Onko hyötyä valittaa yläkerran asukkaista vai onko se vain elämisen ääniä joita pitää sietää
Ovat asuneet puolisen vuotta ja hirveä metakka joka päivä. Lapsi huutaa Ja kiljuu ja juoksee ja metelöi kaiket päivät niinkuin joku norsulauma. Meteli alkaa joka päivä samaan aikaan sen jälkeen kun ovat tulleet töistä/päiväkodista. Vaikka välissä on kaksi kerrosta niin meteli kuuluu niinkuin olisi vieressä mekastamassa. Ymmärrän elämisen äänet ja lasten äänet mutta tämä on niin häiritsevää että pitää omassa kodissa pitää korvatulppia välillä että edes hieman vaientaa. Onko mitään hyötyä valittaa isännöitsijälle vai onko tämä niitä elämisen ääniä jotka on siedettävä.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse lasten äänistä ja ne on vielä päiväsaikaan eikä hiljaiisuuden aikaan, niin valittamisesta ei ole mitään hyötyä. On normaaleja elämisen ääniä.
Vaikka volyymi on aivan järjetön ja kotona joutuu pitämään korvatulppia? Ei ole mitään pientä ääntä,
Mä heräsin klo 7.40 aamulla kun joku norsu alakerrassa päätti suorittaa aamujumppaa hyppimällä. Hirveitä mäjähdyksiä kuului. Teki mieli hakata patteriin.
Ymmärrän että ottaa päähän, mutten ole koskaan kuullut että tuollaiseen olisi puututtu. Ymmärrettävä että normaalia lapsiperhemöykkää täytyy sietää, mutta joku raja pitäisi kyllä olla. Kamalaa kuunnella korvia raastavaa rääkynää ja töminää 24/7. Sellaista mikä menee kaikkien normaalien rajojen yli.
No ei tämä ihan normaalia ole kun joka päivä sama möykkä ja hyvä ettei katto putoa. Kuten sanoin ymmärrän elämisen äänet mutta jossainhan sen rajan täytyy mennä??
Meillä naapuri (eläkeläinen) aloittaa lähes joka sunnuntaiaamu imuroinnin hakaten kalusteita ja pattereita. Itselle ei tulisi mieleenkään, vaikka olen työssä käyvä, ehdin siivota muulloin.
Miten joku jaksaa 6-7h putkeen möykätä ja rääkyä ja huutaa ja juosta ympäriinsä? Miksei vanhemmat puutu asiaan?? Pitäisi sitä ajatella että talossa asuu monta muutakin ihmistä jotka ei möykkää. Pistää mietityttämään että yli 10 v asunut talossa ja nyt yksi möykkäperhe saa aikaan sen että tekee mieli muuttaa.
Ä pärien äänistä on turha valittaa, saat pahimmillaan itse varoituksen (näin kävi minulle). Muuta ratkaisua ei ole kuin kestää äänet tai muuttaa pois. Itse muutin ja nyt edessä taas muutto naapureiden takia. Luultavasti loppuelämäni pitää muuttaa vuoden välein kun ei hiljaisia naapureita näytä löytyvän. Mutta mä en omassa v itun kodissani aio pitää korvatulppia/vastamelukuulokkeita 247! T. Nytkin korvatulpat korvissa kuten aina
Må oon asunut 60-luvulla rakennetussa elementtitalossa ja kuunnellut, kun kaksi kerrosta alempana lapsi kieltäytyy kalakeitosta. Ei edes mitenkään kovaa huutaen. Jotkut talot vaan on pahvia. Muuta muualle, jos et kestä ääniä. Ei tuohon ole muuta ratkaisua.
Voit valittaa, isännöitsijälle ja hallitukselle jää vapaus valita jatkaako valittamista ko. henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Ä pärien äänistä on turha valittaa, saat pahimmillaan itse varoituksen (näin kävi minulle). Muuta ratkaisua ei ole kuin kestää äänet tai muuttaa pois. Itse muutin ja nyt edessä taas muutto naapureiden takia. Luultavasti loppuelämäni pitää muuttaa vuoden välein kun ei hiljaisia naapureita näytä löytyvän. Mutta mä en omassa v itun kodissani aio pitää korvatulppia/vastamelukuulokkeita 247! T. Nytkin korvatulpat korvissa kuten aina
Rahalla saa ihan mitä vaan. Köyhän on turha siellä itkeä.
Mä oon valittanut, ei ole oikein että joutuu heräämään sunnutaisinkin klo 7 karseaan mökään. Aion pian valittaa uudestaan. Kyllä sinne valitus lähti ja vähän vaimeni. Tee valitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän yksin asuva ihminen tekee omakotitalolla? Onko omakotitaloja yksiöinä? Hieman ”pakko” asua kerrostalossa.
Miksi aina sanotaan että jos et kestä ääniä niin muuta? Ap sanoi asuneensa asunnossaan 10v ja möykkäperhe 6kk niin nytkö ap:n pitäisi muuttaa eikä saisi valittaa.Ilmeisesti 10v aikana ei ole muita yhtä möykkääviä ollut. Miksi aina sen pitäisi muuttaa joka ei möykkää?
Sinänsä voi olla hyötyä, että me asuimme yhteen aikaan talossa, jonka yläkerroksessa oli yhdistetty kaksi asuntoa. Siinä remontissa oli askeläänieristyksen suhteen mennyt jotain pieleen, koska alapuolella asuvat valittivat hirvittävästä mekkalasta. Sitä käytiin tarkastamassa ja mittaamassa jne.
Jos koko talossa on vastaava ongelma, voisi taloyhtiökin päättää investoida osakkaiden rahoilla lattiaremonttiin.
Mutta jotkut ovat kanta-astujia ja siitä ei pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voit valittaa, isännöitsijälle ja hallitukselle jää vapaus valita jatkaako valittamista ko. henkilöille.
Minusta olisi järkevämpää aloittaa siitä että käy ensin puhumassa asiallisesti sen yläkerran naapurin kanssa ja kertoisi hänelle/heille talonyhtiön järjestyssäännöistä ja yleisistä käytännöistä. Useampiin ihmisiin tehoa aivan normaali järkipuhe eikä siinä ole silloin mitään selkäänpuukottamisen tai heippa-lappujen jättämisen kaltaista kielteistä vaikutusta.
Jos normaali puhe ei sitten tehoa, niin sitten voi ottaa käyttöön ikävämpien keinoja. Yleensä olisi hyvä edes tervehtiä samassa talossa asuvia naapureita ja olla heidän kanssaan tekemissä muulloinkin kuin valittaessa jostain asiasta kuten vaikkapa roskien lajittelusta.
Enpä paljon menisi tuntemattomien ovien taakse juttelemaan ikinä tiedä mitä vastassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän yksin asuva ihminen tekee omakotitalolla? Onko omakotitaloja yksiöinä? Hieman ”pakko” asua kerrostalossa.
Itkee elämäänsä ja valittaa melua. Näköjään. Kaikkeen on olemassa ratkaisu, mutta ei. Märiseminenhän on aina parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on, ainakin lähes. Kaveripariskunta asuu Hgin Tapanilassa aivan ihanassa okt:ssa, 2h+k ja veranta. Oisko 60-70 asuinneliötä? Mutta maksaahan se, enemmän kuin tää 300m2 Etelä-Espoossa...
Kun on kyse lasten äänistä ja ne on vielä päiväsaikaan eikä hiljaiisuuden aikaan, niin valittamisesta ei ole mitään hyötyä. On normaaleja elämisen ääniä.