Kertokaapa millainen kaupunki Oulu on
Kommentit (66)
- oulu on paikka, josta ne poismuuttajat puhuu paskinta, joilla on jokin oikea elävä yhteys tänne....kuten mummola, isomummola tms. (jännä juttu )
Olen aiemmin asunut opiskellessani Oulussa. Ihan ok kaupunki.
Oma asenne ratkaisee eniten.
Tapasin aviomieheni Oulussa, joka ei ole oululainen . Lapsemme eivät siis ole sukujuuriltaan tippaakaan oululaisia.
Silti tutuistani Oulua pilkaa eniten ne,. joiden omat lapset ovat suureltakin osin oululaisia.... omituista :) mm. tosiaan se mummula Oulussa heillä.)
Mä olen aivan rakastunut Ouluun! Muuttaisin sinne heti jos saisin sieltä töitä. Mun mielestä ihmiset siellä on aivan ihania, kaupunki on kaunis, ihania puistoja ja kauniita rakennuksia.
Ja mä olen koko ikäni asunut etelässä. Kävin ekan kerran Oulussa 2010 ja siitä se rakkaus sitten alkoi. Eikä se ilmastokaan ole kovinkaan erilainen tänne etelään verrattuna (kyllä, olen seurannut sitä siitä asti).
Noh, syrjäseudut ja pienet paikkakunnat imevät nuoria ihmisiä Ouluun josta tämä paikka oikeasti koostuu. Opiskelevat täällä tai tekevät töitä jos on. Lopulta huomaavat, ettei täällä oikeasti ole mitään, niin muuttavat takaisin mistä tulivat tai sitten työntyvät etelään. Osa toki jää ouluun. Mielestäni täällä on ikäisistäni naisista huono tarjonta. Naiset ovat yleensä koppavia ja etäisiä, eivätkä osaa smalltalkia. Tykkäisin muuttaa takaisin synnyinseudulleni. Oulu yrittää olla "suurkaupunki", jota se ei ole. Tuulee joka ikinen päivä, ja paikka on tietyllä tapaa mauton. Näin kymmenen vuotta asuneena sanoisin, että Oulu on räkäisten teinien, ja kerrostalojuoppojen paikkakunta. Toki täällä on paljo lapsiperheitä, jotka tasapainottavat tätä paikkaa.
Opiskelin Oulussa 90-luvun ja 2000-luvun taitteessa ja tykkäsin. Myöhemmin työt ovat vieneet muualle, mutta voisin edelleen muuttaa Ouluun, jos vain töitä saisin sieltä. Muutamia ystäviä asuu siellä edelleen ja muutaman kerran vuodessa tulee kaupungissa vierailtua. Jostakin syystä tykkään paikallisista ihmisistä, omaleimainen huumorintaju :) Ja kaupungista löytyy kaikki, mitä tarvitseekin. Ennemmin Oulu kuin Helsinki...
Oulu on tosi ihana kaupunki :) Olen nyt 10 vuotta asunut täällä ja viihtynyt älyttömän hyvin :) Kaunis kaupunki, ihana merenranta, kauniita puistoja ja joenrantoja, kauniita vanhoja taloja, paljon erilaisia kauppoja ja harrastusmahdollisuuksia vinot pinot, mahtava teatteri, useita elokuvateattereita, ravintoloita jne. Ihania omakotitalo-alueita, kivat koulut lapsille jne jne. Ihmiset juttelee vieraillekin ja aina otetaan hyvin vastaan joka paikassa :)
Kuusi vuotta olen asunut nyt. Täällä ei tosiaan oikeen tykätä tullintuomista, mutta on täällä mukaviakin ihmisiä. Minusta kaupunki on kyllä varsinkin kesäisin kaunis. Paljon tapahtumia ja kulttuuria jne. täällä on tarjolla. Kauppojakin ihan riittämiin. Huono asia on täällä julkinen liikenne, joka on ihan riittämätön.
Mun mielestä Oulun on ihana, ku siellä on kunnon keskusta, keskustassa torinranta missä viettää aika, pieniä ja isompia hiekkarantoja ja puistoja lähellä keskustaa. Pyörätiet joka suuntaan. Kesällä kaunis ja talvella tunnelmallinen. Paljon erilaisia asuinalueita mistä valita, on uutta ja vanhaa ja siltä väliltä.
Ihmiset mukavia ja rentoja. Paljon tapahtumia, ihmiset kokoontuu paljon torinrantaan yms.
Huono puoli on hitaat bussilinjat, mutta citybussi on hyvä keskustabussi ja tosiaan ne pyörätiet toimii!
Mulla on oululaisista just sellanen kokemus, että piireihin on helppo päästä sisälle ja parhaat ystävät ehdottomasti oululaisia, itse olen etelämmästä kotoisin. Etenkin kesäisin hurmaava kaupunki, kaikki tarvittava löytyy!
Ei täällä haise edes kovin usein. ;) Ite tykkään kyllä, kulttuuria ja tapahtumia on mukavasti, kivoja puistoja, veden läheisyys... Ei mun mielestä Oulu ole ollenkaan ankea.
Oulu kuvittelee olevansa iso kaupunki, totuus on aivan jotain muuta. Isot lestadiolaisperheitä valtaa kaikki lastentapahtumat ja niitä muutenkin höösätään liikaa. Paikallisliikennettä ei ole, eikä tietenkään myös parkkipaikkoja.
Talvella pirun kylmää ja paikalliset ajaa fillareilla.
Kylmää ja tuulista talvella, kesä ok. Tapahtumia omasta mielestään paljon, mun mielestä todella vähän.
Kaupunki menee sekaisin jos Jukka Poika tulee käymään.
Jouduttiin miehen komennuksen vuoksi muuttamaan sinne pariksi vuodeksi ( tai saatiin niin hyvä diili ) ja heti lähdettiin pois, kun lupa saatiin.
Ja kyllä, yritin kaikkeni, mutta tuntui että hakkaan koko ajan päätä seinään, joten en enää loppuaikoina yrittänyt liikaa tutustua.
Oulu haisee kotoisalle :D tosin hajupäiväthän on vähentyneet tosi paljon verrattuna vaikka 10v taaksepäin. Oulun keskusta on ihana ja muutenkin tykkään siitä kaupunkina. Ihmiset sen sijaan on ihme toljottajia ja kyttääjiä suurimmaksi osin.
Nr. 24 on asian ytimessä, allekirjoitan kaiken, vaikka tässä Oulun kupeessa viihdynkin ;)
t. Kempeleläinen
Kaikki edelliset vastaajat ovat oikeassa. Ankeaa, rumaa, tuulista ja haisevaa eikä luonnonkauneutta ole tippaakaan. Joka paikassa on aina ensimmäisenä ja tärkeimpänä lesta/kepu/arina-mafia ja me tavalliset mielistelemme sitä porukkaa.
Kuitenkin kaikki on lähellä ja palveluja, kauppoja ja tekemistäkin löytyy ja ainakin omalla asuinalueella on hyvä yhteishenki, naapurit tuttuja ja lähikoulu on asuinalueen sydän.
Pajon lestadiolaisia, sekakäyttäjiä ja mielenterveysongelmaisia ympäri Pohjois-Suomen. Suurin osa tietysti tavallisia ihmisiä. Tavallinen keskikokoinen kaupunki.
Oulussa on paljon lihavia ihmisiä. Ja todella vähän kauniita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 18:55"]
Paska kaupunki. Junttia, pientä, mielenkiinnotonta. Perussuomipaikka, kuten joku Pori, Kemi tmv.
[/quote]
Joku satatuhatta asukasta vaan enemmän...