Varastetut tavarat Torissa/kirppareilla
Tiedän, että Torissa myydään varastettuja pyöriä, mutta mistä muista tavaroista kannattaa olla varuillaan?
Jäin miettimään, voiko joku myydä esim.varastettuja lukiokirjoja.
Kommentit (40)
No tuskin lukiokirjojen kohdalla tarvii pelätä
Voiko joku myydä sossulla maksatettuja oppikirjoja?
Miksi joku myy käyttämättömiä kirjoja? Useamman kappaleen samaa kirjaa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin viime vkl kirppiksellä, kun joku myi reseptillä ostamiaan rasvoja. Kela-korvaus tullut täyteen?
Tai on jäänyt vaan käyttämättä. Reseptilääkkeiden myynti on rikos.
Itselläkin vanhenee 300 euron arvoinen lääke ja joku olisi varmasti iloinen jos saisi muutamalla kympillä, mutta ei ole laillista. Surettaa.
Periaatteessa mikä vain voi olla varastettu. Ainakin jos tuotteessa on vielä hintalappu jäljellä, avaamaton pakkaus, monta kpl samaa tuotetta jne, niin kannattaa olla varuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin viime vkl kirppiksellä, kun joku myi reseptillä ostamiaan rasvoja. Kela-korvaus tullut täyteen?
Itselläkin vanhenee 300 euron arvoinen lääke ja joku olisi varmasti iloinen jos saisi muutamalla kympillä, mutta ei ole laillista. Surettaa.
Monia reseptittömiä tuotteita saa myös reseptillä isompia määriä. Onko niidenkin myyminen sitten rikos jos myy samankokoisina erinä kuin apteekistakin saisi ilman reseptiä? En kyllä ole myymässä mitään, tarvitsen antihistamiinini itse, mutta tuli vain mieleen.
Jos on paljon uusia, lapullisia vaatteita samalla myyjällä. Vuosia sitten oli yhdellä isolla kirppiksellä tällainen myyjä. Kerran sitten erään ketjuliikkeen myyjä ne siellä käräytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia reseptittömiä tuotteita saa myös reseptillä isompia määriä. Onko niidenkin myyminen sitten rikos jos myy samankokoisina erinä kuin apteekistakin saisi ilman reseptiä? En kyllä ole myymässä mitään, tarvitsen antihistamiinini itse, mutta tuli vain mieleen.
Mitään lääkkeitä ei saa kirppiksillä myydä.
Kirppiksillä on paljon laput kiinni -vaatteita. Välillä mietin, jääkö ihmisillä noin paljon käyttämättä vai onko osa varastettuja.
”Tää on mun lempivaate ja paljon pidetty ” on yhtä huono myyntipuhe kuin ”tämä on uusi”
Vierailija kirjoitti:
No säästääkö ne pitäis?
Kaipa niitä kannattaa käyttää ennen myymistä, eikä myydä avaamattomina.
Jos sossu maksaa uusina kirjakasan, aika hyvän tilin tekee joka tapauksessa, kun myy ne pois.
Ja tietokoneen...
-perheen jokaiselle lapselle uusi
Olen niin naiivi, etten edes hoksaa mahdollisuutta, että joku myy varastamiaan tavaroita. Täytyypä olla tarkempi!
On myönnettävä että olen myynyt musta laisilta varastetut auton talvirenkaat😂😂😂.
Rikos on jo vanhentunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon uusia, lapullisia vaatteita samalla myyjällä. Vuosia sitten oli yhdellä isolla kirppiksellä tällainen myyjä. Kerran sitten erään ketjuliikkeen myyjä ne siellä käräytti.
Mä jätän ostettuihin vaatteisiin laput kiinni, kunnes otan niitä käyttöön!! En välttämättä heti pidä niitä. Joskus niille ei olekaan käyttöä ja vien myöhemmin sitten kirppikselle mutta ei ole tullut mieleenikään että joku voisi ajatella niiden olevan varastettuja. Enkä ole koskaan varastanut mitään.
Uusien vaatteiden myynti kirppiksillä on jännä ilmiö.
Miksi ostaa vaate, jos ei sitä tarvitse?
Eikö uusi vaate ole kiva ottaa käyttöön heti?
Ja kun oikein menen itseeni, hoksaan, että välillä tulee tehtyä alelöytöjä, jotka eivät todellakaan mene heti päälle.
Itse asiassa lukiokirjat on aika kätevä varastamiskohde. Menevät varmasti kaupaksi ja kukaan ei epäile, jos käyttää eri myyntikanavia. Ja ehkä kirjakauppojen valvontakaan ei ole tarkinta.
Elektroniikan kanssa kannattaa olla tarkempi.
Joku puhelinjuttu ainakin oli, puhelin ostetaan osamaksulla ja eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Voi, tietenkin voi! Onko tässä joku ongelma?
Eiköhän useimmiten elektroniikka saata olla varastettua. Mutta mistä sitä tietää. En murehtisi asiaa liikaa. Ennemmin kannattaa varoa huijareita jos ostaa jotain itse eli ettei viedä rahoja