Miten vuokrasopimus puretaan? ov
Tai siis, en ole koskaan joutunut tekemään tälläista. Löysin itselleni ja lapselleni uuden asunnon ja voidaan muuttaa siihen parin viikon sisällä (asunto vapautui tänään).
Eli soitanko mä nykyiselle vuokranantajalle, laitan kirjeen vai miten tämä hoidetaan?
Ja joo, tiedän, että ensi kuusta pitää vielä maksaa vuokra, mutta sovittiin tuon uuden vuokraemännän kanssa, että maksan ensi kuusta pelkästään puolen kuun vuokran, kun en kuitenkaan pääse heti huomenna asumaan tuonne.
T: pihalla kuin lumiukko näiden asioiden kanssa.
Kommentit (6)
Paras on kun soitat vuokranantajallesi ensin ja lisäksi lähetät kirjallisena irtisanomisen perään. Sen voi tehdä ihan vapaamuotoisesti vaikka näin: "Irtisanon vuokrasuhteen asunnossa "osoita" 31.8. alkaen, kunnioittavasti Allekirjoitus ja piäväys)
Ja itse asiassa ehtisit tehdä sen vielä tänään, jos saisit se jotenkin itse vieden tänään perille . mutta koska kumminkaan et pääse huomenna muuttamaan, on ihan asiallista maksaa vuokraakin koko kuusta.
Olen etsinyt koko kesän uutta asuntoa ja tänään sitten tärppäsi. En ole uskaltanut laittaa tuota vuokrasopimusta irti vaan varmuuden vuoksi.
Joillakin on yksi TÄSYI kalenterikuukausi, eli jos ilmoitat vaikka 2.8. muuttavasi, niin 30.9. loppuu vuokranmaksu. Jos olisit ilmoittanut tänään, eli 31.7., niin vuokranmaksu lopppuisi 31.8. Yleensähän noista joustetaan, mutta joskus asuessani opiskelija-asunnoissa ko asiasta oltiin hyvin tarkkoja
Lisä'än, että ilman muuta kirjallisena sanot irti suullisen lisäksi.
JA jos vuokraisännälle sopii niin etsi itse tilallesi uusi vuokralainen niin ei tarvi maksaa ylimääräsitä vuokraa.....
Eli syyskuun loppuun asti joudut maksamaan jos huomenna sanot itsesi irti.
vuokran irtisanomisaika on AINA SAMA VUOKRALAISELLE riippumatta siitä mitä vuokrasopimuksessa sanotaan. Eli sitä ei voi yhdessä sopia erilaiseksi kuin huoneenvuokralaissa sanotaan.......
Mikäli joku on jotain muuta allekirjoittanut niin se ei päde ollenkaan :)
vuokran antajalle. mutta purat vuokrasopimuksen liian myöhään jos olet jo parin viikon päästä muuttamassa. joudut kuitenkin maksamaan yhden extra kuukauden vuokran