parisuhde ongelmia! ero vai ei?
Monessa perheessä on kaiken näköisiä ongelmia ja niin on myös minulla. En ole tarpeeksi vahva lähtemään, koska en tiedä kaikista asioista paljoa. Jos täällä on joku joka tietää voisiko hän valaista minua. Rakastan lapsiani, enkä halua niille mitään pahaa.
Haluan että he joutuisivat kärsimään vähiten ja toivon että pystyisinkin vaikka se ei ole aina minusta kiinni. Avomieheni on vienyt minulta rahaa aikaisemmin tililtä ja nyt on sen lopettanut, mutta nyt tuhlaa rahansa viikossa ja syö minun ostamia ruokia loppu ajan. En saa yhtään rahaa säästöön tämän takia/ ostamaan lapsille kaikkea kivaa ja muutenkin tarpeellista.
Pienet ostokset onnistuu kyllä mutta ei suuremmat. Kaiken lisäksi mieheni polttaa marihuoanaa ja vaikka kuinka paljon olen pyytänyt mieheniäni menemään hoitoon asiasta ei suostu. Väittää yrittävänsä lopettaa, mutta ainakun sanoo että tämä on viimeinen niin hakee vaan lisää ja lisää ja jokainen on viimeinen. Olen korviani myöten täynnä ja haluaisinkin lähteä, mutta pelottaa. Ennen lähdin ja jos minua uhkailtiin sanoin vain että siinäs toteutat uhkailusi, mutta minähän lähden. Nyt en pysty pelkään että mieheni vie minulta lapseni tai aiheuttaa muuten vaan meille tuskaa tai jotain muuta harmia.
Kommentit (3)
En haluaisi muuttaa koska asun alueella jossa on tosi paljon lapsilleni kavereita ja tämä on muutenkin aivan älyttömän hyvää seutua lapsiperheille. Niitä täällä onkin lähes joka talossa. Tiedän, että se jolle jää lapset saa tämän asunnon, mutta mieheni sanoo että ei sitä voi heittää pellolle ja hän asuu täällä niin kauan kunnes löytää täydellisen asunnon eli toisin sanoen niin kauan aikaa kunnes haluaa. Kiusaahan se tolla vaan haluaa tehdä. Sitten sanoo että on minun vikani kun tiedän että hän polttaa enkä ole lähteny että minua syytetään siitäkin. Keksii siis joka asiaan jonkun jutun jotta en lähtisi.
En haluaisi kiistaa huoltajuudesta, mutta silti mieheni uhkaa sillä vaikka ei itse halua edes lapsia itselleen. Kuulostaa naurettavalta niin minustakin. En voi itsekään käsittää asiaa. Ehkä asia olisi paljon helpompi jos olisin heti lähtenyt kun tämä kaikki alkoi. En vain pystynyt silloin kun on täynnä hommia, väsynyt jne. aloin silloin odottaa ensimmäistä lastani. Toinen lapsi tuli sitten heti peräjälkeen, kun mieheni ei laittanut mitään ja tuli sisääni vaikka sanoin että en halua vielä toista lasta, vaikka minulla kauhea vauvakuume olikin.
Halusin käydä kouluni loppuun, mutta onneksi se onnistuu vieläkin. Olen kaikesta huolimatta onnellinen lapsistani, ne on minun enkeleitä =) niin kauniita, viattomia, ihania ja niiin sulosia kaikista uhmista ja huolesta huolimatta. Haluan antaa kaikkeni. jotta olisivat onnellisia. Minulla on oikein hauskaa lapsieni kanssa kahdestaan ja se on niin laatu aikaa se =) Mieheni kun on kuvioissa haluaisin että isäkin viettäisi aikaa lapsieni kanssa toisin kuin omani joka oli aina työmatkoilla. Ja haluaisin myös että perhe pysyisi ehjänä niin kuin varmasti jokainen. Olen yrittänyt kestää tätä touhua jo pitkään, mutta välillä minulle tulee tosi paha olo kun tuntuu pahalta että minua käytetään hyväksi.
Kaikki olisi muuten ihan hyvin, kun nämä vaan loppuisi. Pitäisikö minun piilottaa pankkikorttini, tunnusluvut ja ostaa oma lukollinen jääkaappi ja kaappeja jonne saisin ruokani ja rahani. Mitähän silloin tapahtuisi. On se naurettavaa että joutuisi mieheltään piilottamaan tavarat kuin pikkulapselta. Mieheni teki samaa äidilleenkin. En ymmärrä. Käyttääkö mieheni kaikkia hyväkseen vai eikö hän välitä muista ollenkaan. Vai eikö hänelle ole kukaan koskaan opettanut rahan käyttöä tai toisen kunnioittamista. voisiko joku valaista minua/ kertoa omia kokemuksiaan. Helpottaisi kummasti.
Minusta miehesi käyttää sinua törkeästi hyväkseen! Ja jos käyttää maria, ei saa ikinä lapsia itselleen!
Eroa ihmeessä, ole rohkea ja lähde! Tuntuu, että silloin teillä kaikilla olisi parempi elämä!
Mun yhellä kaverilla on harkinnassa erotilanne. Siinä isä ei varmasti tuu saamaan lapsia itelleen oikeudenkäynnin jälkeen, mutta ennen sitä.... Jos nainen lähtee yhteisestä kodista ja mies haluaa pitää lapset, ne pitää jättää miehelle, koska se asunto on lasten koti. Nainen voi siis riitatilanteessa lähteä yksin, mutta lapsia hän ei voi viedä. Sama toki pätee myös toisinpäin.