Ottakaa huomioon juhlissa myös kirkkoon kuulumattomat sukulaiset
Kesä on perhejuhlien kulta-aikaa, mutta kunnioitat patemmin sukulaistesi ja läheistesi katsomusta kun ette pidä häitä ja lasten nimiäisiä kirkossa. Älä pakota heitä tulemaan kirkkoon vastoin omaa tahtoaan,mutta älä sulje valinnoillasi heitä pois sukua yhdistävistä perhejuhlista. Siksi sekulaarit juhlat ovat parempi vaihtoehto kuin niiden uskonnolliset vastineet. Näin varmistat sen ettet loukkaa ketään vaan otatte huomioon jokaisen juhkavieraan yhtä arvokkaana yksilönä. Kiitos.
Kommentit (33)
Pa• kaksi muuttuneen palstan pa• ka provo.
Ylläpito hei, palstan voi lakkauttaa, tämä on niin saa TA nan nähty.
Vierailija kirjoitti:
Emme siis voi yhdessä olla loukkaamatta jotakuta. Lopetetaan kaikki juhlat.
Hyvä ajatus. Juhliin käytetty aika on pois työnteosta ja sitten yleensä otetaan seuraavalle päivälle saikkua kun hirveä krapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti ja viimekesänä olin siskoni häissä.
Oli kirkossa, en syttynyt tuleen astuttuani sisään vaikka vähän pelotti tämä mahdollisuus, pappikaan ei tullut heittelemään pyhää vettä päälleni ja heristelemään ristiä.
Ihan kaunis tilaisuus, eikä tämä minua haitannut lainkaan.
Miksi ateisti pelkää edes hitusen mahdollisuutta syttyä tuleen astuttuaan juuri kirkkoon? Itsesyttyminen on äärimmäisen harvinaista ja voi tapahtua yhtä suurella todennäköisyydellä olit sitten astelemassa kirkkoon tai Valintataloon.
T. Toinen ateisti.
Ja aattele mikä legenda, suorastaan uusi pyhimys tuosta tulisi, jos syttyisi tuleen. Ei tarttis enää tehdä yhtään mitään, kun kaikki vaan palvoisi Vatikaania myöten.
Kyllä! Mikä on ateistin pahin painajainen? Todistaa joku uskonto todeksi.
T. Teis kuinka mones ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kirkossa, en syttynyt tuleen astuttuani sisään vaikka vähän pelotti tämä mahdollisuus, pappikaan ei tullut heittelemään pyhää vettä päälleni ja heristelemään ristiä.
Miksi ateisti pelkää edes hitusen mahdollisuutta syttyä tuleen astuttuaan juuri kirkkoon? Itsesyttyminen on äärimmäisen harvinaista ja voi tapahtua yhtä suurella todennäköisyydellä olit sitten astelemassa kirkkoon tai Valintataloon.
T. Toinen ateisti.
Ja aattele mikä legenda, suorastaan uusi pyhimys tuosta tulisi, jos syttyisi tuleen. Ei tarttis enää tehdä yhtään mitään, kun kaikki vaan palvoisi Vatikaania myöten.
Ja vielä suurempi ihme olisi, jos noin voisi käydä Valintataloon astuessa, se vaatisi aikamatkustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen ateisti.
Miksi olisi?
Itse ateistina en vaan usko, se ei tarkoita että vastustaisin uskontoja.
Jos näen riittävästi todisteita että en voi muuta kuin uskoa, niin sitten uskon.
Vierailija kirjoitti:
Nimiäiset kirkossa?
Ap on oikein hard core atheist :DDDDD
Höpö-höpö. En kuulu kirkkoon mutta niin vaan on mennyt mukavasti sukulaislasten ristiäiset, rippijuhlat, serkkujen häät ja omaisten hautajaiset. Ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen ateisti.
Miksi olisi?
Itse ateistina en vaan usko, se ei tarkoita että vastustaisin uskontoja.
Jos näen riittävästi todisteita että en voi muuta kuin uskoa, niin sitten uskon.
Mikä on pahempaa kuin Valintalon tuulikkaappiin aikamatkanneen ateistin tuleen syttyminen?
Tosikko.
Täytyypä mennä huomenna paasaamaan ortodoksiystävälleni, että ei saa järjestää kirkkohäitä, koska minä olen tapakristitty enkä oikein usko kirkon oppeihin. En varsinkaan ortodoksikirkon.
Joo että, sönköti, sönköti vaan. kuulunko kirkkoon vai en, uskonko Jumalaan? Uskon, en kuulu kirkkoon ja eikä kiinnosta missä juhlat vietetään, osallistun bileisiin jos siltä tuntuu olivat sitten häät hautajaiset, rippi tai kaste kemut, pääasia että rakkaita ja läheisiä läsnä. Niin minäki.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä mennä huomenna paasaamaan ortodoksiystävälleni, että ei saa järjestää kirkkohäitä, koska minä olen tapakristitty enkä oikein usko kirkon oppeihin. En varsinkaan ortodoksikirkon.
No hätä, ne laulelee kuitenkin sen kaiken venäjäksi. Ellet sitten osaa venäjää.
Ai kauheeta, nyt mä tajuan, miksi anoppi ei ole koskaan pitänyt minusta. Mentiin salaa naimisiin eikä edes kirkossa eikä lapsiakaan ole kastettu eikä edes nimiäisiä pidetty. Se on se kirkko, isänmaa ja uskonto.