan siitä että on sisäisesti ruma.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:03"]
Vainni. Eli jos elämässa on vaikeuksia, se johtuu ihan vaan siitä että on sisäisesti ruma.
[/quote]
Vaikeuksiin voi suhtautua monella tapaa. Sisäisesti kauniit ihmiset osaavat etsiä paremmin ratkaisuja ja arvostaa sitä mitä on, eikä murehtia vain epäonneaan.
Niin, tässähän on justiin tämä että "oivallus" että oma suhtautumistapa muka ratkaisee kaiken. Tämän voi valitettavasti kääntää myös niin että jos koet jonkun ihmisen käytöksen epäasiallisena ja häiritsevänä, ei tämän toisen tarvitse ottaa tätä asiaa ollenkaan huomioon koska on täysin sinun asiasi ja ongelmasi jos sinua häiritsee vaikkapa jatkuva haukkuminen ja halventaminen.
No joo, tunnustan kyllä että asioihin VOI oikeasti suhtautua monella tavalla... Se ei kuitenkaan saisi tarkoittaa sitä että on velvollisuus sietää muilta ihmisiltä mitä tahansa.
Ei tietenkään tarvitse sietää toisilta ihmisiltä mitä tahansa. Viisas ihminen ei edes ole sellaisten ihmisten seurassa. Turha märehtiä huonossa seurassa, pitää tehdä oikeat ratkaisut ja elää elämää sellaisten ihmisten seurassa, jotka osaavat muös olla hyviä toisia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 11:32"]
Ei tietenkään tarvitse sietää toisilta ihmisiltä mitä tahansa. Viisas ihminen ei edes ole sellaisten ihmisten seurassa. Turha märehtiä huonossa seurassa, pitää tehdä oikeat ratkaisut ja elää elämää sellaisten ihmisten seurassa, jotka osaavat muös olla hyviä toisia kohtaan.
[/quote]
Ihannetilanne on tietenkin tämä, mutta aina se ei ole mahdollista. Silloin voi yrittää pitää yhteydenpidon minimissään ko. ihmiseen. Olen osin Ap:n kanssa samaa mieltä. Sitä voi yrittää edes nähdä positiivisuutta ja nähdä hankalat ihmiset opettajina.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:26"]
[/quote]
Ihannetilanne on tietenkin tämä, mutta aina se ei ole mahdollista. Silloin voi yrittää pitää yhteydenpidon minimissään ko. ihmiseen. Olen osin Ap:n kanssa samaa mieltä. Sitä voi yrittää edes nähdä positiivisuutta ja nähdä hankalat ihmiset opettajina.
[/quote]
Huomaatko muuten tässä miten ajattelet vain ja ainoastaan sitä mitä sinä saat kyseisestä ihmissuhteesta? Ja kyllä, maailma on varmaan kaunis jos ajattelee vain itseään mutta jos näkee sen kaiken kärsimyksen jota pahat ihmiset aiheuttavat toisille, niin sydäntä riipii.
Miksi pitäisi murehtia pahoja ihmisiä ja maailman pahuutta, jos ei niihin itse pysty vaikuttaa. Tee sinä omasta elämästäsi kaunis ja ole muille ystävällinen, niin teet monta ihmistä onnelliseksi. Siinä on tarpeeksi haastetta yhdelle ihmiselle!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:44"]
Miksi pitäisi murehtia pahoja ihmisiä ja maailman pahuutta, jos ei niihin itse pysty vaikuttaa. Tee sinä omasta elämästäsi kaunis ja ole muille ystävällinen, niin teet monta ihmistä onnelliseksi. Siinä on tarpeeksi haastetta yhdelle ihmiselle!
[/quote]
Jokainen pystyy vaikuttamaan. Ja vaikka ei juuri siinä pystyisikään, ei se suru mihinkään katoa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:44"]
[/quote]
Jokainen pystyy vaikuttamaan. Ja vaikka ei juuri siinä pystyisikään, ei se suru mihinkään katoa.
[/quote]
Kerro vähän millaista surua tarkoitat? Ei oikein avaudu.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Huomaatko muuten tässä miten ajattelet vain ja ainoastaan sitä mitä sinä saat kyseisestä ihmissuhteesta? Ja kyllä, maailma on varmaan kaunis jos ajattelee vain itseään mutta jos näkee sen kaiken kärsimyksen jota pahat ihmiset aiheuttavat toisille, niin sydäntä riipii.
[/quote]
Samaa mieltä kanssasi jälkimmäisestä lauseesta. Ensimmäinen osui kohdallani harhaan enkä välitä henkilöhistoriaani täällä sen enmpää avata. Mielessäni oli ihminen, joka on aiheuttanut minulle paljon pahaa eikä minun tässä kohtaa tarvitse miettiä "mitä tämä ihminen tästä ihmissuhteesta saa", tiedän sen kyllä. Minun ei tarvitse toimia hänelle itsetunnon nostattajana oman itsetuntoni kustannuksella.
Kaksi lausettasi ovat kyllä ajatusmaailmaltaan kovasti ristiriidassa toistensa kanssa. Kovasti pitäisi väärintekijöitä ymmärtää ja samalla päivitellä maailman epäoikeudenmukaisuutta. Omassa elämässään, omalta osaltaan pystyy vaikuttamaan siihen epäoikeudenmukaisuuteen. Kaikkia maailman vääryyksiä ei kukaan voi muuttaa ja on hyvä ne tiedostaa, muttei tervettä niitä liiaksi miettiä.
Onpa mukavaa olla poikkeus :)
Minä en ole sisäisesti enkä ulkoisesti mitenkään kaunis, mutta kyllä maailma kauniina näyttäytyy silti!!!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2013 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Samaa mieltä kanssasi jälkimmäisestä lauseesta. Ensimmäinen osui kohdallani harhaan enkä välitä henkilöhistoriaani täällä sen enmpää avata. Mielessäni oli ihminen, joka on aiheuttanut minulle paljon pahaa eikä minun tässä kohtaa tarvitse miettiä "mitä tämä ihminen tästä ihmissuhteesta saa", tiedän sen kyllä. Minun ei tarvitse toimia hänelle itsetunnon nostattajana oman itsetuntoni kustannuksella.
Kaksi lausettasi ovat kyllä ajatusmaailmaltaan kovasti ristiriidassa toistensa kanssa. Kovasti pitäisi väärintekijöitä ymmärtää ja samalla päivitellä maailman epäoikeudenmukaisuutta. Omassa elämässään, omalta osaltaan pystyy vaikuttamaan siihen epäoikeudenmukaisuuteen. Kaikkia maailman vääryyksiä ei kukaan voi muuttaa ja on hyvä ne tiedostaa, muttei tervettä niitä liiaksi miettiä.
[/quote]
Olen täsmälleen päinvastaista mieltä aloituksen kanssa. Tuskin kukaan narsisti tai psykopaatti pitää itseään sisäisesti rumana ihmisenä mutta juuri heiltä puuttuukin kyky nähdä (rakenteellinen) väkivalta ja alistavat valtasuhteet ja niiden aiheuttama kärsimys. Luuletko, että monikansallisen yrityksen pomo itkee itsensä uneen ja suree jonkun kehitysmaan työntekijöitään kun he kuolevat työperäisiin sairauksiin? Heille maailma on kaunis, leikkikenttä, täynnä ihania mahdollisuuksia. Jokainen maanjäristys ja tsunami tietää rakennusliikkeelle enemmän urakoita. Heidän mielestään maailman on oikeudenmukainen, mitäs ovat köyhiä.
Miesasiamies on täysin eri mieltä, se kun on naisten osuus sulostuttaa miesten kovaa maailmaa kauneudella ja äidillisellä, mutta seksikkäällä ymmärryksellä. Eevalle ei luotu apua, mutta Adam katsottin sen verran paremmaksi, eettä tälle tarvittiin oma sulostuttaja. Se on naisten velvollisuus lopulta: kunnioittaa miestä ja olla kaunis tai suloinen sille miehelle, muuta ajattelvat ovat saastaisia femakkoja. Ja tosiaan evvk se, miltä jonkun "naisen" maailma näyttää, olette tosiasiallisia ihmisiä varten luotu eikä teiän näkökannoilla ole yhtään mitään väliä, niin kauan kuin suu pysyy supussa muilta kuin teijän tosimiehiltä. Säälittää moinen maailman haluu. Kellään teistä ei oo mitään väliä, paitsi miehen kautta, muuten pelkkiä lutka-yh:tä, joille maailma kaunis vain etuoikeuttuttujen naisten pumpulisten rillien takaa, miesten kärsimys on suurta!
