G: kissarotu, joka on mielestäsi ihanin, kaunein, muuten vain paras? :)
MIkä kissarotu on mielestäni kaikkein ihanin, paras, kaunein ym?
Kommentit (48)
Ehdottomasti Siperiankissa! Niin ulkonäön kuin luonteenkin takia.
Ragdoll ja Pyha Birma. Aivan ihania rotuja. Ihania kissoja.
Lisään vielä, että oikeastaan kaikki kisut! -nro 6
vaikee sanoa rotua, kun kissa kuin kissa on ihana :) Sanotaan näin päin että en tykkää karvattomasta rodusta...
Mulle burma on ykkönen. Syinä kaunis ulkonäkö ja lumoava luonne (joka ei tosin sovi niille, joiden mielestä kissa ei saa kuulua eikä näkyä, sillä burma on aina siellä, missä tapahtuu).
Rotukissoista Bengalin villi ulkonäkö ihastuttaa, mutta näin kahden maatiaisen omistajana on pakko sanoa että kissan ihanuus on enemmän luonteesta kuin rodusta kiinni. Nämäkin kaksi ovat upeita persoonia ja ihanan kilttejä otuksia.
Toi on kompakysymys. Ei kissoilla ole eri rotuja :-).
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 09:45"]
MIkä kissarotu on mielestäni kaikkein ihanin, paras, kaunein ym?
[/quote]
burma. Ihmisläheinen, kaunis, pienikokoinen, ei karvaa kovin, sopii erinomaisesti lapsiperheeseen, toki on myös seurankipeä eli vaatii myös leikittämistä ja seuranpitoa. Ei sovi ulkokissaksi, mutta sisäkissaksi hyvin. Erittäin ihana rotu, jos haluaa sylikissan, joka on myös aktiivinen.
Rotukissoista mun suosikki on norjalainen metsäkissa. Kokemuksia minulla on brittiläisistä lyhytkarvoista, manxeista, abessinialaisista, devon rexeistä, ragdollista ja pyhä birmasta, mutta norskeissa vaan on sitä jotain. Haluaisin taas joskus sellaisen ihanan karvakasan tupsukorvan, mutta "tyydyn" tällä hetkellä tavis maatiaisiin. On nekin vaan niin ihania!
Brittiläinen lyhytkarva. Ihana, ihmisystävällinen nallekarhu, joka ei turhia huutele.
Maatiainen. maine coon on iso, hiukan koiramainen. Kissojen omistaminen ei oo pelkkää herkkua jos on lapsiakin.
Brittiläinen lyhytkarva on suosikkini.
http://www.brittikissat.net/1