Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Lidlissä on huonompaa kuin muissa kaupoissa?

Vierailija
18.06.2013 |

- ei bonuksia

- halpisbrändi

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:15"]

- ei bonuksia

- halpisbrändi

[/quote]

Kokeilin kerran S-ryhmän bonuskorttia, sain ruuasta n. 2 e/kk bonukset. Sitten siirryin ostamaan ruuat Lidlistä, ruokalasku putosi puoleen, eli tuli 100 e bonukset ilman korttia.

Vierailija
2/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni valikoima. Vaikea löytää kasviksia ja hedelmiä. Ei ole kunnon valikoimas tuoreena eikä pakasteena. Viimeksi sain taas todeta että ei ole puolukkahilloa jne. Käyn sielä välillä jotain tarjousjuttuja hakemassa ja pyrin tekemään samalla viikon ruokaostokset. usein jää jotain puuttumaAan. Myöskään maustettuja viilejä sielä ei ole kuin yhtä makua kun taas vanukkaita löytyy paljon jne. Eli mielestäni huonoa on terveellisen ruuan valikoiman vähyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:52"]

Valikoiman suppeus johtuu siitä, että se ei ole mikään hypermarketti. Oletteko koskaan huomanneet, että lidlit ovat yleensä s-marketin tai jopa siwan kokoluokkaa? Sitten ihmetellään että miksei valikoimaan kuulu soijarouhetta tai bambuversoja.

Tarjoustuotteet ovat useimmiten eriä, joten on ihan järkeenkäypää, että ne loppuvat.

Vaatteilla ja muilla tavaroilla (pl uima-asut ja alusvaatteet, mikä lukee kuitissakin) on kahden viikon vaihto- ja palautusoikeus. 

Hedelmät eivät usein ole kypsiä, koska halutaan taata asiakkaalle mahdollisimman pitkä käyttöaika (ts etteivät esim avokadot mene heti seuraavana päivänä ylikypsiksi). Niissä myymälöissä, joissa myydään ylikypsiä hedelmiä tai vihanneksia, on siis myymäläkohtaisessa tuoreustarkastuksessa (joka muuten tehdään päivittäin useita kertoja) jotain vikaa.

Olen siis Lidlissä töissä ja allekirjoitan täysin osan noista miinuksista (esim ne hedelmien kypsyydet, kun haluaisi samana päivänä syödä mangoa tmv), mitä meidän ketjussa tosiaan on. Niin kuin on omat huonot puolensa joka ketjussa, vai mitä? Itse teen suurimman osan ruokaostoksista omalla työpaikallani, mutta käyn myös Prismassa ja Citymarketissa, koska tottahan 4-5 kertaa isommissa kaupoissa on laajempi valikoima tuotteita. 

T. lidliläinen

[/quote]

minä käyn nornaalisti läheisessä pienessä S-marketissa ja sielä on parempi valikoima kun Lodlissa. Eno hae mitään soija tms erikoisuuksia. Esim viime kauppareissullani sain todeta ettei sieltä saanut puolukkahilloa mikä on mielestäni Suomalaista perusruokaa. Samoin viilejä ei ollut mausteetuina kuin yhtä lajia ja sekin kalliimpaa kuin S-marketissa. Pakstealtaastakin on välillä vaikea löytää peruskasviksia. Kalaa ei löydy pakstealtaasta kuin paneroituna tai kylmätiskistä graavilohta jne.

Vierailija
4/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 05:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 13:52"]

Valikoiman suppeus johtuu siitä, että se ei ole mikään hypermarketti. Oletteko koskaan huomanneet, että lidlit ovat yleensä s-marketin tai jopa siwan kokoluokkaa? Sitten ihmetellään että miksei valikoimaan kuulu soijarouhetta tai bambuversoja.

Tarjoustuotteet ovat useimmiten eriä, joten on ihan järkeenkäypää, että ne loppuvat.

Vaatteilla ja muilla tavaroilla (pl uima-asut ja alusvaatteet, mikä lukee kuitissakin) on kahden viikon vaihto- ja palautusoikeus. 

Hedelmät eivät usein ole kypsiä, koska halutaan taata asiakkaalle mahdollisimman pitkä käyttöaika (ts etteivät esim avokadot mene heti seuraavana päivänä ylikypsiksi). Niissä myymälöissä, joissa myydään ylikypsiä hedelmiä tai vihanneksia, on siis myymäläkohtaisessa tuoreustarkastuksessa (joka muuten tehdään päivittäin useita kertoja) jotain vikaa.

