Suomessa ei ole iloa missään.
Tää negatiivinen ilmapiiri ja ylipäätän ilottomuuden läsnäolo on todella raskasta sietää. Varsinkin työelämässä. Samoin kuppikunnat.
Aasiassakaan ovat aika askeettisia mutta siellä sentään on pinnalliset pelihallit ja hassuja asioita.
Mä tiedän vastakaa vain valivalivali tai muuta pois. Säästän teidät mutta tämä on totuus.
Kommentit (17)
Mitä tuo oikeastaan tarkoittaa? Sinä et ole iloinen? Muut eivät ole iloisia?
Vaaditko siis muita muuttumaan iloisiksi?
Vai vaaditko muita muuttamaan itsesi iloiseksi?
Vai odotako ihmettä, jota ei vaan kuulu?
En tunnista sinun kuvailemaasi Suomea. Minä olen iloinen joka päivä. Minun ympärilläni on ihmisiä, jotka ovat iloisia. Teen töitä paikassa, jossa osataan iloita kun siihen on aihetta. Aviopuolisoni on iloinen ja onnellinen. Pitäisikö sinun miettiä kenen kanssa vietät aikaasi?
Ihanaa perjantaita kaikille! Keli mitä mainioin, jaksaa siivota ja tehdä pihahommia. Mustikkametsään pyörällä, illalla valkoviiniä ja rentoutumista. 🙂
Ilo on ihmisen sydämessä. Minä olen jatkuvasti iloinen ja ympärilläni on iloisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa perjantaita kaikille! Keli mitä mainioin, jaksaa siivota ja tehdä pihahommia. Mustikkametsään pyörällä, illalla valkoviiniä ja rentoutumista. 🙂
Aha. Tänään on perjantai. Kivaa. Minullekkin saapuu herkkuja tänään! En juo alkoholia mutta nauttidin mustikoita punaviinin kanssa.
En juo alkoholia mutta violettiä viiniä kyllä.
;)
Ei ne ihmiset sen kummemmin iloisia ole muuallakaan. Samat huolet, työt yms on kaikkialla. Jos jossain rantalomalla ap on nähnyt vain iloisia ihmisiä, se johtuu siitä että kaikki olivat lomalla, rannalla hiprakassa. Kuka sinne mököttämään menisi? Arki on taas arkea kaikkialla, minkä ymmärtää jokainen ulkomailla asunut.
Vierailija kirjoitti:
Tää on just tätä!! Suomalainen liittää ilon aina johonkin hyödylliseen tai urakoihin! Tää on just tätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just tätä!! Suomalainen liittää ilon aina johonkin hyödylliseen tai urakoihin! Tää on just tätä!
Kateus on suomalainen sairaus jota levitetään maapallolle.
Olet vain valinnut seurasi väärin.
Mä huomasin et ulkomaalaiset esim. Saattacat tanssia ja laulaa yksin kadulla. Siellä ilo ei liitetä työhön.
Suel voi olla sekopää ilman syytä.
Suomalaisilla pitää aina olla painavat perustelut kaikkeen.
Ap, sinusta iloisuus niin ihanasti pirskahtelee! Olet varmasti työpaikkasi kupliva ilostuttaja ja katujen kaunistus. :D
Vierailija kirjoitti:
En tunnista sinun kuvailemaasi Suomea. Minä olen iloinen joka päivä. Minun ympärilläni on ihmisiä, jotka ovat iloisia. Teen töitä paikassa, jossa osataan iloita kun siihen on aihetta. Aviopuolisoni on iloinen ja onnellinen. Pitäisikö sinun miettiä kenen kanssa vietät aikaasi?
Sama juttu. Mutta on väitetty, että positiivisuus vetää puoleensa positivisuutta ja negatiivisuus negatiivisuutta. Ehkä tuo väite pitää paikkansa ja sen vuoksi osa kokee elämänsä sellaiseksi kuin ap kuvaili ja osa taas kuten sinä kuvailit. Niin ja "lika barn leka bäst".
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin et ulkomaalaiset esim. Saattacat tanssia ja laulaa yksin kadulla. Siellä ilo ei liitetä työhön.
Suel voi olla sekopää ilman syytä.
Suomalaisilla pitää aina olla painavat perustelut kaikkeen.
Jos täällä on tuollainen ja olisi iloa niin viedään täysin ilman syytä ja otetaan sekin ilo äkkiä pois.
Ne kuppikunnat on huono juttu ja myös se että täällä ihmiset on niin kateellisia ja väkivaltaisia ja saavat sen ilonsa väkivallasta.
Suomessa onni asuu maaseudulla. Siellä on merkitystä muullakin, kuin työllä ja tilipussin paksuudella. Itsekin hilppasen tuonne kun on tarpeeksi säästöjä.
Minäkin tarvitsen tasapainoa tähän. Tää on sietämätöntä!