Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää tietää käytös koodista/tavoista hienoillakutsuilla? (kiire!!!!!)

Vierailija
20.06.2013 |

Mulla on aamulla hienotkutsut, joissa pitäisi osata käyttäytyä juhlan vaatimusten mukaan. Mut mut, mä oon ihan pihalla alku-pala haarukoiden ja vaatetuksen kanssa.. Hävettää jo etukäteen mennä sinne!

Ne on miehen purjehdus kavereita ja mä en ole ennen nähnyt, tiedän vain, että ovat niin sanotusti hienoja ihmisiä....... mua pelottaa ja hävettää jo etukäteen!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne vehkeet on aseteltu niin että eka syötävä syödään kaikkein reunimmaisilla, seuraava toiseksi reunimmaisilla jne.

Vierailija
2/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivihkaa katsot muista mallia, hyvin se menee. Onnea matkaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile miten muut käyttäytyvät. Älä aloita syömistä tai juomista ennen muita. Jos olet epävarma, siis jos tarjolla on vaikka jotain erikoista syötävää, on ihan on kysyä vieruskaverilta että mitä tälle tehdään. Älä tee kysymisestä numeroa (tyyliin "mä oon tämmönen onneton juntti, tsihihii") vaan kysy reippaasti ja nolostelematta.

Vierailija
4/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita polvipituinen pikkumekko ja joku kaulakoru. Tervehdi kaikkia ja juttele kaikkien kanssa pari sanaa. Älä humallu ensimmäisenä. Kiitä isäntäväkeä lähtiessä.

Vierailija
5/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta. Ei ole häpeä tunnustaa ettei tiedä jotain. Ja jos kerran muut vieraat ovat hienoja ihmisiä, he varmasti hallitsevat myös erään sivistyneen käytöksen kulmakiven, eli sen ettei toisen tietämättömyydestä tehdä numeroa vaan häntä autetaan selviytymään tilanteesta mahdollisimman hienotunteisesti.

Vierailija
6/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuvälineistä jo puhuttiinkin.

Jos on useita juomalaseja, aloita oikeassa reunassa olevasta. Vesilasista saa juoda koko ajan. Yleensä viinilaseja vaihdetaan ruokalajien tahtiin. Esimerkiksi alkupaloilla tarjoillaan tietyntyyppistä viiniä ja pääruuan kanssa sitten jotakin muuta. Jälkiruuan kanssa on omansa jne. Joskus kuitenkin samaa viiniä voidaan tarjota sekä alkupaloilla että pääruuan kanssa. Laske lasit, niin näet, onko niitä yhtä monta kuin ruokalajeja. 

Ruokaliinaa ei saa tunkea kaula-aukkoon roikkumaan. Laita se kauniisti syliisi ja varaa yksi kulma, johon pyyhit suusi varovaisesti taputtelemalla ennen kuin juot lasista. Ei ole hyvätapaista jättää ruokarantuja lasinreunoihin. Ruokailun päätyttyä laskostele ruokaliina lautasen viereen vasemmalle. 

Täällä on lisää ohjeita:

http://www.juhlanetti.fi/vieraalle/juhlaruokailu

Nykyään purjehtiminen ei ole enää mikään eliittiharrastus, joten välttämättä miehesi purjehduskaveritkaan eivät välttämättä ole erityisemmin hienoa porukkaa.

Niin sanotusti hienoissakin ihmisissä on monenlaista taaplaajaa, usko vain huviksesi. Olen nähnyt sen omin silmin. 

Ole oma itsesi ja ajattele, että kaikki ovat ihmisiä. Hymyilet kauniisti ja puhut ystävällisesti ihmisille, kyllä se siitä. :)

Vierailija
7/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua katsotaan nenänvartta pitkin, kyse on moukkamaisista nousukkaista.

Vierailija
8/8 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Mulla on hieman parempi mieli nyt, ei hyvämieli vieläkään täysin.....:/ Ainakin vaatepulma on nyt ratkaistu ja tiedän mitä laitan päälle eli polvi pituisen hampeen ja korun. Se näyttää varmaan tyylikkäältä ja sopii heidän juhliin.

Kaikki purjehtivat eivät varmaan ole mitään pankkiireja, mutta nuo ovat kaikki sellasia kultalusikka suussa syntyneitä tai sitten kovissa ammateissa ja rahaa tuntuu olevan.... Hymyillä onneksi osaan ja jutella ihmisten kanssa, voi silti olla että jutuistani huomaa etten ole 6 L:n ylioppilas (tai oikeemmin yo ollenkaan...). Kiitos vastauksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi