raskausoireitako? viisaammat auttakaa
Elikkäs nyt on meneillään kp 30 ja kuukautisten pitäisi alkaa. Raskautta on toivottu ja nyt mietinkin että onko minulla oireita vai jotain muuta? Nännini ovat jokseenkin kovat koko ajan ja ihme nystyröitä on ilmaantunut nännipihaan mitä ei ennen ole tapahtunut. Tällä viikolla on myös väsyttänyt entistä enemmän olen jopa nukkunut päiväunia vaikka yleensä en kyllä nuku vaikka olisi rankka työpäivä takana. Ja nyt olen lomalla. Kuukautiskipujen tapaista kipua on tuntunut ei kuitenkaan samanlaista särkyä vaan joka päivä jo kolmen päivän ajan on tuntunut kyllä että nyt alkaa mutta ei ole vielä alkanut. Onko tuttua kenellekkään samanlaiset oireet ennen raskautta? Ai niin ja nännit ovat hieman tummemmat obko sekin merkki? Mutta nyt tämä romaani loppuu,, olkaa joku kiltti ja kertokaa omista kokemuksista :-)
Kommentit (7)
täällä kanssa samanlaisia tuntemuksia. kp 37/ 32-36 menossa. testikin tehtiin,mutta onnistuin jotenkin pilaamaan sen. eli testiviivaa ei ilmestynyt.
nystyröitä ilmestynyt myös,väsymystä ja kipuja. tuntunut viikon ajan että menkat alkaa, mutta ei ole näkynyt. jos nyt oarin päivän sisään testais uusiks :)
Muistelen että nännipihat tummuvat ja rintoja voi särkeä ja tulevat hiukan kovemmiksi. Väsymys lisääntyy ja voi tuntua muutenkin aika nuutuneelta. Haju ja makuaisti herkistyvät, muutenkin on herkempi kaikelle.
Täällä on nyt toinen kierto meneillään ja kovasti taas olen saanut raskausoireita. Nännit ovat todella kipeät. En tosin muista enää, millä lailla ne kipeytyvät normaalisiti ennen menkkoja, koska olen syönyt pillereitä niin pitkään. Kuvittelin viime kierronkin aikana olevani raskaana, koska olo tuntui hieman kuvottavalta. Menkat kuitenkin alkoivat normaalisti, joten se oireilu oli ainakin suurilla toiveilla höystettyä kuvitelmaa :) Ehkäpä kuitenkin tällä kertaa tärppäsi.
Hei!
Halusin kirjottaa tähän ketjuun, koska olen aivan uusi täällä ja kaipaisinkin kovasti neuvoja, koska ensimmäinen lapsi haaveissa..
Eli tämän viikon tiistaina kävin ensimmäistä kertaa gynekologilla (ikäni 22v), että siihen nähden melko myöhään, mutta kun vaivojakaan ei ole ollut, niin en ole nähnyt sitä kovin tarpeelliseksi ennen kuin tämä vauvakuume astui kuvioihin.
Lääkärillä selvisi, että kaikki on hyvin, eikä näkyviä esteitä mahd. raskautumiselle ole. Tuo käyntipäivä oli myös ovulaatiopäiväni, jonka lääkäri vielä varmisti minulle ja kehoittikin yrittämään heti samana iltana..
Nyt olen kärsinyt koko vkl:n aivan kauheista alaselkäkivuista, jotka heijastuvat jalkoihin ja lämpöäkin on tänään ollut korkeimmillaan tuo 37.28.. En ole koko viikonloppuun saanut nukuttua kunnolla, koska selkää särkee tosissaan. Ensimmäisen buranan uskalsin ottaa vasta tänään iltapäivällä, koska mielessäni pyörii vain, että jos sittenkin tärppäsi sillon tiistaina niin ei voi syödä enää särkylääkkeitä heti, kun jokin vaiva alkaa.. Lisäksi olen ollut tosi väsynyt.. :( En tiedä kuvittelenko kaiken, vai voiko tämä muka oikeasti olla alkuraskauteen liittyvää oireilua tai jotain virusta :(? Voiko buranaa vielä syödä, jos oireet jatkuu?? Otin lääkkeen tänään kolmelta, ja taas alkaa tuntua siltä, että selkäkivut alkavat taas ensi yöksi..
Moikka :)
Voipa hyvinkin olla että olet raskaana :)
Minulla oli myös "menkkamaista" kipua alavatsassa, tissit todella kipeät. Odottelin myös kokoajan menkkojen alkavan kun oli samat oireet kun ennen menkkoja.
Testata kannattaa kuitenkin vasta kun menkat on vähän myöhässä, niin saa oikean vastauksen, ettei tee liian aikaisin :)
Paljon plussa onnea sinulle, toivotaan että oireesi johtuvat raskaudesta :)