Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyypillistä toivoa, että ex löytäisi mahdollisimman pian uuden?

Vierailija
28.07.2020 |

Erosimme vuosien yhdessäolon jälkeen yhteisestä päätöksestä epäsopivuuden ja erilleen kasvamisen vuoksi.

Olen kuullut yhteiseltä kaveriltamme, ettei mies ole löytänyt uutta naisystävää, eikä ilmeisesti ole lainkaan käynyt ulkona ”tuulettumassa”, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Huomaan toivovani prseeni pohjasta, että mies löytäisi pian uuden. En toivo, että hän vatvoo mennyttä, vaan menee eteenpäin ja jatkaa elämäänsä. Hän ei ole mikään kovin nuori enää, joten on mielestäni hänen oman aikansa tuhlausta jäädä kotiin märehtimään entistä parisuhdetta.

Saatan myös luulla itsestäni liikoja. Ehkä hän ei vatvo ja märehdi suhdetta kanssani, vaan ei yksinkertaisesti tahdo uutta naista tai laastaria. Luulen kuitenkin tuntevani exäni, joka ei minun tietääkseni viihdy ja voi hyvin yksin.

Itse olen jo jatkanut elämääni. Toivon samaa hänelle.

Onko tämä sitä tervettä suhtautumista eroon ja terveitä tunteita exää kohtaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ylimieliseltä. Miksi mietit eksääsi? Ja kirjoittelet vauvalle hänestä? Et vaikuta siltä että olisit yli.

Vierailija
2/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ex inhottaa ja olen tyytyväinen, että hän on löytänyt naisen ja vieläpä mennyt naimisiin. Täten kaikki siteet on meidän väliltä poissa. Ei kai tervettä, mutta näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on sinun kanssasi elettyään huomannut olevansa onnellisempi yksin.

Vierailija
4/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin iloinen, kun ex löysi uuden. Siitä tiesin, että hän on mennyt eteenpäin ja löytänyt uutta onnea, vaikka ero oli vaikea. 

Vierailija
5/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole päässyt eksästäsi yli, kun mietit hänen asioitaan noin paljon. Se on ok, mutta kannattaa myöntää itselleen.

Vierailija
6/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino päästä eksästä eroon on usein se, että se löytää uuden. Sinne asti se monesti elättelee toiveita ja roikkuu viesteitse jatkuvassa yhteydessä, vaikka miten ja mitä kehottaisi.

Joten: kyllä. Olen toivonut jokaisen kohdalla.

Vierailija
7/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ärsyttää ihmiset, jotka keskittyvät miettimään muiden elämää ja valintoja. Mitä jos antaisit eksäsi ihan vain olla ja elää kuten haluaa?

Vierailija
8/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiusaa ja ahdistele sinua, niin ei pitäisi kiinnostaa. Minulla on ollut ex, joka vielä 2 vuotta eron jälkeen pommitti viestein ja vuoroin haukkui ja vuoroin kehui, keksi perättömiä juoruja ym. Silloin toivon, että löytäisi nyt p*rkele jonkun toisen naisen tai muuten uutta sisältöä elämäänsä! Löysi se sitten lopulta (kai?) enkä ole kuullut hänestä enää.

Vierailija
9/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toivoin ja oikeastaan toivon vieläkin että ex löytäisi uuden naisen. Arki saattaisi normalisoitua ja näkisi vähän miten muissa perheissä asioita hoidetaan. On siis ollut sairaalloisen saita ja on vieläkin. Se että uudella naisella olisi omia lapsia olisi tässä se kaikkein paras - saisi näkökulman sitä miten tuo nainen on omien lastensa kanssa ja miten käyttää heihin rahaa.

Eikä ole kyse siitä että pitäisi elää mun toivomalla tavalla, vaan että vähän ehkä näkökulmat aukeaisi siitä että mitä ne lapset maksaa ja mitä normaalisti lasten kanssa arkena tehdään.

Vierailija
10/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eksän suhdekuviot tuntuvat kovasti muitakin huolestuttavan. Mun edellinen on yrittänyt "salaa" parittaa minua minua ties minkälaisten heppujen kanssa, ihan kuin olisin niin tyhmä etten tajua. Ai että on raivostuttavaa. Hyvin huomaa ettei tiedä ollenkaan millainen maku minulla on vastakkaisen sukupuolen suhteen.

Vierailija
11/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia!

... joista osa ihmeen vihamielisiä. Eikö ole aika harmitonta silloin tällöin vain pohtia, mitä exälle kuuluu? Eikö se tarkoita, ettei hän koskaan ollut minulle mitenkään yhdentekevä ja että välitän minulle kerran niin tärkeästä ihmisestä?

Juu, kirjoitin hänestä palstalle anonyymin viestin. Melko harmitonta minusta. Ja juu, saatan olla ylimielinen, mutta itse muistan hyvät hetkemme ja niin varmaan exäkin muistaa. Toivon vaan, ettei hän jää niihin roikkumaan, en minäkään jäänyt.

Eri asia, jos alkaisin järjestää hänelle sokkotreffejä ja vaikkapa painostaisin tuttujani iskemään häntä, jotta hän saisi irrotella. En puutu hänen elämäänsä. Kunhan pohdin. :)

Ap

Vierailija
12/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun osalta ei kyllä kuulosta terveeltä. Itse olen eronnut enkä tosiaankaan halua enää uutta suhdetta vaan olen paljon onnellisempi nyt yksin. 

Vierailija
13/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino päästä eksästä eroon on usein se, että se löytää uuden. Sinne asti se monesti elättelee toiveita ja roikkuu viesteitse jatkuvassa yhteydessä, vaikka miten ja mitä kehottaisi.

Joten: kyllä. Olen toivonut jokaisen kohdalla.

Ehkä sinun kokemuksesi on tuo. Mutta sitten on meitä jotka emme halua olla missään yhteydessä edelliseen, saati että elättelisimme jotain toiveita. Päin vastoin sitä voi olla onnellinen kun tajuaa mistä pääsi eroon eikä suhde sen ihmisen kanssa kiinnosta enää millään tasolla.

Vierailija
14/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eksän suhdekuviot tuntuvat kovasti muitakin huolestuttavan. Mun edellinen on yrittänyt "salaa" parittaa minua minua ties minkälaisten heppujen kanssa, ihan kuin olisin niin tyhmä etten tajua. Ai että on raivostuttavaa. Hyvin huomaa ettei tiedä ollenkaan millainen maku minulla on vastakkaisen sukupuolen suhteen.

Tähän lisään sen, että on aivan sama mitä oman pääsi sisällä toivot. Niin kauan kun tosiaan et eksäsi elämään puutu, ongelma on vain sinulla. Mutta jos päädyt hänen suhteisiinsa sekaantumaan ja aloittamaan esimerkiksi jonkinlaisen väkisinparittamisruljanssin, ongelma alkaa saavuttaa jo sellaiset mittasuhteet että suosittelen vakavasti harkitsemaan ammattiauttajalle hakeutumista. Eksä osaa kyllä varmasti itse hakeutua suhteisiin jos kokee sitä haluavansa.

Vierailija
15/15 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle. Saa elää loppuelämänsä ihan miten tahtoo, kunhan pysyy poissa jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän