Tapahtui laivalla...
Eilen Gabriellan aamiaisella pikkutyttö poukkoili ja sai päähänsä kävellä selkä edellä ja törmäsi naiseen, jolla kädet täynnä lautasta ruokineen ja kahvikuppi.
Mitä tekee äiti? Sieppaa lapsen syliinsä "voi kulta pieni".
Eikö olisi ollut paikallaan pyytää anteeksi naiselta, johon lapsi törmäsi?
Kommentit (34)
Mitähän jos kuviteltaisiin tilanne vähän toisenlaiseksi. Lapsen huoltaja ei olisikaan äiti vaan isä.
Isä olisi kouluttanut lapsen poukkoilemaan kauniita naisia kohti. Nyt nainen kaataa kavhit päälleen. Tästä isä saa hyvän tekosyyn mennä puhdistamaan naisen puseroa kahvista ja sitten hän voikin pyytää naisen kuouhuviinille "korvauksena". Voisi syntyä ihmissuhde! Lapsi voi mennä sillä aikaa pallomereen.
Ja mitä tekee ap? Järkyttyy viikkonsa kohokohdasta ja kirjoittaa siitä aloituksen av-palstalle?
Vinkki ap:lle: mene uudelleen sinne Gabriellalle ja vaikkapa parille muullekin laivalle, niin näet elämää, eikä tarvitse hätkähtää jokaisesta pikkujutusta. Mene vaikkapa johonkin heikko-osaisia auttavaan vapaaehtoistyöhön, niin maailmasi avautuu vähän.
Buffetti on vaikea hahmottaa, joten vanhempien kannattaisi istuttaa lapset ja molemmat aikuiset hakee vuorotellen.
Noissa tilanteissa näkee miten lapset on kasvatettu. Useimmat on huonosti käyttäytyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki ap:lle: mene uudelleen sinne Gabriellalle ja vaikkapa parille muullekin laivalle, niin näet elämää, eikä tarvitse hätkähtää jokaisesta pikkujutusta. Mene vaikkapa johonkin heikko-osaisia auttavaan vapaaehtoistyöhön, niin maailmasi avautuu vähän.
-Vaikka itse tekisi mitä, se ei muuta sitä että aina on ilkeitä ja piittaamattomia ihmisiä.
-Joillakin toisilla voi olla rikas sisäinen maailma, vaikkei riekkuisi ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Vaikka itse tekisi mitä, se ei muuta sitä että aina on ilkeitä ja piittaamattomia ihmisiä.
-Joillakin toisilla voi olla rikas sisäinen maailma, vaikkei riekkuisi ympäriinsä.
Voi olla, mutta aloitus henkii sellaista tilannetta, jossa kesän (ja ehkä koko vuoden) ainoa reissu nyt oli tämä yksi risteily, jolla ei tapahtunut mitään muuta kuin se, että riekkuva lapsi törmäsi aikuiseen. Sellaisesta paheksuvaan sävyyn raportointi av-palstalle ei hengi kovin rikasta sisäistä maailmaa tai avaraa mieltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihaaja taas vauhissa lol. Hanki elämä xd
Jos aloitusviestissä jotain vihaa on, niin se on kyllä äitivihaa.
Olipa harvinaisen tapahtumarikas risteily. :D Onneksi en itse enää jaksa käydä risteilyillä, kun siis ne ovat umpitylsiä.
Ehkä tyttö oli autistinen ja siten äiti toimi aivan oikein, kun ymmärsi olla sättimättä turhia pikkutyttöä.
Mä olisin kipannut ne kahvit sen muksun niskaan. Ärsyttää, kun ihmiset ei opeta yhtään lapsilleen käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Joillakin toisilla voi olla rikas sisäinen maailma, vaikkei riekkuisi ympäriinsä.Voi olla, mutta aloitus henkii sellaista tilannetta, jossa kesän (ja ehkä koko vuoden) ainoa reissu nyt oli tämä yksi risteily, jolla ei tapahtunut mitään muuta kuin se, että riekkuva lapsi törmäsi aikuiseen. Sellaisesta paheksuvaan sävyyn raportointi av-palstalle ei hengi kovin rikasta sisäistä maailmaa tai avaraa mieltäkään.
Sinä et määritä etkä arvota toisen kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Olipa harvinaisen tapahtumarikas risteily. :D Onneksi en itse enää jaksa käydä risteilyillä, kun siis ne ovat umpitylsiä.
Ei risteilyt tylsiä ole. On siellä bingoa, tietokilpailua, tekopirteä karaoke-emäntä ja ... eiku .. onhan ne hemmetin tylsiä. Pelkkiä eläkeläisiä ja lapsiperheitä, joista etenkin lapsiperheet paheksuvat jos joku koittaa vähänkin pitää hauskaa. Mukavin paikka ruotsinristeilyllä on se trubaduuri, joka soittaa rokkiklassikkoja. Yökerhotkin on tylsiä.
Mieluummin vaikka mummotunneliin! Ei ole pelkoa ryntäilevistä lapsista ja tärkeistä naisista!
Tapahtui laivalla...
Otsikosta luuli, että nyt on tapahtunut jotain todella erikoista tai jännittävää,
Tässä hankala päätellä, mikä on tilanteen oikea laita. Esim. pikkutyttö voi olla joidenkin mielestä hyvin nuori lapsi tai kouluikäinen. Ei aavistustakaan, riippuu katsojasta. Jos tilanne olisi osunut minun kohdalleni (esim. olisin lapsen äiti) olisin pyytänyt naiselta anteeksi (oli törmäys naiselta tahallinen tai ei, koska vanhemman kuuluu omaa lastaan valvoa kuitenkin) mutta jos lapsi on siinä iässä, että osaa sanoa itsekin anteeksi, olisin ollut, että: "Pyydä anteeksi". Toki me molemmat pyytäisimme anteeksi. Jos lasta olisi sattunut, olisin tietysti lohduttanut ja samalla sanonut, että noin ei kannata toimia juuri tällaisten tilanteiden takia eli törmää ihmisiin, jos kävelee väärinpäin eikä huomioi muita.