Onko vastamelukuulokkeet hyvät jos remppamelua?
Mun asunnon viereen on tullut työmaa, jotain jätevedenpuhdistamoa siirretään yms. Inhottava melu. Auttavatko vastamelukuulokkeet tuohon eli ovatko hyvät peittämään tuon kaltaista melua?
Kommentit (6)
Ei ne tietenkään kaikkea vaimenna mutta on ne paremmat kuin olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tietenkään kaikkea vaimenna mutta on ne paremmat kuin olla ilman.
Niin siis toinen vaihtoehto on ihan perinteiset korvatulpat mutta niistä korvat kipeytyy ja tulee joskus tulehduksiakin. Lisäksi niiden läpi kuuluu.
Sillä vaan mietin että oisko vastamelukuulokkeissa ideaa.
ap
No ei ole sitten ideaa. Osta kunnon kuulosuojaimet kuppimallia raurakaupasta, jos täyttä hiljaisuutta haluat. Vastamelukuulokkeilla kuunnellaan musiikkia, ei yritetä tehdä hiljaisuutta.
Kannattaa mennä lähimpään rautakauppaan ja ostaa III-tason kuulosuojaimet, joita saa mm. 3M/Peltor valmistamina. Nuo on tarkoitettu muun muassa lentokenttien henkilöstölle, jotka työskentelevät käynnissä olevien suihkumoottorien vieressä ja vastaavia käytetään mm. lentotukialusten kansimiehistöllä. Nuo siis vaimentavat äärimmäisen kovankin melun.
Kun noiden kanssa sitten käyttää perus EAR-korvatulppia, voin taata, että naapurissasi voidaan ihan rauhassa porata katuporalla ja et kuule suunnilleen mitään.
Ainakin itsellä Peltor/3M Optime on ollut tuossa suhteessa hyvä. Eivätkä tuollaiset edes maksa kuin vajaat 30 euroa, eli ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä lähimpään rautakauppaan ja ostaa III-tason kuulosuojaimet, joita saa mm. 3M/Peltor valmistamina. Nuo on tarkoitettu muun muassa lentokenttien henkilöstölle, jotka työskentelevät käynnissä olevien suihkumoottorien vieressä ja vastaavia käytetään mm. lentotukialusten kansimiehistöllä. Nuo siis vaimentavat äärimmäisen kovankin melun.
Kun noiden kanssa sitten käyttää perus EAR-korvatulppia, voin taata, että naapurissasi voidaan ihan rauhassa porata katuporalla ja et kuule suunnilleen mitään.
Ainakin itsellä Peltor/3M Optime on ollut tuossa suhteessa hyvä. Eivätkä tuollaiset edes maksa kuin vajaat 30 euroa, eli ei paha.
Ok kiitos, mua ei vaan iske ajatus istua Peltorit päässä mutta kai sekin on parempi kuin tuo jatkuva piippailu. Mun asuntoon ei siis kuulu porausta ja muuta rakentamismelua vaan tuossa kaivetaan kaivurilla jotain ojaa ja kuorma-autolla viedeään hiekkaa pois.... inhoan sitä jatkuvaa piippaus- ja hälytysmerkkin vinkumista!
Mä en oo ihan perillä millaisella mekanismilla vastamelukuulokkeet toimivat joten siksi kyselen. Kuitenkin ajatus musan kuuntelusta pehmeillä kuulokkeilla ois ehkä kivempi kuin Peltorit päässä istuskelu. No kohta ei kai ole muuta vaihtoehtoa.
Oon siis kuvitellut että vastamelulla voidaan hyvinkin peittää juuri tuollaista melua mitä mun naapurissa nyt on. Mutta kai ne on paremmat johonkin toimistokäyttöön sitten.
Ulkoa kuuluu myös jatkuvasti koneiden peruuttamis- ja piippausääniä joita olen alkanut inhota.