Ärsyttää, mies vie kaikki lasten siistit vaatteet mummolaan tai exälle
Kyseessä on miehen 2 lasta, joille minä pääosin olen ostanut vaatteet. Kävin pitkästä aikaa vaatevarastoa läpi, ja kaikki (!) siistit vaatteet olivat kadonneet. Jäljellä vain jotain ihan kuluneita t-paitoja ja housuja. Mies sitten kertoi, että no ne on varmaan anoppilassa tai sitten jäänyt eksän luo, jos vaatteet on ollut silloin lasten päällä kun hän on heidät palauttanut. Tosi kivaa ostaa jotain fiksun näköisiä vaatteita, ja sitten ne vaan häipyy. Miehen tuntien niitä vaatteita ei tulla ikinä saamaan ainakaan sieltä eksältä ja tuskin anopiltakaan. Huoh! Kulkekoot sitten ties missä lumpuissa. Liian pieniäkin suurin osa noista on.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 08:50"]
No, pistä lapset ja mies vaatekaupoille. Sano mitä pitäis olla ja vaatekoko. Siinähän menee ja ostaa.
[/quote]
Heh, joo. Kokeiltu on. Mies menee kirppikselle ja ostaa halvimmat mahdolliset sopivan kokoiset vaatteet. Eli yleensä ne rumimmat ja nukkaisimmat. Siksi minä ne vaatteet ostankin :D
Tuleeko ne lapset sieltä ilman vaatteita takaisin? Eihän sinne exälle ja anoppilaan tarvitse edes vaihtovaatteita pakata, jos lasten kaikki vaatteet on jo siellä.
Etkö sinä itse siis koskaan käy anopilla? Onko kyseessä sinun anoppisi vai miehesi entinen anoppi? Jos on omasi eli miehesi äiti, niin mikä aikuiselle ihmiselle on vaikeaa mennä kylään, sanoa: "hei, luulen että lasten uusia ja siistimpiä vaatteita on kulkeutunut tänne. Ottaisin ne mukaani, missä ne on?"
No miksi ostat niitä vaatteita, jos eivät ole edes sinun lapsiasi? Anna miehen hoitaa lastensa vaatetus yhdessä näiden äidin kanssa.
Näin minä teen ex-mieheni kanssa. En edes tykkäisi, jos exän uusi alkaisi vaatettaa lastani.
No, jos miestäsi ei haittaa, että HÄNEN lapsensa kulkee nukkasissa kirppisvaatteita, niin miksi sinua?
No kulkekoon lapset sitten niissä pienissä lumpuissa ja isällä ei riitä mielenkiintoa sen vertaa. Pese sinä kätesi koko puuhasta, älä edes vihjaa mitään. Jos lapsiakaan eivät lumput haittaa ja isä mitä ilmeisemmin kulkee myös tuhannen räteissä, niin samasta puusta nuo ovat sitten veistetty. Mun miehellä ei tulisi mieleenkään mennä kirpparille ostamaan mitään, ei lasten vaatteita, ei mitään, ei ikinä.
Iso ihaileva kiitos ap:lle, jos tosiaan vaatettaa miehensä lapset! Mun lapsilla on "äitipuoli", joka viis veisaa missä ryysyissä ipanat kulkevat, vaikka ainakin lasteni isä on omasta pukeutumisestaan kovin tarkka (uuden muijan makua en ihan tunne, mutta tuskin mikään ryysyläinen on kuitenkaan).
No, summa summarum; lasten isä kun on sellainen mulkvisti ettei ipanoihin saisi mennä yhtään rahaa ja äitipuolta lasten vaatetus ei kiinnosta, niin sielläpä ipanat kulkevat reikäisissä, miljoonaan kertaan pakatuissa, liian pienissä/isoissa vaatteissa...
Eli toivottavasti ap jaksat jatkossa edes vähän panostaa miehen lasten vaatteisiin! Jospa pitäisi ukolle puhuttelun, että hankkimasi vaatteet säilytetään teidän yhteisessä kodissa, piste.
Mulla oli sama tilanne.
Ärsytti ihan suunnattomasti. Kerran sitten kokosin itseni ja soitin sille exälle ja nätisti ja asiallisesti selitin, että koska lapset on meillä vain joka toinen viikonloppu, niin niitä vaatteita ei ole ihan hirveästi, että käviskö mitenkään, jos saatais ne vähät vaatteet takaisin.
Ja kävihän se.
Sen jälkeen onkin tehty niin, että kun lapset tulee, ne vaihtaa suoraan vaatteet "meidän" vaatteiaiin ja kun lähtevät, laittavat taas puhtaana säilyneet "äitivaatteet" päälleen. Näin vaatteet ei mene sekaisin ja pysyy ne siistit vaatteet meillä.
Niitä ei siis oikeastikaan ole hirveästi, niin on kiva, että ovat meillä eikä tarvitse miettiä, että mitä ihmettä tekisi, jos halutaan mennä jonnekin ja lapsilla ei ole kuin jotkut verkkarit enää meillä.
No, pistä lapset ja mies vaatekaupoille. Sano mitä pitäis olla ja vaatekoko. Siinähän menee ja ostaa.