Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette turhille tavaroille?

Vierailija
30.06.2013 |

Mitä teette tavaroille, joita ette tarvitse? Minulla on käyttökelpoista, ehjää ja siistiä tavaraa, josta en pidä tai jolle minulla ei ole käyttöä. Olen yrittänyt myydä näitä kynttilänjalkoja, lasikippoja, sisustusesineitä, astioita yms. kirpputoreilla senttihinnoilla. Olen myös laittanut niitä kirpparilla esille ota ilmaiseksi -lapun kanssa. Kukaan ei osta tai ota.

Äitini ja anoppini hoitavat omat turhat kipposensa pois jaloista tuomalla ne minulle tai muille minun tai mieheni sisaruksille sanoen "Jos sinulla olisi tälle käyttöä". En viitsi samoja tai samanlaisia kuljettaa takaisin tai eteenpäin.

Turhat vaatteet ja lelut olen vienyt keräyspisteisiin. Meillä sellaisiin ei oteta mitään kukkamaljakoita. Minne ne voisi viedä? Roskiin tai kaatopaikallekaan ei raaskisi - käyttökelpoista ei haluaisi tuhlata jätteenä.

Kuinka olette ratkaisseet ongelman? Kaappeihinkaan ei kauheasti voi sulloa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vienyt pelastusarmeijalle

Vierailija
2/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin Fida ottaa kukkamaljakot sun muut myyntiin. Ja kun yhden kerran olen käynyt kirpparilla myymässä tavaraa, niin juuri nr kaikki ihmeeliset maljakot lähti ensin. Luulin ettei kukaan niitä osatisi vaikka halpoja olivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus?

Itse vein kyllä ihan roskiin kirpparilta jäänyttä tavaraa, ei ole säilytystilaa turhalle roinalle.

Vierailija
4/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa yrittänyt myydä tai ihan annetaan. Osan olen vienyt surutta roskikseen, kierrätyskeskukseen. Nyt on iso osa turhasta päästävä eroon ja meille tulee siirtolava. Kaikki ylimääränen ja turha lähtee viimeistään lavan mukana.

Vierailija
5/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on päästä tavarasta eroon. Jos mikään muu ei onnistu, niin sitten vaan roskikseen kaikki. Mieluiten lahjoitan tavarat ja vaatteet pois. Isompia romuja saa vietyä kerran pari vuodessa yhtiön tilaamalle jätelavalle. Myymisellä pääsee vain harvoin tuntipalkoille, sitä en suosittele.

Vierailija
6/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa opetella sanomaan lasikippoja antaville sukulaisille, että ette tarvitse lasikippoja ja kiitos, ette ota niitä kotiinne, koska niille ei siellä ole tilaa. 

Facebookissa on annetaan ilmaiseksi ryhmiä, niiden kautta saa tavarat pois ja jos ei, niin kipot voi viedä esim. just pelastusarmeijalle tai jonnekin muualle kirppikselle, jonne otetaan lahjoituksia vastaan. Jos sekään ei natsaa, niin sitten jättäisin lasinkeräysastian luokse tyrkylle, mistä joku voi ne pelastaa ja tehdä hyvän löydön. Yleensä ehjä, ilmainen tavara kelpaa jollekin.

Vierailija
7/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran sanot äidille tai anopille, että et halua heidän tavaroitaan! 

Vierailija
8/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella ja vien ylimääräiset ehjät ja tahrattomat vaatteet, lelut ja muut kodin tavarat SPR:n Kontti- tavarataloon.

Vierailija
9/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/10 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 15:42"]

Tärkeintä on päästä tavarasta eroon. Jos mikään muu ei onnistu, niin sitten vaan roskikseen kaikki. Mieluiten lahjoitan tavarat ja vaatteet pois. Isompia romuja saa vietyä kerran pari vuodessa yhtiön tilaamalle jätelavalle. Myymisellä pääsee vain harvoin tuntipalkoille, sitä en suosittele.

[/quote]

Jaa, no itse olen tienannut netissä myymällä tarpeettomia kamojani (vaatteet, sisustustavara, kirjat ym) tässä viimeisen 12kk aikana sellaiset kolme tuhatta euroa... Sillä käy jo matkallakin mukavasti, ei ihan tuntipalkkaa vastaa sentään mutta on mielestäni kannattanut. Tuotteen kestoikä on pidentynyt ja jos olisin lahjoittanut kaikki suoraan hyväntekeväisyyteen, olisi nuokin rahat jääneet saamatta. Mutta toki lahjoitankin välillä, siltikin kannatan tavaran myymistä eteenpäin. Toki jos kama on niin huonoa ettei ilmaiseksikaan kelpaa niin sitten eri asia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi