Miksi kissanulkoiluttajia näkee niin harvoin?
Kommentit (6)
Olen vuoden aikana nähnyt kerran ja se oli niin kummallinen näky että jäin tuijottamaan.
Oli kyllä söpö näky kun kissa tallustelee taljaissa.
Jos omistaisin kissan kaupunkikämpässä niin kyllä minä ainakin ulkoiluttaisin kissaa noin.
Mun kissa tykkää ulkoilla myöhään illalla ja metsäisellä seudulla. Idea olisi ettei ainakaan kovin paljon koiranulkoiluttajia tulisi silloin vastaan. Eikä mielellään muitakaan. Kissa tykkää olla rauhassa ja tehdä omia juttujaan. Juuttuu vaan jonnekin pensaaseen nököttämään tunniksi, jos sen mielestä on liian levoton ilmapiiri. Enemmän sen kanssa pääsee liikkumaan kun ei ole jatkuvasti häiriötekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa tykkää ulkoilla myöhään illalla ja metsäisellä seudulla. Idea olisi ettei ainakaan kovin paljon koiranulkoiluttajia tulisi silloin vastaan. Eikä mielellään muitakaan. Kissa tykkää olla rauhassa ja tehdä omia juttujaan. Juuttuu vaan jonnekin pensaaseen nököttämään tunniksi, jos sen mielestä on liian levoton ilmapiiri. Enemmän sen kanssa pääsee liikkumaan kun ei ole jatkuvasti häiriötekijöitä.
Juts näin. Mulla on sekä koira että kissa. Koiraa ulkoilutan samoihin aikoihin kuin muutkin koiranulkoiluttajat. Kissan kanssa lähden iltakävelylle vasta puolen yön aikaan.
Kyllä mä ulkoilutan kissaa omassa pihassa vähintään 2 kertaa päivässä sen lisäksi että hengaa tarhassaan, tykkää jahdata hyönteisiä ja tarkkailla ympäristöään. En vie kauemmas omalta tontilta kun on säikky ja välillä joillain kulkee koiria vapaana jne. Meillä ei ole edes pienen tien varressa jalkakäytävää, joten en ota riskiä että voisi jäädä auton alle jos säntäisikin väärään suuntaan karkuun tms. Meidän kissa kun ei osaa kulkea valjaissa kuten koira.
Mä ulkoilutan kissoja meidän pihassa. Niille kyllä kelpaa mikä tahansa aika vuorokaudesta, eivätkä ihan mahdottomasti säiky autoja, polkupyöriä tms, mutta en mielellään lähde pihasta mihinkään, kun kissan ulkoilutavat poikkeavat aika tavalla koiran tavoista.
Koiran laitat hihnaan, se jolkottelee sun mukanasi lenkillä just niin rivakasti kun tilanne vaatii. Kissan laitat hihnaan, ja liike pysähtyy. Aika pysähtyy. Saatetaan istua vaan tuijottamassa tyhjyyteen puolikin tuntia. Etanat selän takana töötäilee, joku urheempi kotilo väläyttää sulle keskisormea teidät ohittaessaan. Ei auta. Oltava on, kun kissa pohtii elämän tarkoitusta.
They only come out at night.