Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää antako niiden lasten juosta parkkipaikalla.

Vierailija
23.07.2020 |

Olin parkissa ja taas perheen kaksi alle metrin mittaista juoksi kauas vanhemmista edelle.
Niitä ei nää kun lähtee peruuttamaan ja vaikka ehtisi nähdä, ei ehdi enää reagoida kun ne tulee juosten!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jonkun vieraan perheen.

Onneksi kukaan ei liikkunut autolla mutta iso parkki joka ihan täynnä, ei ihan oikeasti nää pieniä lapsia.

Vierailija
2/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kieltäkää lapsia leikkimästä ja scoottaamisesta ja pallon potkimisesta parkkipaikalla. On se kumma että ne samojen perheiden penskat vetää rallia autojen edessä, takana ja väleissä jatkuvalla syötöllä. Ei mene perille että toisten autoihin voi tulla vaikka lommoja ja naarmuja kun pelit on koko ajan parkkipaikalla. Pahimmillaan on lapsia ollut istumassa auton parkkiruudussa kun kotiin saapuu. Eivätkä älyä siinäkään vaiheessa edes siirtyä vaan heille pitää erikseen kertoa että menkää pois kun auto tulee. 

Varmasti mukavaa alkaa jonkun auton korjaamisesta vääntämään tällaisten perheiden kanssa kun eivät ilmeisesti välitä. Mutta joku naarmujen korjaaminen ja maalaaminen saattaa kustantaa yli tuhat euroa helposti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on. viimeksi kun lähdin peruuttamaan kaupan parkista niin naisporukka jutteli autollaan ja leikki-ikäiset lapset sinkoilivat autojen välissä, naiset eivät yhtään kieltäneet tai kutsuneet luokseen vaikka näkivät että autoja on lähdössä. ei pää kerennyt pyöriä siihen tahtiin että olisin nähnyt missä ne lapset on, piti pysähtyä monta kertaa ja varmistaa minne ne menee. tietysti autoilijan on vastuu, mutta pitäisi vähän katsoa lasten perään. minä ainakin otan lapset ja koirat lähelle ja hallintaan jos olen kulkuväylällä.

Vierailija
4/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin isolld parkkipaikalla on ehkä kaikista tuskallisinta ajaa.

Siellä kun usein vanhempi laittaa toista vöihin kun toinen koittaa sinkoilla minne sattuu.

Mä varmistelen vielä eskareitakin ettei juosta ym. enkä päästä hetkeksikään silmistäni autojen yms. lähellä.

Vierailija
5/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät myöskään ymmärrä, että rekoista ja muista isoista autoista on huono näkyvyys taakse.

Vierailija
6/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin on. viimeksi kun lähdin peruuttamaan kaupan parkista niin naisporukka jutteli autollaan ja leikki-ikäiset lapset sinkoilivat autojen välissä, naiset eivät yhtään kieltäneet tai kutsuneet luokseen vaikka näkivät että autoja on lähdössä. ei pää kerennyt pyöriä siihen tahtiin että olisin nähnyt missä ne lapset on, piti pysähtyä monta kertaa ja varmistaa minne ne menee. tietysti autoilijan on vastuu, mutta pitäisi vähän katsoa lasten perään. minä ainakin otan lapset ja koirat lähelle ja hallintaan jos olen kulkuväylällä.

Mulla oli alkukesästä samanlainen tilanne. Lopulta nousin autosta pois ja menin kysymään mammoilta, että onko nämä hengenvaarallisesti juoksentelevat tenavat teidän. Näyttivät hämmentyneiltä, kun pyysin että voisitteko ottaa vesselit haltuunne, että ihmiset pääsevät autoillaan kulkemaan. En voi käsittää tuollaista välinpitämätöntä kasvatustyyliä.

Vierailija
7/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talon parkkipaikalle tuli kyltti Varokaa lapsia?  Hallituksen puheenjohtajalla on viisi lasta ja hänen mielestä lasten pitää saada ajaa pyörällä parkkipaikalla.

Vierailija
8/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitaloalueella ja parkkipaikat on monesti vähän sokkelomaisia. Kaveri oli käynyt vilkkaan 5-vuotiaansa kanssa vierailulla ja lähtiessään minäkin lähdin samaa matkaa omalla autollani kaupoille päin. Kaverin muksu (todella vilkas tapaus) jäi pihalleni pyörimään häkkärää samalla kun minä menin autooni peruuttaakseni sen tielle. Lapsen äiti ei tehnyt elettäkään käskyttääkseen lastaan pois siitä autojen tieltä  vaan jouduin nousemaan autosta ja kädestä pitäen taluttamaan lapsen pois siitä kohtaa mistä minun piti ajaa. Minulla ei ole lapsia, joten siinä mielessä ihmettelen eikö lapsen äidillä eli kaverillani ollut ihan tervettä suojeluvaistoa lastaan kohtaan kun näkee muksun pyörivän ADHD-pärinöissään lperuuttavan auton kulkuväylällä, vaikkakin piha-alueella?

Vierailija
9/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä vanhemmilta vois ihan käydä kysäisemässä että onko tarkoitus koittaa päästä lapsesta eroon kun eivät näytä ymmärtävän muuten.

Vierailija
10/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi kaikki tilanteet ovat AINA autoilijan vika, kun eivät olleet pystyneet kasvattamaan silmiä selkään, takaraivoon ja joka paikkaan jotta olisi edes pieni mahdollisuus havaita nämä pennut. 

Kuskin penkiltä ei todellakaan näe vaahtosammuttimia, jotka etenevät siksakkia valon nopeudella. Eikä siihen parkkipaikalle voi iäisyydeksi jäädä odottelemaan. Mutta yritäpä vaan mainita äityleille jotain niin saat huudot niskaasi, kuinka oletkaan niin taitamaton kuski. 

Vierailija
11/11 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa ne lapsenne myös niin, että hommassa on joku loogisuus. Pienet lapset eivät ymmärrä, että joskus parkkipaikoilla saa juosta kun ei ole autoja lähellä ja joskus taas ei saa juosta, kun on paljon autoja jne. Mitä pienempi lapsi sitä selkeämmät säännöt. IKINÄ ei juosta millään parkkipaikalla, AINA äitiä/isiä kädestä kiinni jne.