Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuuko lapsenne mummolaan "siististi"?

Vierailija
24.07.2020 |

Vietämme paljon aikaa miehen vanhempien kanssa, eikä mieleenikään ole tullut, että heitä varten pitäisi pukeutua erityisesti. Tietenkin juhlissa, kuten joulupydässä on asiaan kuuluvat vaatteet.

Minun vanhempiani tavataan havemmin. Aina oikein mietin, mitä lapsilla olisi hyvä olla päällä ja silti menee pieleen. Ehkä ei vaan kannata yrittää esittää muuta kuin on. Nyt ollan pitkästä aikaa menossa kylään (jouluna nähty). Lapset pahimmassa murkkuiässä, joten todennäköisesti pukevat mitä haluavat. Katsotaan kuinka järkyttävät tytön piukoista farkuista ja rintsikanolkaimien näkymisestä tai pojan värikkäistä vaatteista.

Pitääkö muiden isovanhempia varten "pukeutua"?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiseen mummolaan laitetaan tavalliset siistit vaatteet, sitä tasoa miten pukeudutaan vaikka viikonloppulounaalle Rossoon. Toisessa mummolassa mieluummin vähän huonompaa kun ollaan paljon ulkona. Juhlat ja juhlapyhät on tietysti eri asia.

Vierailija
22/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ! Mummo ja vaari farkuissa tai verrareissa niin ei sinne pitsimekko päällä mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, kävimme joka toinen sunnuntai mummolla päivällisellä. Ihan omasta tahdosta pukeuduttiin "pyhävaatteisiin", kesällä varsinkin oli mekot ja tukka kiharrettu leteillä. Se oli ihanaa aikaa :')

Mitä o!isi käynyt, jos et olisi mekkoa pukenut?

Sama oli itsellä. Röyhelömekko ja hiukset leteillä ja isoilla ruseteilla. Halusi tai ei.

Nyt isovanhempien hankalaa ymmärtää, että teinityttömme ei mekkoa pue ja pojallakin aina farkut.

Vierailija
24/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt olet ap. päästänyt mielikuvituksesi valloilleen ja unohdat täysin, kuinka isovanhemmat ovat itsekin olleet teinejä ja nuoria. Ja luot ihan itse ennakkoasenteita ja luuloja.

Ei tämän päivän teinien pukeutuminen juuri ole merkittävästi muuttunut 50-60-luvulta tai sen jälkeen, päinvastoin, moni teini pukeutuu paljon konservatiivisimmin nykyään.

Ja me isovanhemmat ollaan elämämme aikana nähty jo jonkinlaista villitystä ja muotia, ettei tämän päivän teinien pukeutuminen voi paljon hetkauttaa tai herättää paheksuntaa.

Vierailija
25/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasillaanhan tuo poika konttailee mummulan pihalla.

Vierailija
26/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nyt olet ap. päästänyt mielikuvituksesi valloilleen ja unohdat täysin, kuinka isovanhemmat ovat itsekin olleet teinejä ja nuoria. Ja luot ihan itse ennakkoasenteita ja luuloja.

Ei tämän päivän teinien pukeutuminen juuri ole merkittävästi muuttunut 50-60-luvulta tai sen jälkeen, päinvastoin, moni teini pukeutuu paljon konservatiivisimmin nykyään.

Ja me isovanhemmat ollaan elämämme aikana nähty jo jonkinlaista villitystä ja muotia, ettei tämän päivän teinien pukeutuminen voi paljon hetkauttaa tai herättää paheksuntaa.

Tuo on itse asiassa hassua. Vanhempani olivat hurjia nuoria. Äidillä superlyhyt minihame, isällä nahkatakki, moottoripyörä ja kotiviiniä. Nyt ovat kuitenkin erittäin konservatiivisia, erityisesti isäni. Tyttöjen pitää olla "kilttejä tyttöjä". Eikä kiltti tyttö siis pidä rintaliivejä, koska hänellähän ei ole rintoja yläasteikäisenä. Pojan pitää olla Mies. Mies pukeutuu asiallisesti, eikä esim. pidä kirjavia sukkia tai paidassa ei ole vaaleanpunaisia raitoja. Vaatteista valitetaan jo eteisessä. "On se kumma kun nykyään tytöt saavat liikkua minkä näköisinä vaan. Ei ole ihme jos rai**taan koulumatkalla. Kaikenlaisia homoja nykyään on. Ei ennen ollut. Minä en kyllä sitä hyväksy, että pojat pukeutuvat tyttöjen vaatteisiin."

Lapset ovat tosiaan muuttuneet joulun jälkeen. Molemmat kasvaneet varmaan n. 10 cm. Ja tyttö tosiaan tarvitsee ne rintsikat. Poika on Taitelija. Enää ei pinkit raidat riitä.

Täytyy nyt kuitenkin silittää ne vaatteet ja laittaa itselle hillitty mekko. Kiva sunnuntailounas edessä.

Ap

Vierailija
27/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni pukeutuvat aina sen verran siististi, että normaalit arkivaatteet riittävän mihin tahansa kyläpaikkaan. Juhliin toki eri vaatteet. 

Johan on erikoista. Meidän lapset eivät pidä pitkistä mekoista, suorista housuista ja kauluspaidoista, joten ne laitetaan vaan mummolapäivällisille ja juhliin.

Johan on erikoista, jos perhepäivälliselle pukeudutaan pitkään mekkoon, kauluspaitoihin ja suoriin housuihin.

Minusta hyvä ohje on pukeutua samantasoisesti kuin isäntäperhe, ei ainakaan juhlavammin. Ja kyllä pitkät mekot ja iltapuvut kuuluvat iltaan.

Ei kait isovanhemmatkaan ole perhepäivällisellä juhlavaatteet päällä, vaan normaaleissa ja siistissä vaatteissa. Ellei perhejuhlasta ole kysymys.

Vierailija
28/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on itse asiassa hassua. Vanhempani olivat hurjia nuoria. Äidillä superlyhyt minihame, isällä nahkatakki, moottoripyörä ja kotiviiniä. Nyt ovat kuitenkin erittäin konservatiivisia, erityisesti isäni. Tyttöjen pitää olla "kilttejä tyttöjä". Eikä kiltti tyttö siis pidä rintaliivejä, koska hänellähän ei ole rintoja yläasteikäisenä. Pojan pitää olla Mies. Mies pukeutuu asiallisesti, eikä esim. pidä kirjavia sukkia tai paidassa ei ole vaaleanpunaisia raitoja. Vaatteista valitetaan jo eteisessä. "On se kumma kun nykyään tytöt saavat liikkua minkä näköisinä vaan. Ei ole ihme jos rai**taan koulumatkalla. Kaikenlaisia homoja nykyään on. Ei ennen ollut. Minä en kyllä sitä hyväksy, että pojat pukeutuvat tyttöjen vaatteisiin."

Lapset ovat tosiaan muuttuneet joulun jälkeen. Molemmat kasvaneet varmaan n. 10 cm. Ja tyttö tosiaan tarvitsee ne rintsikat. Poika on Taitelija. Enää ei pinkit raidat riitä.

Täytyy nyt kuitenkin silittää ne vaatteet ja laittaa itselle hillitty mekko. Kiva sunnuntailounas edessä.

Ap

Niin se aika kultaa muistot. Minun isälläni oli pitkät olkapäille ulottuvat hiukset. Nyt hän kuitenkin huomauttelee pojalleni, kun tällä on korviin saakka hiukset. hieman tuo huomauttelu loppui, kun äitini kaivoi vanhoja valokuvia esiin. Kaivakaa tekin vanhat valokuvat esiin. Tyttöä voisi myös kehottaa menemään ilman niitä rintsikoita, ja tekemään esim. tasahyppyjä yms sopivassa tilanteessa. Sitten ehkä ymmärtäisi isoisäkin sen rintaliivien tarpeen.

Vierailija
29/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuskin nyt kysymys on vaatteista tai teineistä, vaan isovanhempien käytöksestä ja sen hyväksymisestä ja luovimisesta. Ja erityisesti isoisästä, ettei taustalla olisi jokin alkava sairaus esim. dementtia, joka muuttaa persoonaa ja käytöstä.

Tseppiä perhepäivälliselle. Ei kyllä käy kateeksi, kun olet puun ja kuoren välissä.

Vierailija
30/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu suunnilleen samanlaisiin vaatteisiin mummolaan mennessä kuin mitä voisi pukea kouluun.

Vierailija
31/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ykköset ylle. Kunnioitamme vanhuksia.

Vierailija
32/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan tässä ”mummolan” sohvalla eli omien vanhempieni luona. Ollaan koko porukka vanhempani ja lapseni mukaan lukien käyty tänään mustikassa ja rakennettu leikkimökkiä. Vaatetus on siis kaukana siististä.

Mieheni vanhempia tavataan myös usein, joskus pukeudumme siistimmin, joskus röhnävaatteisiin, tilaisuudesta riippuen.

Vierailija
33/33 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, mikä on "siististi".

Meillä pukeudutaan tilanteen mukaan eli jos tiedossa on aidanmaalausta, niin asut on sen mukaiset, mutta jos mennään iltapäiväkahville, niin on ihan toisenlaiset vaatteet. Valmiiksi tahraisissa ja rikkinäisissä vaatteissa ei mummolaan lähdetä, ne rönttävaatteet pakataan mukaan ja puetaan ennen urakan alkamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi