Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpa vaikea valita matkakohde.

Vierailija
30.06.2013 |

Katselemme matkaa ensi talvelle. Maaliskuu ensisijainen matkustus ajankohta. Olemme katsoneet Teneriffaa ja sieltä Playa del Las Americas, Lanzarote ja Puerto del Carmen. Kolmantena Gran Canaria ja Playa del Inges, Las Palmas, Maspalomas tai Bahia Feliz,

Kohta voipi varmaan arpanopalla heitellä kohdetta,

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplaa. Missä ne matkustelijat nyt on?

ap

Vierailija
2/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ainaski mennään Islantiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran canaria - ehdottomasti!!

Ihana hotelli - Baobab! Paljon lapsiperheitä ja lapsille oma uima alue liukumäkineen sun muuta. Myös muutama "ranta" tehty hotellialueelle että lapsilla on helppo mennä uimaan. Aivan mahtava paikka, suosittelen!!

Toinen on Meloneras, (baobabin edessä). Hieman vanhanaikaisempi ja vanhempaa porukkaa, mutta ihanasti suoraan merinäköala altailta.

Näitä minä suosittelen :)

Vierailija
4/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maspalomas on mukava paikka, jos ei kaipaa mitään ihmeellistä. se on tosi rauhallinen ja siitä on lyhyt matka playa de inglesiin shoppailemaan. Itse olin talvella ekaa kertaa siellä ja lähdetään nyt talvella uudestaan.

Vierailija
5/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista mä valitsisin Las Palmasin, lämpöinen kaupunkikohde ihanalla keskusta hiekkarannalla. Toisaalta Las Palmasissa hotellit on yleensä vanhempia, nuhjuisempia ja huoneet pienempiä kuin rantalomakohteissa, mutta niin se vaan on kaupunkikohteessa.

Sun kannattaa lukea hotelliesittelyn lisäksi kohde-esittelyjä, noilla nimeämilläsi paikoilla on aika paljonkin eroja toisistaan.

Esim. toi Playa del Ingles on entinen bilehirvityskohde ja suosituin sillä ikäluokalla joka ei osaa kieliä. Siellä pärjää parhaiten suomenkielellä.

Vierailija
6/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jokaisesta paikasta. Niin matkanjärjestän sivuilta, kuin muualta. Tiedän, että eroja on. Lapsia ei ole reissussa mukana. Vain aikuisten matka tällä kertaa.

ap

Vierailija
7/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää puerto ricoon. jos lapsia ei mukana, niin kannattaa jättää väliin maspalomas ja bahia feliz.

Vierailija
8/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 22:55"]

menkää puerto ricoon. jos lapsia ei mukana, niin kannattaa jättää väliin maspalomas ja bahia feliz.

[/quote]

Puerto Rico ei ole vaihtoehtona. Maspalomas jo tipahti listoilta. Ja muutama muu, Nyht on jäöljellä Teneriffa, Lanzarote ja Bahia Feliz.

ap

Vierailija
9/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Teneriffalla  Puerto de la Cruz:istä. Olimme joskus aikoinaan siellä Tjäreborin ns. jokerimatkalla. Ihan erilainen kuin muut Kanarian rantalomakohteet. Tosi rehevä kasvisto ja kostea ilmasto, ei kuiva niinkuin saaren eteläpuoli. Vihreä kohde paitsi että hiekkaranta oli ns. mustaa hiekkaa. Kaupungin puutarha Jardin Botanico oli upea. loro park tai joku vastaava pingviineineen ja kaktuspuistoinen oli käymisen arvoinen. Lyhyt matka saaren pääkaupunkiin.

Me kyllä oltiin siellä uusivuosi ja loppiainen, niin siellä oli erikoisohjelmaa karnevaalikulkue, ilotulitukset ja tivoli.

Teide- retkelle kannattaa lähteä.

Mukava loma, ihmeen paljon muistaa noin 15 vuoden jälkeenkin.

6

Vierailija
10/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis lähdössä jollain pakettimatkalla charter-lennolla sinne minne nyt niitä paketteja  yleensä tehdään? Vai oletko valitsemassa jotain lomakohdetta vapaasti reittilennoilla ja hotellit esim. trivagon tai muuta kautta valiten?

Mikäli pakettimatkoilla niillä kamalilla ahtailla ja riistohintaisilla charterlennoilla, niihin valmiisiin pakettihotelleihin, niin ei voi kuin valittaa. Ihan selvä, ettei ole valintaa. Ihan sama ,mihin ne menee kun samaa tuuttia on tarjollla joka paikassa.

Jos etsit reittilentojen avulla sopivaa lomakohdetta, niin valinnnanvaraa on todella paljon silloinkin, mutta ne todellisia vaihtoehtoja, ei pakettituuttausta.

Jos matka on aikuisten kesken, niin ei ole mitään syytä senkään vertaa matkustaa muuten kuin itsenäisesti reiteillä.

Laita jotain reunaehtoja, joita haluat matkaltasi. Lentoaika, ilmasto, harrastusta, kulttuuria, kaupunkia tai rantaa vai sekä että...

Vierailija
11/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:29"]

Oletteko siis lähdössä jollain pakettimatkalla charter-lennolla sinne minne nyt niitä paketteja  yleensä tehdään? Vai oletko valitsemassa jotain lomakohdetta vapaasti reittilennoilla ja hotellit esim. trivagon tai muuta kautta valiten?

Mikäli pakettimatkoilla niillä kamalilla ahtailla ja riistohintaisilla charterlennoilla, niihin valmiisiin pakettihotelleihin, niin ei voi kuin valittaa. Ihan selvä, ettei ole valintaa. Ihan sama ,mihin ne menee kun samaa tuuttia on tarjollla joka paikassa.

Jos etsit reittilentojen avulla sopivaa lomakohdetta, niin valinnnanvaraa on todella paljon silloinkin, mutta ne todellisia vaihtoehtoja, ei pakettituuttausta.

Jos matka on aikuisten kesken, niin ei ole mitään syytä senkään vertaa matkustaa muuten kuin itsenäisesti reiteillä.

Laita jotain reunaehtoja, joita haluat matkaltasi. Lentoaika, ilmasto, harrastusta, kulttuuria, kaupunkia tai rantaa vai sekä että...

[/quote]

Matkatoimiston valmismatkalla mennään.  Olen joskus katsastanut vaihtoehdoksi itse räätälöityä matkaa, mutta ei ole kannattanut. Ei hinnan ja ei välilaskujen takia. Toisekseen, vaikka mulla on hyvä ja erittäin kattava jatkuva matkavakuutus niin valitse todellakin mieluusti matkatoimiston valmiin paketin.

ap

Vierailija
12/12 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 23:29"]

[/quote]

Matkatoimiston valmismatkalla mennään.  Olen joskus katsastanut vaihtoehdoksi itse räätälöityä matkaa, mutta ei ole kannattanut. Ei hinnan ja ei välilaskujen takia. Toisekseen, vaikka mulla on hyvä ja erittäin kattava jatkuva matkavakuutus niin valitse todellakin mieluusti matkatoimiston valmiin paketin.

ap

Unohtui mainita, että ihan sairauksieni takia. Siksi valmis paketti matkatoimistolta. Hotelli, lennot ja kuljetukset. Ja opas sitten tarpeen vaatiessa hätiin.

ap

[/quote]