Saako käsimatkatavaran lisäksi olla käsilaukku?
Kommentit (10)
Mulla on aina käsimatkalaukun lisäksi joku käsilaukku..
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 07:38"]
käsimatkatavara=käsilaukku ja muut mitä meinaat ottaa koneeseen käsimatkatavaroiksi, voi olla kuinka monta nyssäkkää hyvänsä kunhan painoraja ei tule vastaan
[/quote]
Erinomainen esimerkki siitä että ei aina kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Toinen esimerkki siitä että asia selviää hyvin nopealla googletuksella.
Esimerkiksi Ryanair on todella tarkka siitä että kabiiniin ei tuoda yhtään enempää kuin yksi käsimatkatavara lisämaksutta. Ja samaa väittää AirBaltic nettisivuillaan.
Monilla muilla lentoyhtiöillä, kuten Finskillä, todetaan että tämän yhden käsimatkantavaran lisäksi käsilaukku tai läppärilaukku on vielä ok.
Niin,ei multa koskaan oo punnittu käsilaukkua lomalennoilla mutta onko toi firma tarkempi? Ap
air baltic kommentoi ainakin Riian lennolla, etukäteen kysyttäessä, että ei saa olla. Minulla kuitenkin oli, olin toki varannut käsilaukulle tilaa käsimatkatavaralaukkuun, jos se olisi pitänyt "pistää pois". Ei punnittu myöskään.
Halpalentoyhtiöt on aivan eri asia kuin jotkut lomalennot mallorcalle. Ihan oikeasti, ottakaa selvää esim.lentoyhtiön nettisivuilta, älkää täältä kysellyt. Oon pariin otteeseen nähnyt kun matkustaja on joutunut jättämään lentokentälle taxfreestä ostamansa tuotteet. Ryan air siis tosi tiukka, 1 käsimatkatavara ja sillekin sanottu tietty koko ja paino.
Kyllä käsimatkatavaroille on asetettu koko- ja painorajat kaikissa lentoyhtiöissä. Kyllä niitä käsimatkatavaroitakin punnitaan pistokokein.
Kannattaa muistaa, että ne käsimatkatavarat tulee mahtua sinne ylähyllyihin ja mitä mahtaa tapahtua, jos koneen 200-300 matkustajaa roudaa mukanaan 2-3 kassia ja nyssykkää?
Mulla on ollut, mutta aina niin, että saan käsilaukun käsimatkatavaran (yl. lentolaukku), jos joku rupeaa nihkeilemään. Oon käsittänyt, että periaatteessa yksi käsimatkatavara on ok.
Ok,kiitti vastauksista.Tungen siis käsiveskan sinne isompaan laukkuun ettei tule sanomista :) ap
Etenkin halpalentoyhtiöt pyrkivät repimään lisää rahaa kaikesta mahdollisesta, joten ilman lisämaksua saat viedä koneeseen vain yhden käsimatkatavaralaukun. Itse tosin olen tehnyt niin, että laitan pienemmän laukun isomman sisään ja tarvittaessa joitain tavaroita taskuihin ja esim. käsimatkatavaroissa olevan huivin kaulaan.
käsimatkatavara=käsilaukku ja muut mitä meinaat ottaa koneeseen käsimatkatavaroiksi, voi olla kuinka monta nyssäkkää hyvänsä kunhan painoraja ei tule vastaan