Mikä se aamuvirtsa suurinpiirtein on?
Tiedän, aamun ensimmäinen virtsa. Mutta onko nyt vielä yö (klo 4.13). Onko tärkeintä että virtsa on rakossa mahdollisimman kauan vai onko se nimenomaan siksi että raskaushormonitaso on korkeimmillaan aamuisin. Onko niin silloinkin jos mitään vuorokausirytmiä ei ole olemassa tai yö kestää sen klo 22-22.30 (saman vuorokauden puolella) ja siinä oli sitten ne yöunet. Tuskin se aamuvirtsa tuolloin ainakaan on heräämisen ajankohta.
Tiedän, tyhmä kysymys, mutta ei kaikkien elämä ole kahdeksasta neljään eikä kaikki ihmiset harrasta nukkumista kovin pitkiä aikoja tai usein.
Kommentit (4)
Olen miettinyt samaa! että jos joku viisas tietää niin voi kertoa.
aamuvirtsa on yleensä parasta koska on kehossa pisimpään eli 5-> tuntia vähintään. itse olen kyllä tehnyt raskaustestin 10 tunnin työpäivän jälkeen kun ei ehtinyt vessaan ja plussa. eli oletetaan että yöllä pissa on pisimpään kehossa...
Kiitos nelonen, asiallisesta vastauksestasi! Jostain vaan olin saanut sen käsityksen että vuorokauden aika vaikuttaisi siihen milloin on korkeimmillaan, että vaihtelisi, mutta samapa tuo, koska: No, tällä jolla "ei ollut parempaa tekemistä silloin vartin yli neljä aamuyöllä", kun tuntui että kusettaa jo aika paljon eikä pidättely ole kivaa, on nyt PLUSSA, puoli viiteen jaksoin pidätellä.
Plussaa kaikista kusisista tikuistasi, plop, plop... Valvoin tosiaan viimeyön, eikä minulla ollut ketjun avaamisen aikoihin parempaakaan tekemistä. Niin, mitä järkeä on tehdä edes mitään raskaustestejä, kyllä sen huomaa sitten jos emättimestä tipahtaa vauva että oho olin raskaana.
ap, oikein kursivoituna :)
on sulla miettimistä vartin yli neljä aamuyöllä...