Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini jäi varastamisesta kiinni :(

Vierailija
29.06.2013 |

Oli pöllinyt meikkejä kaverinsa kanssa. Kovasti oli katuvainen ja itki, piti hyvänä asiana että jäi kiinni. Annoin rangaistukseksi viikon kotiarestia, tietokone pois ja tilalle kotihommia, pikkusisarusten hoitoa jne. 

Onko teillä ollut vastaavaa? Mitä seurauksia tuli?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään. Mutta kun kerrasta oppii niin ei siinä mitään. Rajoitetaan oikeuksia ja rajat laitetaan, sillä oppii. Joskus kaveripiirissä hölmöys tiivistyy.

Vierailija
2/3 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä itse jäin teininä kiinni varastamisesta, ja jälkeenpäin ajatellenkin hyvä että niin kävi, sen jälkeen en enää varastanut, hävetti niin paljon. Muistaakseni en saanut mitään rangaistusta,vanhemmat ymmärisvät, että tuollainenkin kokeileminen kuuluu joskus teini-ikään, ja koska olin niin katuvainen ja häpesin, olivat varmaan sitä mieltä, että se riitti rangaistuksesksi. Niin kuin riittikin. (Ei meillä kyllä muutenkaan harrastettu rangaistuksia, en ainakaan muista).

Oma tyttöni ei toistaseksi ole jäänyt kiinni näpistyksestä, uskon ja toivon, ettei ole sellaista edes tehnyt. Eihän sen tarvitsisikaan, saa muutenkin kaiken minkä tahtoo, mutta niin sain minäkin, tarve ei tosiaan ollut syy siihen näpistykseen, pikemminkin kokeilu ja kaveriporukkaan kuulumisen tunne, yksinhän en ikinä olisi mitään varastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että jäi kiinni, tuo on ihan kohtuullinen ja hyvä rangaistus (aresti ja konekielto siis), sillä häpeä on tuossa tilanteessa jo rangaistus itsessään. :) Ite nappasin tuossa eilen yhden varkaan käsityöläismarkkinoilla.