Teinillä suht säännöllisiä vatsaongelmia ja
Reilusti alipainoinen BMI:n ollessa 17,3.
Ei suostu asiaa tutkimaan millään tavoin, esim.ravintoterapeutin kanssa saadakseen esimerkkiä ruokavaliosta jossa energiaa ja hyviä rasvoja tarpeeksi ja toteaa ehdotuksiin "en mene" ja " ei kiinnosta sinun kantasi asiaan".
Vatsaongelmat ilmenee äkillisenä kakkoshätänä ja vatsan jonkinlaisena löysyytenä ja ilmavaivoina.
Syö 2 lämmintä ateriaa päivässä+aamupalan, välillä välipalan ja/tai pientä iltapalaa.
Täysin neuvoton olo, en voi tehdä mitään, koska hra on täysi-ikäinen, voin vain olla huolestunut ja huolissani😟
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Kauanko jatkunut? Voisi olla jonkinlainen imeytymishäiriö? Varmaan kyllä tutkimuksia vaatisi... ensin lääkärille, ja jos selittävää ei löydy niin sitten ravitsemusterapeutille. Onko vointi muuten ok? Jaksaminen? Mieliala? Onko itse siis tyytyväinen tilanteeseen/ ei pidä painoaan tai vatsantoimintaa ongelmana? Jos kerran kieltäytyy tutkimuksista? Onko kasvanut nopeasti ja paino jäänyt ”jälkeen” pituudesta? Eli siis syö riittävästi mutta silti paino on alhainen? Vai syökö liian vähän kuitenkin? Keliakia? Laktoosi intoleranssi?
http://koti.netplaza.fi/~paula/2017/2401.htm
Annapa tuo linkki hänelle, ettei vaan ala itse lääkitsemään itseään.
Kauanko jatkunut? Voisi olla jonkinlainen imeytymishäiriö? Varmaan kyllä tutkimuksia vaatisi... ensin lääkärille, ja jos selittävää ei löydy niin sitten ravitsemusterapeutille. Onko vointi muuten ok? Jaksaminen? Mieliala? Onko itse siis tyytyväinen tilanteeseen/ ei pidä painoaan tai vatsantoimintaa ongelmana? Jos kerran kieltäytyy tutkimuksista? Onko kasvanut nopeasti ja paino jäänyt ”jälkeen” pituudesta? Eli siis syö riittävästi mutta silti paino on alhainen? Vai syökö liian vähän kuitenkin? Keliakia? Laktoosi intoleranssi?