NostalgiaG: tukkatyylisi kautta aikain? :)
Kommentit (7)
Oon ollu blondi, hiukset olleet mustat, violetit, ruskeat, punaiset. On ollu permanenttia osittain ja koko hiuksiin. On olleet 5cm lyhkäset ja pebaan asti pitkät. Ovat olleet pienillä sekä isoilla leteillä, nutturalla, poninhännällä, auki... Kaikkea kokeiltu :D
Pikkutyttönä polkkatukka
ala-asteella krepit ja 6.luokalla ensimmäinen permanentti (80-lukua!)
ylä-asteen 7. luokalla ns. juppikukkula
ysillä suora hippitukka jakaus keskellä
lukiossa jälleen permanentti pitkissä hiuksissa
90-luvun lopulla lyhyt tukka korvien yläpuolelle ja tietysti punaiseksi hennattu
2004 kasarilämmittely-rokkitukka
nyt: ponnari ja nuttura...
vauva - pikimusta peikkotukka
pikkutyttö - vaaleat korkkiruuvikiharat (vaalenivat itsekseen)
ala-aste - tumma pitkä tukka
ylä-aste - tumma siilitukka
lukio - pitkä tumma tukka, kreppirauta lauloi
opiskeluaika - tummat pitkät kiharat
työikä - puolipitkät tummat suorat (suoristetut) hiukset
- murrosiässä tuli piipparit muotiin (oon sen verran vanha ja juuri tuolla piippari-nimellä ne kähertimet tunnettiin ensiksi), yläasteella oli sellainen diana-otsatukka itse käherrettynä.
- lukiossa oli käkkärätukkapermanentti, joskus sellaisia otsakiehkuroita, jotka käännettin eri suuntaan kuin oli kierretty alunperin permanentissa (ihan hirveitä ja mun yo-kuva on sellaisesta!)
- Yliopiston alkuaikoina kasvatin pitkää tukkaa kaksi pinniä korvien takana. (Tosi kauhea!)
- Loppuaikoina yliopistoaikoina pidin vaan ponnaria ja pantaa. Se liimatukkaidea, joka on nykykotiäitienkin suosikki. Helppo hoitaa, ei tarvi usein pestä, kun rasvaisuus ei haittaa ja halpa kuin mikä, kun ei tarvi käydä maksullisessa siistimisessä.
- Työuralla on ollut lyhyet hiukset permanentilla, hillityt laineet, joskus punaista väriä, aika tyylikkäästi. Maksaa kyllä kauheasti käydä 2 kk välein kampaajalla, mutta lyhyt permanentti vaan kuvaa varakkuutta ja menestystä, joten ei haittaa. :)
Mulla oli ala-asteella jossain vaiheessa myös se hiirenhäntä, eli lyhyet hiukset, mutta niskassa yksi pitkä hiustupsu! Olisin halunnut, mutta äiti ei antanut ottaa neonväristä lisäketupsua...
5
Aloin kasvattaa pitkäksi, kun yriyyivät myydä poikien kelloja (ekaluokalle mennessä).
Kouluvuodet pitkä tukka, otsatukan kasvatin pois yläasteella.
Ysillä leikkasin pitkät hiukset pois -> pitkä polkkatukka
Erilaisia kokeiluja puolipitkällä, toiselta puolelta siili, toiselle puolelle piteni alle leuan yltäväksi (siis vino leikkaus)
opiskeluaikana symmetrisempi, leikkautin otsatukan takasisin ja kasvatin pois, kun en tykännyt
Nyt aika pitkä, kerroksittain leikattu
Väriä on ollut välillä, ei koskaan kovin kaukana omasta sävystä (tummanvaalea)
Noin 12v asti pottapää polkkatukka ja värinä tumma hiekka
12-15v pitkät,välillä violetit,välillä kiharat,välillä keskiruskeat
15-18v lyhyemmät,edelleen välillä kiharaa,tumman ruskeat
18v-> hyvin lyhyet,tumman ruskeat,yhdesti kasvatettu olkapäille asti ja taas lyhyet