Olen siis Lidlissä töissä ja allekirjoitan täysin osan noista miinuksista (esim ne hedelmien kypsyydet, kun haluaisi samana päivänä syödä mangoa tmv), mitä meidän ketjussa tosiaan on. Niin kuin on omat huonot puolensa joka ketjussa, vai mitä? Itse teen suurimman osan ruokaostoksista omalla työpaikallani, mutta käyn myös Prismassa ja Citymarketissa, koska tottahan 4-5 kertaa isommissa kaupoissa on laajempi valikoima tuotteita. 

T. lidliläinen

[/quote]

minä käyn nornaalisti läheisessä pienessä S-marketissa ja sielä on parempi valikoima kun Lodlissa. Eno hae mitään soija tms erikoisuuksia. Esim viime kauppareissullani sain todeta ettei sieltä saanut puolukkahilloa mikä on mielestäni Suomalaista perusruokaa. Samoin viilejä ei ollut mausteetuina kuin yhtä lajia ja sekin kalliimpaa kuin S-marketissa. Pakstealtaastakin on välillä vaikea löytää peruskasviksia. Kalaa ei löydy pakstealtaasta kuin paneroituna tai kylmätiskistä graavilohta jne.

[/quote]

Puolukkahilloa löytyy kyllä. Mitä kasviksia on vaikea löytää? Itse olen ostanut mm. pinaattia, porkkanaa, ruusukaalia, vihreitä papuja, keittojuureksia, parsakaalia, kukkakaalia ja erilaisia kasvissekoituksia muutamia mainitakseni. Kannattaa kysyä niiltä myyjiltä joskus, jos ei edes hyllystä hilloa löydä.

Vierailija
5/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:28"]

Niitä tarjoustuotteita on aina vain muutama tavara ja yleensä vielä aivan ihmeellisen kokoisia.

[/quote]

Viimeksi kun oli juoksuvaatteita myynnissä, juoksuhousuja tuli meille n. 35 kpl miesten kokoja ja 40 kpl naisten kokoja. Ne oli myyty tosiaan puoleen päivään mennessä loppuun, mutta meillä ei ole edes tiloja säilyttää satoja kappaleita tuotteita.

Sain kyllä aikamoiset haukut kun viime kesänä tuli 20 kpl ruohotrimmereitä, jotka myytiin loppuun noin 15 min kaupan avaamisesta :D Että se siitä muutamasta kappaleesta. Ymmärrän kyllä, että harvalla ihmisellä on aikaa tulla joka tarjouspäivänä yhdeksältä kauppaan.

[/quote]

Olen ollut klo 9 aamulla hakemassa jotain tarjoustavaraa. Juu, sitä on ollut 4 kappaletta. Että se siitä lidlin tarjouksista.

Ja kyllä, ei pitäisi mainostaa tarjouksia, jos ei ole tilaa ottaa tuotteita sisään. Oletko nähnyt muissa liikkeissä väittämää, että "meillä ei nyt tätä tarjoistuotetta riittänyt kuin klo 10 asti, kun ei meiltä voi vaatia, että meillä olisi tilaa säilytellä kaikenmaailman tarjoustavaroita"

Vierailija
6/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 21:28"]

Minusta on hyvä ettei ole bonuskorttijärjestelmää. Se vain nostaa tuotteiden hintoja. 

Myös se on kivaa ettei myymälät ole liian hienoiksi laitettuja, siihenkin menee rahaa ja ne rahathan nyhdetään tietysti kuluttajan kukkarosta. 

[/quote]

Olen laskenut perheemme menot jo vuosikausia. Ei ole mitään järkeä käydä lidlissä, koska siellä ei ole mikään niin paljon halvempaa, kuin prismassa. Jotkus makeat sotkut korkeintaan (emme syö sokerijogurtteja)

Prisman bonustilille on tälle vuodelle tullut jo 700 euroa. Mieluummin keskitän laadukkaaseen prismaamme, missä on hyvät hedelmä-ja vihanestiskit. Tarjouksia on vielä iltapäivälläkin ja valikoima hyvä.

Kun aikoinaan käytin lidliä, jouduin silti hakemaa puolet muista kaupoista, koska valikoima oli niin surkea

Vierailija
7/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vähän väliä jokin tuote vedetään pois markkinoilta salmonella- tai listeriaepäiöyn vuoksi...

Vierailija
8/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se, että on erilaisia kauppoja erilaisille ihmisille. Osa näistä arvostelijoista vain antavat itsestään aika tyhmän kuvan, kun perusteet haukkumiselle eivät pidä paikkaansa, niin kuin esim. se, ettei olisi puolukkahilloa tai että valikoima olisi lisäaineilla kyllästettyä valmisruokaa. Oman kokemukseni mukaan Lidlin valikoima on parempilaatuista kuin muissa kaupoissa keskimäärin. Eikä sillä keskimääräisyydelläkään ole väliä, kun löydän sieltä hyvin itse tarvitsemani tuotteet, enkä joudu juoksemaan kilometritolkulla pitkin käytäviä. Useimmiten ne tuotteet ovat sekä parempilaatuisia että halvempia, kuin K- ja S-kauppojen vastaavat.

Huomaa myös, että jotkut ovat käyneet Lidlissä vain ihan sen alkutaipaleella silloin, kun valikoima ei todellakaan istunut suomalaiseen ruokakulttuuriin. Silloin mekin lakkasimme käymästä Lidlissä parin kokeilukerran jälkeen. Vuosien varrella valikoima on parantunut ja saamme sieltä lähes kaiken tarvitsemamme.

Joskus teen vieläkin ruokaostokset Prismasta, mutta kyllä harmittaa maksaa esim. ruukkusalaatista 1,15, kun täsmälleen sama tuote samalta toimittajalta on Lidlissä 89 senttiä. Sama pätee kautta linjan monissa muissakin tuotteissa. Citymarketissa on vielä kalliimpaa. Paistopisteen vastaavissa tuotteissa hinta on muualla lähes kaksinkertainen, ja mielestäni Lidlin valikoima on paljon parempi.

Mutta kun huonointa puolta kysyttiin, niin se on kyllä suppeampi valikoima - vaikka siinäkin on hyvänä puolena kaupan pieni koko. Toinen huono puoli on se, että tarjoustuotteet usein loppuvat kesken. Toisaalta ymmärrän kuitenkin tuon heidän tarjoussysteeminsä, joka poikkeaa muista: tarjoustuotteet eivät kuulu normaalivalikoimaan, ja kun sillä tavalla pidetään hävikki pienenä, se vaikuttaa osaltaan edullisiin hintoihin. Jos jään ilman tarjoustuotetta, sitten jään. Lidliä käyttäessäni olen silti säästänyt menoissani, vaikka joutuisin ostamaan tuon tuotteen muualta normaalihinnalla.

Vierailija
9/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn ihan nykypäivänä aika vaihtelevasti niin Lidlissä, Cittarissa kuin Prismassakin, joista viimeksimainitussa yleensä useimmin. Meillä Lidl on ihan siisti, paistopiste pyörii ainakin päiväsaikaan ihan hyvin ja HeVi-tiski houkutteleva. Mutta olen samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa siitä, että valikoimat vain ovat paljon suppeammat kuin monessa neliöiltäänkin samankokoisessa kaupassa. Syy tähän on aika yksinkertainen: kalliimmassa kaupassa hyllyihin laitetaan useampia tuotteita vähemmän kerrallaan ja käydään sitten päivän mittaa täyttelemässä, Lidlissä lykätään joku iso lava samaa tuotetta viemään hyllytilaa monta riviä ja tuodaan lisää kun lava on loppu.

Rahasta ei ole niin tiukkaa, että joutuisin esimerkiksi raejuustossa miettimään, mikä on edullisin, vaan voin ihan hyvin ostaa sen kalliimman version, jos pidän sitä maukkaampana, ja yleensä juuri sitä suosikkimerkkiäni ei Lidlin valikoimissa monen tuotteen kohdalla ole. Lempijuustoani ei löydy Lidlistä. Muutenkin maitotuotteet joudun ostamaan laktoosittomina, niiden valikoimat Lidlissä ovat aika rajalliset. Lempijugurttiani ei kylmähyllystä löydy. Ei löydy myöskään Plus-maitoa, jota mainonnan uhrina tahdon lapsilleni juottaa. Paistopisteen sämpylät ovat herkullisia, mutta todella suolaisia, niitä en siis arkileipänä tahdo käyttää. Lempi-ruisleipäni ei kuulu Lidlin valikoimiin, eikä myöskään lempikarkkini. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Joka tapauksessa pointtini on se, että jos ruuan ostossa ensisijainen kriteeri ei ole hinta, Lidlin valikoimat eivät todellakaan riitä meidän perheen tarpeisiin.

Vierailija
10/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

63, juuri näin!

Totta on, että paljon siellä myydään niitä lisäainemömmöjä esim. valmisruuissa. Mutta en minä niihin koske muissakaan kaupoissa, eikä todellakaan koko valikoima Lidlissä ole tuota prosessoitua myrkkyä.

Mutta siis huonoa Lidlissä on pesuaineiden vaihteleva taso (itselle uutta tuotetta tulee testattua aina jännän äärellä), kuiva-aineiden suppea valikoima (esim. leivontatarvikkeet pitää juosta monesta eri kaupasta) ja sanotaan nyt että ankea somistus :D Tosin jos nätimpi kauppa tarkoittaa kovempia hintoja, pysyköön ennallaan!

Vierailija
11/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 09:36"] 

Huomaa myös, että jotkut ovat käyneet Lidlissä vain ihan sen alkutaipaleella silloin, kun valikoima ei todellakaan istunut suomalaiseen ruokakulttuuriin. Silloin mekin lakkasimme käymästä Lidlissä parin kokeilukerran jälkeen. Vuosien varrella valikoima on parantunut ja saamme sieltä lähes kaiken tarvitsemamme.[/quote]

Jännä miten eri tavalla jengi kokee nämä jutut. Minusta Liiterin valikoima on huonontunut vuosien varrella, kun ovat lisänneet näitä puolukkahilloja, Turun sinappeja ja oltermanneja ja ovat joutuneet poistamaan maukkaita ja halpoja ulkkarituotteita.

Vierailija
12/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupat ovat alepa ja lidl ja lidlissä on järestäen tuoreempi ja kattavampi HEVI valikoima. Paikanpäällä paistetut leivät on tosi hyviä. moni asia vähän edullisempaa (tosin viimeaikoina on Lidl nostanut aika reilusti hintoja mun mielestä). Lidlin 80% tummasuklaa, nam!

Huonoa on joidenkin (suomalaisten) perustuotteiden puuttuminen.Marinoimattomia lihoja on aika vähän. Jos jotain erityistä haluaa niin pitää mennä prismaan. Mutta meillä arkiruoka ostetaan lidlistä. Syödään aika yksinkertaisesti, joten siihen valikoima on ihan riiittävä. Mausteet ja pesuaineet haetaan aina muualta.

iso plussa Lidlille siitä että on pieni. Koimatkalla kaupassakäynti on nopeaa kun ei tarvitse kulkea kilometrikaupalla hyllyvälejä että saa peruskamat kasaan.

Ennen käytiin 2 kertaa viikossa prismassa suorittamassa ostokset hampaat irvessä, nyt poiketaan kotimatkalla useasti ja ehkä pari kertaa kuussa haetaan muualta ne puuttuvat kamat. helpottanut arkea tämä on.

Vierailija
13/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 09:36"] 

Huomaa myös, että jotkut ovat käyneet Lidlissä vain ihan sen alkutaipaleella silloin, kun valikoima ei todellakaan istunut suomalaiseen ruokakulttuuriin. Silloin mekin lakkasimme käymästä Lidlissä parin kokeilukerran jälkeen. Vuosien varrella valikoima on parantunut ja saamme sieltä lähes kaiken tarvitsemamme.[/quote]

Jännä miten eri tavalla jengi kokee nämä jutut. Minusta Liiterin valikoima on huonontunut vuosien varrella, kun ovat lisänneet näitä puolukkahilloja, Turun sinappeja ja oltermanneja ja ovat joutuneet poistamaan maukkaita ja halpoja ulkkarituotteita.

[/quote]

No, minuakin harmittaa, että sieltä on jäänyt pois joitakin erikoisuuksia, mutta harvemmin siellä tuli silloin käytyä, kun joka tapauksessa piti mennä johonkin toiseen kauppaan. Sellainen ei yhtään harmita, ettei pakastin ole enää pullollaan valmiita pakasteaterioita, jotka eivät minua kiinnosta, koska laitan itse ruokaa. Tilalle on tullut erilaisia pakastevihannessekoituksia. Samoin valikoimaan on tullut pakastemarjoja, mitä ei aluksi ollut, leipävalikoima on laajentunut alkuperäisestä, jolloin siellä oli melkein pelkästään jotakin vaaleita kestoleipiä. Silloin oli myös iso hylly kaikenlaisia saksalaisia kestokakkuja, joita nykyään on enää yhdellä hyllyllä jossakin hapankorppujen vieressä. Niidenkään häviäminen ei minua harmita.

Kananmunat ja maustamaton tuoreliha puuttui aluksi kokonaan, jauhelihaakin taisi olla vain satunnaisesti, eikä mistään lohesta ollut tietoakaan.

Alussa vihannesosastot olivat todella sottaisia ja vihannesten laatu oli huono. Valikoimassa ei tainnut olla edes tuoreita porkkanoita kesällä. Nyt tarjolla olevilla vihanneksilla pärjää hyvin arkiruokailut ja -salaatit.

Lidlissä ilmeisesti testataan tuotteiden menekkiä, ja aika nopeasti tehdään päätös siitä, jääkö se valikoimaan vai ei. Tuolla konseptilla ei pidetä hyllyssä jotakin erikoisuutta, jota vain pieni osa ihmisistä silloin tällöin ostaa. Minusta se on ihan hyvä konsepti, vaikka joitakin matkan varrella hävinneitä erikoisuuksia jäinkin kaipaamaan. Vastapainona minun ei enää tarvitse joka kerta mennä Lidlin jälkeen vielä toiseen kauppaan.

Vierailija
14/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampoot yms- kamalan hajuisia, vessapaperit- eivät hajoa vedessä yhtä helposti, hedelmät ja vihannekset- aneemisia ja usein mätiä joukossa, kivennäisvedet ja limut-limut vetisiä ja kivennäisvesistä katoaa hiilihapot, lisäksi omituinen sivumaku, koiranruoat- ripulia seuraa meidän koiralle, jogurtit- ei ehkä kaikki huonoja, lidlin omat makeiset- lukuunottamatta suklaita- todellakin halpiskarkkeja

nämä nyt heti muistui mieleen, lisääkin löytyisi kaivelemalla

Vierailija
15/123 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lidlin halpiskarkit (joku näitä taisi mollata) oli ainakin ennen ilman keinotekoisia väriaineita ja aromeita.

meidän lidlistä löytyy kyllä haribon ja fazerinkin karkit.

Lidlin kuplavesi on parasta! tosin ei ne makuversiot vaan se perustummansininen. Ja kreikkalainen jugurtti tosi hyvää.

Jos itse saisin vaikuttaa valikoimaan, poistaisin saksalaisia kestopullia yms pitkälle prosessiotuja tuotteita ja lisäisin tuorevalikoimaa..

Vierailija
16/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainaki ettei myyjät tiedä mitään, monesti kysyny onko sitä mikä oli teidä lehdessäki ja sit ovat ihan hoomoilasina että mikä ja kysyvät toisiltaan ja levittelee käsiään et en mää tiiä mää oon vaa töissä tääl

Vierailija
17/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 14:26"]

Meidän Lidl on aivan hanurista. Tuotteet seisovat käytävillä päiväkausia, koska kukaan ei niitä hyllytä. Tästä johtuen jo muutenkin ahtaassa kaupassa on mahdotonta päästä kärryjen kanssa liikkumaan. Hyllyt täynnä tyhjiä laatikoita,varsinkin maitolaatikot v*****aa.. Tuoreet leivät ym. aina loppu. Kun olen kysynyt jotain tavaraa, hylly tyhjänä, totesi myyjä tyttö että kyllä niitä varmaan tuolla jossain keskellä, (varastossa), on hän yrittää ILTAPÄIVÄLLÄ etsiä. Juu, en lähtenyt monen tunnin kuluttua uudestaan.  Koko kauppa on täysi kaaos, jos sinne eksyy tulee taatusti pahalle tuulelle.

[/quote]

Mikä Lidli missä kaupungissa?

t. utelias

[/quote] Mäntsälä

Vierailija
18/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa Lidlistä niitä tuotteita, mitä itse käytän. En pidä Lidlin rasvattomasta rahkasta mutta siellä ei ole myytävänä ananasmurskaa pienessä purkissa.

Toisaalta mozzarella ja salaattijuusto on ok sekä hinnaltaan että laadultaan, samoin raejuusto.

Hedelmät ja vihannekset on olleet kyllä hyviä täällä missä itse käyn (useimmin Sörnäisten Lidlissä). En vaan osta sipulia usean sipulin pusseissa joten ne jäävät multa kauppaan.

Vierailija
19/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostetaan lasten hedelmäsoseet (mango ja luumu) Lidlistä, samaten vaipat (ovat HYVIÄ!), maitotuotteet, tuoreleivät paistopisteestä (usein croissantit yms. myös), mehuja, joitain säilykkeitä, miehen ykkösoluet, hedelmiä jos on hyvännäköisiä, vihanneksia, perunoita. Mielestäni on kiva käydä, kun myymälä on sopivan pieni, ja ostokset sujuvat nopeasti eikä tarvitse haahuilla jossain megamarketin käytävillä tuntitolkulla.

Vierailija
20/123 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaisesta jogurtista menee meidän perheellä vatsa sekaisin joka kerta. Olemme reklamoineet mutta jogurttierästä ei ole löydetty mitään ongelmaa, mikä lie sitten aiheuttaa oireet..? Niin ja HIIVA EI KUULU PERUSVALIKOIMIIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän