Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sikiön selkeästi vähentyneet liikkeet rv 38+2

Vierailija
17.06.2013 |

Olen huomannut viime päivinä, että sikiö on paljon tavallista rauhallisempi. Vaikka syön tai juon makeaa niin ei ole enää samanlainen mylläys sen jälkeen kuin ennen oli. Uskon kyllä saavani sen kymmenen liikettä tuntiin, mutta ei paljoa enempää eikä varsinkaan joka tunti.Aiemmin sikiö oli varsinkin ilta-aikaan todella vilkas, mutta nyt viimepäivinä ei.Viikon päästä menen synnytyksen käynnistykseen raskausdiabeteksen takia ja tässä ei ole neuvolaa välissä.Olisiko syytä huolestua, vai voisiko rauhoittua noin paljon ennen syntymää, jos vaikka päättäisikin syntyä ennen käynnistystä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin varuilta.. ja menisin näytille synnärille, jos ei kunnolla liiku. Mulla kans rauhottu tosi paljon loppua kohti, mut laukkasin synnärillä loppuaikoina tosi usein verenvuotojen takia ni en lähteny sit erikseen liikkeiden vähenemisen takia..

Vierailija
2/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään huolestuttaa, mene heti käymään äitipolilla/sairaalassa. Saat varmuuden, että kaikki on kunnossa eikä ole esim. napanuora kaulan ympärillä. Minulle ohjeistettiin, että selkeä muutos liikkeissä on myös syy tarkistuttaa tilanne. Toivottavasti kaikki on hyvin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita polille jos huolettaa. Todennäköisesti vauvalla ei vain ole enää tilaa siellä myllertää ja kerää voimia synnytykseen.

Vierailija
4/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä käydä näytillä jos vauvan käyttäytyminen on muuttunut. Vauva on voinut kääntyä sellaiseen asentoon ettei pääse liikkumaan. Mutta on myös mahdollista, että vauvalla on joku ahdinko, ja synnytys olisi syytä käynnistää mahdollisimman pian. 

Lähdet synnärille ja kerrot tilanteen. Ottavat sydänkäyrää ja virtaukset. Jos niissä epäselvyyksiä, niin myös ultra. 

Vauvan liikkeiden ei kuulu vähentyä tai vaimentua. Ne voivat tuntua erilaisilta ja se voi johtua muuttuneesta asennosta.  

Vierailija
5/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen lisää: lähtisin siis vielä yötä vasten. 

Vierailija
6/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää vastauksista! Pitää noita liikkeitä alkaa laskemaan kunnolla ja mikäli ei tule tarpeeksi niin sitten soitella ä-polille.

Vierailija
7/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne siis kannattaa ihan mennä paikalle, jos soittaa voi siellä langan toisessa päässä hoitsu olla sitä mieltä ettei ole mitään hätää vaikkei se sitä voi mitenkään tietää..

t.2

Vierailija
8/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä lähdin ilman mitään soitteluita polille näytille, jos selvästi tunsin, että liikkeet vaimeammat. Hyvä, että menin, sanoi lääkäri, vaikka vauvat polilla alkoivatkin aina normaalin myllerryksen.

Vierailija
9/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sairaalaan tarkastuttamaan tilanne! Oma vauvani jostain syystä myös muuttui vaisummaksi rv39, ja muistan sen kamalan ahdistuksen tunteen. Ja kun minulle vielä synnärillä sanottiin, että vauvan tulisi kyllä liikkua loppuun asti entiseen malliin, liikkeiden ei pitäisi hiljetä lopussa. No, useaan otteeseen makasin käyrällä ja ultrattiin, ja vauvalla oli lopulta kaikki hyvin. Mutta sinuna soittaisin synnärille, HETI!

Vierailija
10/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää taas!

Itsekin olen miettinyt tuota, että tila vähentynyt tms, mutta kun aivan tässä muutamassa päivässä liikkeet niin kovin vähentyneet. Vielä keskiviikkona ultratessa liikkui niin paljon, että oli vaikea ottaa mittoja ja muutti asentoaankin poikkitilasta raivotarjontaan ja toisin päin. Taannoin söin jäätelön, joka tavallaan innostaisi sikiön mylläämään mahassa hirmuisesti, mutta ei nyt, vain muutama liike tuntunut.

Vierailija
11/12 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole missään vaiheessa mitään liikkeitä laskenut. Nukkumaan mennessä tuo aina melskaa niin helkutisti kolmeen asti yöllä, etten saa nukuttua. Päivisin on hiljaista, tuntuu sieltä pari potkua päivän mittaan. Rv 39 menossa. Polilla viimeksi asiasta mainitsin, kun vauva oli siellä ihan paikoillaan, että kylläpä nyt on rauhallista kun yöllä oli niin meno päällä, ja polilääkäri sanoi vain, että kyllä se välillä nukkuukin. Ei ollut lainkaan huolestunut, sydän löi normaalisti.

Vierailija
12/12 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä on tilanne? Toivottavasti kaikki on hyvin!