Suostuisitko elättämään 45-vuotiasta lastanne?
Kysymys otsikossa. Kyseessä tytär, joka taiteilija. Mutta nähtävästi tämä taiteilijanimike on peitejuttu kun vanhemmat eivät voi myöntää, että tytär ei ole ok.
Tai ei ainakaan pysty tekemään työtä.
Kommentit (9)
Kyllä, jos olisi tarve. Oma lapsi on aina oma lapsi. Ja loppupeleissä oma lapseni kuitenkin perii mut. Ja perinnöstä lapseni pitäisi maksaa vero, mutta elinkustannusten maksamisesta ei. Joten verottajakin jäisi nuolemaan näppejään.
Jättäisitkö itse lapsesi pulaan, jos hän ei pystyisi tekemään töitä ja huolehtimaan itsestään? Ei siihen vaikuta mitenkään, minkä ikäinen lapsi on. Ihmisillä voi olla monenlaisia heistä itsestään riippumattomia vaivoja ja ongelmia, jotka estävät palkkatyön tekemisen. Työkyvyttömyyden todistaminen taas saattaa olla todella vaikeaa ja kestää kauan. Kela ei halua hevin uskoa, että joku on työkyvytön.
Joka tapauksessa ei kannata kuvitella tietävänsä toisten tilanteesta mitään.
Jos olisi varaa. Parempihan se on että vanhemmat elättää kuin muut veronmaksajat.
Jotenkin ilkeämielinen aloitus. Ap:n mielestä vanhempien pitäisi hölöttää kaikille tyttärensä mt-ongelmat.
En elättäisi. Se on Kelan hommia. Eläkkeelle mielenterveysongelmista jos on noin pahat.
Riippuu vanhemmista. Mun vanhemmat on aina olleet mulle esikoiselleen tylyjä, kotoa piti muuttaa 18v iässä ja sen jälkeen reppu selässä kylmään maailmaan ilman apua, tukea, rahaa, asuntoa. Itse piti työllä hommata asunnot ja muut ja MITÄÄN en ole saanut sen jälkeen eli en rahaa.ä/apua/tukea/lahjoja.
Samaan aikaan sisartani ollaan elätetty ja sisar on nyt 44. Maksettu opinnot ja matkat, ostettu asunto ja rempattu se, annetaan yhä kuukausirahaa - ja tämä vaan jatkuu.
Joten kyllä monet vielä elättää 45 v ikäistä lastaan. Usein juurikin vain yhtä lastaan.
Riippuu tilanteesta. Elättäisin jos kyseessä olisi sairaus (syöpä, msennus) mutta en elättäisi (enkä antaisi rahaa) mikäli lapseni olisi huume-, alkoholi ym. riippuvainen sillä tällainen henkilö imee kaikki varat eikä se pelasta tai auta riippuvuuteen mutta syöksee läheiset ahdinkoon. Läheltä seurasin ja traumat jäi - sekä oppi siitä ettei vanhemmanrakkaus pelasta itsetuhoista lasta. Addiktioista kärsivän voi parantaa ainoastaan henkilö itse (ammattiavun kera). Usein niin ei käy.
No en elättäisi. Jotain tietty kertoo vanhemmista jos 45 v ei osaa pitää huolta itsestään ja vanhemmat paapovat aikuis vauvaa.