Olen monesti miettinyt, miksi kirjoittelen ilmaiseksi tänne
En ole mikään erityisen lahjakas ihminen, mutta ihan kohtalaisen älykäs kumminkin ja usein syytän itseäni siitä, että tuhlaan aikaani tänne ja jaan tietojani ja pohdintojani ilman mitään todellista korvausta. Jos jaksaisi kirjoitella jotain blogia tai artikkeleita, joita sitten yrittäisi edes myydä, olisi jotain hyötyäkin. En saa vaan aikaiseksi tehdä toiminnastani järkevää ja rahanarvoista. Kai tää ihan harrastuksesta menee, mutta jotkut rajat pitäisi laittaa, kun välillä tulee roikuttua niin paljon.
Sitten vielä se, kun "toimittajat" käyvät täältä välillä keräämässä lainauksia ja pistävät kokoon jonkun surkean jutun... Itse en kehtaisi myydä sellaista omalla nimellä, mutta on silti ärsyttävää, että joku korjaa ilmaiseksi hyödyt toisten materiaalista.
Onko kellään samoja ajatuksia käynyt mielessä?
Kommentit (11)
Käänny vaivan ...vauvan...kustantajan puoleen ja lähetä lasku sillöstä jonka olet tuottanut.
Olet sen jälkeen miljonääri.
Älä vaan lopeta sisällön tuottamista tälle palstalle. Emme kestäisi sitä.
Minä ainakin nauran sinulle vedet silmissä.
Ymmärrän sinua hyvin, ap. Ja nämä aiheet ovat osa todnäk jopa tarkoituksella keskittyjä, jotta saavat juttuja ilmaiseksi etätyönä. Taidan häipyä täältä...
Niin. Ajattele , mitä tuottavaa ja kehittävää voisimme tehdä tällä ajalla. Tänne kirjoittelu haihtuu kuin sumu tuuleen, eikä siitä hyödy kukaan.. vedetään johtopäätökset ja lopetetaan...
Vierailija kirjoitti:
Olet Suuri Sisällöntuottaja.
Niin näköjään ja influencer myöskin mielipiteineni. Tuhlaan paljon aikaa myös YouTube-videoihin ja suuri osa sisällöstä siinäkin skenessä on sellaista, minkä tuottaminen on vaatii aika vähän. En vaan tiedä mistä aloittaa, mikä olisi sellainen aihealue tai suuntaus, mistä riittäisi paljon asiaa. On vähän hölmöä aloittaa kanava tai blogi ilman mitään mietittyä teemaa tai omaperäistä lähestymistapaa. Lisäksi en erityisesti haluaisi esitellä omaa naamaani, mutta olen tajunnut, että moni työskentelee YouTubessakin anonyymina. Blogi tuntuu vähän vanhanaikaiselta, vaikka kai niitäkin joku vielä seuraa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ajattele , mitä tuottavaa ja kehittävää voisimme tehdä tällä ajalla. Tänne kirjoittelu haihtuu kuin sumu tuuleen, eikä siitä hyödy kukaan.. vedetään johtopäätökset ja lopetetaan...
Nimenomaan. Sitä olisi lukenut monta kirjaa, oppinut uuden kielen tai instrumentin... Tuskallista ajatella. Kyllä mulla kehittävämpiäkin harrastuksia on, mutta täällä voi laittaa aivot narikkaan sillä lailla, että tämä on vaivattomampi, viihteellisempi vaihtoehto. Lohduttautua voi sillä, että pysyyhän tässä uutisissa mukana ja ei tää kirjoittelu toisaalta kovasti päiväkirjasta eroa, vaikka viestit katoaakin. Ap
Ja tämä palsta lisää sosiaalista laiskuuttani pahasti. En jaksa enää jutella kavereiden kanssa, kun on niin paljon helpompaa suorittaa osa kanssakäymisen tarpeesta anonyymisti ja netissä, missä saa olla niin kyyninen ja suora kuin sielu sietää. Ap