Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elääkö pöpöt pinnoilla kuinka kauan aikaa?!!!

Vierailija
13.07.2006 |

Juu, olen vähän pöpökammoinen ;) Ollaan menossa vuokramökille jonka edelliset lomalaiset ovat siivonneet itse. Ja tunnetustihan kaikki eivät tee siivousta kovin hyvin. Jos kuvitellaan sellanen tilanne että niillä edellisillä olisi ollut esim. ökätauti niin voiko meidän perheestä joku saada sen sieltä mökistä? Onko mitään hyötyä taikka järkeä tehdä sellanen " pikkusiivous" pinnoille ennen kuin asetutaan siihen mökkiin kunnolla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pöpöt elää kauemmin ja toiset lyhyempään.

Vierailija
2/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pitäis mua ihan hulluna jos edes ääneen ajattelisin asiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valokatkasimet (+hotelleissa puhelimen luuri, kaukosäädin ja hanat sekä se vessan vetojuttu) pesen ne joskus kun olen pöpökammoissani.... (otan kotoa pesuainetta mukaan, mutta kyllä nestesaippuakin on ihan ok)

Vierailija
4/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperin kanssa vedän vessan, laitan hanat kiinni vuokramökeissä ja hotelleissa. Pöntön renkaalle laitan paperin ennen kuin istun. Hulluako, no, jonkun mielestä ehkä, mutta näin teen kuintenkin.

Vierailija
5/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivous= irtolian poisto ja pintojen puhdistus.

sanitointi= voimakas pesuaine joka irroittaa rasvaliukoista likaa, muttei varsinaisesti tapa bakteereja. suositellaan kotisiivouksiin.

desinfiointi= irroittaa irtolian ja tappaa osan bakteereista.

käytetää julkisissa käymälöissä ja yleisissä tiloissa, ei jatkuvasti.

Sterilointi= bakteerit tapetaan ja pinta on täysin puhdas.

käytössä leikkaussaleissa jne.

surkuhupaisinta on se, että useat tutut steriloivat kotiaan ettei lapsille tule pöpöjä.

vaikka ammattilaisten mielestä kodissa ei saisi edes desinfioida.

kodissa pitää olla normaali bakteerikanta!!

liika puhtaus on pahasta

Vierailija
6/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieniä lapsia jotka eivät ole rotaa sairastaneet niin kannattaa ehkä desinfektiopyyhkeellä sipaista ovenkahvat ja valonappulat sekä wc-vetimet, pöntönrenkaat ja hanat.

Vierailija
7/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan desinfioi mitään ja sairastan mahataudin kerran kymmenessä vuodessa ja flunssan vain joka toinen/ kolmas vuosi.

En tiedä onko sillä osuutta asiaan, mutta työskentelen sairaalassa; kai mulla on jo immuniteetti?

Silti en lähtis desinfioimaan siistejä paikkoja!

Vierailija
8/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kommenteista! Olen kyllä aina ollut aika tarkka kaikkien reissujen kanssa ettei tulisi kosketeltua turhan paljon eri paikkoihin ja syötyä likasilla käsillä yms. Harvoin kyllä sairastetaan mutta nyt kun olen raskaana niin pelkään pöpöjä ehkä tavallista enemmän? Eipä kai se ihan hulluakaan ole jos pyyhkäisen vessan ja keittiötasot yms. jollain rätillä/pyyhkeellä kun kuitenkin ollaan siinä samassa mökissä useita päiviä. Huonoa tuuriahan se on jos jonkun pöpön saisi edellisiltä reissaajilta mutta jos vähänkään voi itse vaikuttaa niin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän