Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ostokset sylissä?

Vierailija
26.07.2020 |

Miksi jotkut varsinkin yksin liikkuvat miehet kerää kaupassa ostokset syliinsä, sen sijaan että ottaisivat korin? Huvittavan näköistä kun kädet täynnä ostoksia ja kaikki ei meinaa pysyä sylissä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ens kerralla suoraan siltä mieheltä.

Vierailija
2/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä samat myös sujahtavat nopeasti kassajonosta, eivätkä tee tukkoa kuten vanhukset ja lapsiperheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy joskus noin, jos olet tullut ostamaan paria tuotetta mutta kauppareissun aikana tulee mieleen muitakin juttuja mitä olisi hyvä ostaa tai osuu hyviä tarjouksia silmiin.

Vierailija
4/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tollanen. Menen kauppaan ostamaan litran maitoa ja ehkä kerman, mutta siinä hyllyjen välissä poukkoillessa tulee kahmittua turhaa kamaa mukaan, enkä viitsi lähteä takaisin hakemaan koria, kun meneehän ne siinä sylissäkin.

Vierailija
5/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aliarvioivat ostosten määrän. Lähtevät hakemaan vain jotain yksittäistä tavaraa ja sitten huomaavatkin, että pitää ottaa vielä tuota ja tuota, eivätkä viitsi lähteä enää hakemaan koria.

Minulle käy samoin, paitsi että otan kyllä korin, mutta lopulta joudunkin todeta, että olisin sittenkin tarvinnut kärryn. En viitsi lähteä vaihtamaan ja sitten minulla on kori ja kädet täynnä ostoksia. 

Ja kyllä, minulle käy näin lähes joka kerta.

Vierailija
6/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti käy niin, että tulee ostettua enemmän, kuin piti.

Vierailija
7/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aliarvioivat ostosten määrän. Lähtevät hakemaan vain jotain yksittäistä tavaraa ja sitten huomaavatkin, että pitää ottaa vielä tuota ja tuota, eivätkä viitsi lähteä enää hakemaan koria.

Minulle käy samoin, paitsi että otan kyllä korin, mutta lopulta joudunkin todeta, että olisin sittenkin tarvinnut kärryn. En viitsi lähteä vaihtamaan ja sitten minulla on kori ja kädet täynnä ostoksia. 

Ja ne kärryt ja korit ovat puomien väärällä puolella, joten vaikea niitä enää on hakea.

Vierailija
8/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kärryt ja korit ovat puomien väärällä puolella, joten vaikea niitä enää on hakea.

Kassoilla on aina koreja. 

Vierailija
9/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siellä on ne porukat tiellä

Vierailija
10/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitus on rajoittaa turhien heräteostosten määrää.

Vierailija
11/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä porukat? Korit ovat siinä jono vieressä. Hyvin on aina päässyt ottamaan. Jos ihmisiä pelkää, kannattaa tilata ostokset netistä. 

Vierailija
12/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tämä asia kuuluu aloittajalle? Kysyn ihan tosissani. 

Vierailija
13/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy joskus noin, jos olet tullut ostamaan paria tuotetta mutta kauppareissun aikana tulee mieleen muitakin juttuja mitä olisi hyvä ostaa tai osuu hyviä tarjouksia silmiin.

Jep  Kuin huomaamatta kohta onkin sitten huojuva vuori ostoksia sylissä ja rymäyttää ne kassahihnalle myyjän virnistelessä. Ellei ole jo tiputtanut niitä lattialle ennen kassaa....

Vierailija
14/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva että jotain sylissä edes, kun ei siihen naistakaan saa istumaan

Vierailija
15/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tämä asia kuuluu aloittajalle? Kysyn ihan tosissani. 

Mitä ylipäätänsä mikään kuuluu toisille? On se vain silti huvittavan näköistä kun joku tasapainoilee ettei se päällimmäisenä oleva limsatölkki tipu lattialle.

Vierailija
16/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamies37kerasyliostostensa kirjoitti:

No kiva että jotain sylissä edes, kun ei siihen naistakaan saa istumaan

Kassatytön kun nappaisi syliinsä.

Vierailija
17/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä porukat? Korit ovat siinä jono vieressä. Hyvin on aina päässyt ottamaan. Jos ihmisiä pelkää, kannattaa tilata ostokset netistä. 

Riippunee kai kaupasta ja toiseksi: kiusallista

Vierailija
18/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tätä usein. Pitäisi toki jo oppia, että melkein aina sen yhden tai kahden akuutisti muistamasi jutun lisäksi on muutakin, jota tarvitaan ja jota sitten tulee ostettua kun kohdalle sattuu.

Hassua kyllä, että juuri ne tavarat, jotka isolta kauppareissulta usein unohtuu , yleensä joku harvemmin ostettava pesuaine tai vastaava, on niitä, jotka just silloin kahvimaitoa hakiessa sattuu silmään.

Teoriani on, että isolla kauppareissulla kun on lista johon keskitytään ja isompi tavoitteellisuus ja stressi, ei aivot ole niin vapaat huomaamaan ja muistamaan asioita listan ulkopuolelta. Kun sitten on vaan ohimennen, kiireettä piipahtamassa kaupassa, ympäristöä silmäilee enemmän tyyliin "mitäs kaikkea täällä on?", joten havaitsee ja muistaa asioita ihan toisella tavalla.

Vastaava ilmiö selittää työelämässä, miksi ankara tuloskeskeisyys syö luovuutta ja tekee ihmisistä tyhmempiä kuin he ovat. Nenän edessä olevia itsestäänselvyyksiä jää huomaamatta ja hyödyntämättä, ideoita keksimättä, kun ollaan liian tehokkaita.

Vierailija
19/19 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti tulee käveltyä korien ohi, vaikka sellaista tarvitsisikin. Takaisin kääntyessä ne ei ole enää käden ulottuvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä