Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai te mieluummin otatte lomarahan vapaana kuin rahana?

Vierailija
18.06.2013 |

Sehän on extraa, ei budjettiiin sisällytettävää. Toki, jos tosi pieni palkka, esim. alle 1700 eur/kk, niin sitten ehkä rahana, ymmärrän.

Lomille lompsis!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisikin ne vapaana. Työnantaja pakottaa ottamaan rahana :(

Vierailija
2/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahana pakko ottaa, eipä paljon auttanut kun yritettiin kysellä, että jos edet puolet voisi vaihtaa vapaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole vaihoehtoa ottaa lomana. Rahana on otettava. On se kyllä kiva summa saada, joten siinä mielessä en osaa valittaa asiasta ja kun lomaakin on 7 viikkoa vuodessa. Toki aina enemmänkin lomaa kelpaisi.

Vierailija
4/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jotkut vielä ne vapaana??! Minä en ja tuntuu, ettei kukaan kavereistakaan saa. Mitä sillä rahalla, vapaa-aika on paljon arvokkaampaa. Olkaa onnellisia te harvat, jotka vielä vapaana saatte.

Vierailija
5/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana otin :)

Vierailija
6/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun vaan mahdollista! Kuten tänä vuonna. Pidän kesälomaa sen ansiosta viisi viikkoa, ja yhden lomaviikon säästän joulun aikaan nautittavaksi.

Vierailija
7/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:37"]

Ei meilläkään ole vaihoehtoa ottaa lomana. Rahana on otettava. On se kyllä kiva summa saada, joten siinä mielessä en osaa valittaa asiasta ja kun lomaakin on 7 viikkoa vuodessa. Toki aina enemmänkin lomaa kelpaisi.

[/quote]

Miten noin pitkät lomat? Normaalihan on 5 viikkoa. Ja lomarahavapaita en saa, olen katkera.

Vierailija
8/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä vanhoja lomarahavapaita pitämättä, joten kesälomien osalta otan lomarahat rahana.

Vierailija
9/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:33"]

Kun saisikin ne vapaana. Työnantaja pakottaa ottamaan rahana :(

[/quote]

Näinpä. Ammattiliitotkin kuulemma vastustavat, työtehtävästä riippuen jotkut saavat kesällä palkatonta vapaata, mutta lomaraha otetaan rahana. Minulla on sellainen tehtävä, että saan tapella edes neljän viikon yhtäjaksoisesta lomasta. Silloinkin huokaillaan ja kauhistellaan loman pitämistä. :(

Vierailija
10/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, kaikki mitä vaan saa. Meillä saa vaihtaa viikon, erityisistä syistä kaksi.

Vierailija
11/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:38"]

[/quote]

Miten noin pitkät lomat? Normaalihan on 5 viikkoa. Ja lomarahavapaita en saa, olen katkera.

[/quote]

Mun KVTES:n mukaiset lomapäivät ovat tällä hetkellä 30. Siitä siis tulee yhteensä 6 viikkoa, kun lasketaan pelkät arkipäivät. Lisänä minulla ja kaikilla muillakin lastentarhanopettajilla on 5 ves-vapaata. Ves-vapailla on aikanaan korvattu koko kesän mittaiset lomat, siis vastaavat kuin nykyisin koulun puolen opettajilla.

Vierailija
12/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meillä sai vaihtaa vapaaksi, vaihdoin aina, sitten pari vuotta sitten sitä suositeltiin ja nyt sitä ei enää saa vaihtaa... harmittaa paljon.

Vierailija
13/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ensimmäistä kertaa vaihdan lomarahoja yhteen lisälomaviikkoon. Vuodenvaihteessa a-laina on historiaa, joten alan tässä vähitellen opettelemaan löysemmäksi rahatalouden kanssa.

Vierailija
14/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana. Työnantaja pieni ja kesällä on hiljaista, joten hyvin sopii. Työmatkakin pitkä, joten mukava lepäillä. Ammattiliitto ei taida mullakaan oikein tykätä, mutta olkoot tykkäämättä. Minä elän palkallani, joten hyvin käy ja turha firmassa on pyöritellä peukkuja hiljaiseen aikaan. Keväällä ja syksyllä on sitten riittävästi hässäkkää. 

Vierailija
15/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin todellakin mielummin vapaana, mutta ei käy. Ymmärrän kyllä työnantajaa hyvin, ei bisnes pyörisi, jos kaikki olisivat lomalla kokoajan. 

Vierailija
16/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitse sen tonnin ja en tarvitse lomaa enempää, lapsetkin ovat poissa kolme viikkoa. Se on aivan kuin lomaa kun voi tehdä etänä vaikka kannon nokassa kolme viikkoa töitä loman jälkeen eikä kukaan sano kertaakaan "ÄITI"

Vierailija
17/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa puolet rahana ja reilu puolet vapaana :) Saisi ottaa vapaana kaikkikin mutta myös se raha on tervetullut kesälomareissua varten.

Vierailija
18/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
19/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:38"]

[/quote]

[/quote]

KVTES on sopimus esim. meillä terveydenhuoltoalalla. Mulla on 15 palvelusvuoden jälkeen 38 arkipäivää lomaa (siis reilu 7 viikkoa) ja mahdollisuus vaihtaa lomarahoja vapaiksi. Sijaista ei ole eikä tule, laittaa harkitsemaan viittiikö vaihtaa kun samat työt odottaa kuitenkin.

Vierailija
20/22 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomana otan.. syksylle säästelen. Nyt piti pitää 5 viikkoa putkeen lomaa(vika viikko ylityövapaata), mutta joudun ainakin yhdeksi päiväksi tulla töihin viidennellä viikolla.

teen myös 4 päivän työviikkoa.. melkein hävettää mutta toisaalta mulla on vaan yksi elämä, miksi olisi enempää töissä kun on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi