Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva, työt

Vierailija
27.07.2020 |

Minkä ikäisen vauvan voisi ajatella jäävän isänsä kanssa 9h ajaksi, kun äiti käy töissä? Tuo työpäivä olisi kerran viikossa. Oma vauva on vasta 3kk ikäinen.

Kovasti mieli tekisi käydä tuulettamassa päätä ja antaa miehellekin vastuuta. Lisärahakaan ei olisi pahitteeksi. Mutta sitten taas sanotaan että voisi olla ikä kuukausina = aika tunteina hoidossa, eli 9h päivä olisi aika kaukana.

Toisaalta joka paikassa toitotetaan että isänsä kanssa lapsi ei ole "hoidossa" vaan vanhempansa kanssa, ja toisaalta että pieni vauva ei vielä ymmärrä olevansa erillinen äidistään ja saa traumat moisesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
2/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
4/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa muussa maassa työssäkäyvien äitien vauvat joutuvat hoitoon 3-4-kuukautisina koko viikoksi. Yksi päivä 3-kuukautisena isän kanssa onnistuu varmasti vauvan kannalta aivan hyvin. Jos rintasi ovat sorttia, jotka meinaavat räjähtää imetysaikataulun mukaisina ajankohtina, joudut vain sen varalle kehittämään suunnitelman vessassa pumppaamisesta tms.

Vierailija
5/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että joudun pumppaamaan 1-2x/päivä, mutta sen pitäisi luonnistua.

Vierailija
6/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokopäivätöissä ollu siitä saakka kun vauva oli 6kk. Ei mitään ongelmaa, päinvastoin :)

Vierailija
7/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sen sanon kun muut ei sitä tee. Olet paska äiti, miksi edes aloit koko hommaan? Maamme on harvinaisuus maailmanlaajuisesti, se tarjoaa äideille mahdollisuuden jäädä kotiin kolmeksi vuodeksi. Ja sinä viis veisaat tästä mahdollisuudesta, ja jätät äidistään riippuvaisen lapsiparan heitteille.

Vierailija
8/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sen sanon kun muut ei sitä tee. Olet paska äiti, miksi edes aloit koko hommaan? Maamme on harvinaisuus maailmanlaajuisesti, se tarjoaa äideille mahdollisuuden jäädä kotiin kolmeksi vuodeksi. Ja sinä viis veisaat tästä mahdollisuudesta, ja jätät äidistään riippuvaisen lapsiparan heitteille.

Ei kai se isä mikään statisti ole, vaan vanhempi siinä missä äitikin?

Vierailija
9/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi niin kauan kunnes vauva on täysimetyksellä. Ehkä puolivuotiaana olisi hyvä.

Vierailija
10/10 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin raskaana ja olen ajatellut, että aloitan työt, kun vauva on 6 kk. Isä jää hoitamaan vauvaa. :) Ja toki jaamme vanhemmuuden tasaisesti alusta asti, ettei kumpikaan tunnu vieraammalta kuin toinen. Vaikka imettäisin, isä voi syöttää pullosta rintamaitoa jne.