Jotenkin ikävää kutsua sisäiseksi rumuudeksi esimerkiksi sitä että on psyykkisiä ongelmia, menneisyyden traumoja, menneisyydessä ehdollistuneita negatiivisia ajattelumalleja, tai jopa tietynlainen synnynnäinen persoonallisuuden piirre (optimistisyys ja pessimistisyyskin ovat osin synnynnäisiä temperamenttipiirteitä, jotkut ovat jo lapsina "aurinkoisia", toiset synkkiä ja kiukkuisia".
Minusta sisäistä kauneutta on kaikissa, myös niissä jotka maalaa maailmansa synkemmin värein.
Lopulta se on naisten suuri tehtävä, siitä huolimatta pitävätkö nämä siitä. Siis tuoda kauneutta ja harmoniaa miesten maailmaan tavalla tai toisella. Kaikki suuret maalarit ym. olleet miehiä, joille naisten kauneus toiminut kipinänä urotöille. Naisen on hyvä oppia asemansa, ja tosi kiva, että näkee myös maailman kauniina, vaikkei tämä mitenkään tämän lopullista tehtävää auta. Sori vaan, teikäläisten pumpulista harmoniaa ja ymmärrystä siellä naisten pumpulimaailmassa, teidän tunteet on tarkoitettu pehmittämään sitä tosimaailmaa lopulta ja sitä varten luotu, että tukisitte miestänne, vaikkette ymmärtämättömyydessänne ymmärtärtäisi omaa tarkoitustanne naisena. Kaikki on osa luojan suunnitelmaa, jopa tekin.
19, mitä? :D Todella suuria naismaalareita ON ollut ja on kyllä nykyäänkin. Miehet ovat enimmäkseen heidän rinnallaan pikku tuhertelijoita. Ja oli nuo muutkin kohdat tekstissäsi roskaa, mutta kyllähän sä sen tiedät itsekin.
Naisten pitäisi syleillä tätä tehtäväänsä naisina, eikä emakkoina kääntää selkää miehille. Osa on kuitenkin paljon parempi, kuin julmassa maailmassa toisiaan vastaan kamppailevien miesten. Maailma on juuri siksi niin paska, että naiset ovat ruvenneet itsekkäiksi omaa etuaan ajaviksi femakoiksi ja kuvitelmiensa uhreja täällä ovat. Vain tosi lumppu voi nähdä tälläisen maailman kauniina, jossa miehillä pakkotyö, elatus- ja isyysvelvollisuudet samalla kun itse makaa kotona ja nostaa valtiolta tukia.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:26"]
Olen valaistunut. Näinhän tämä asia tosiaan on: mitä kauniimpi ihminen on sisäisesti, sitä kauniimmalta maailma ja maailman ihmeet tälle ihmiselle avautuvat.
Ts. jos olet sisäisesti ruma, on maailmakin silmissäsi ruma ja kauhea paikka, josta löytyy koko ajan jotakin valitettavaa. Sisäisesti kaunis osaa nähdä maailmassa ja elämässä kauniita asioita, ruma osaa vaan katkeroitua ja valittaa. Eiköhän mammat yritetä muuttua sisäisesti kauniimmiksi!
[/quote]
Tämä pitää niiiin paikkansa! Muissa ihmisissäkin näkee hyvät asiat ja esimerkiksi ulkonäkö muuttuu toisarvoiseksi ja tärkeämpää onkin, mitä ihmisillä on sanottavaa.
Kun aikaisemmin on tuntenut itsensä jotenkin paremmaksi, kun on vähän arvostellut muita, niin asennetta muuttamalla näkeekin muissa vain hyvää ja silti tuntee itsensä hyväksi ja useimmiten jopa onnelliseksi.