Hikoilu yöllä- käyttekö suihkussa aamuisin?
Onko teillä muilla aamulla hikinen ja likainen olo yön jäljiltä, vaikkei olisi erityisen kuuma ilma tai liikaa vaatetta päällä? Minulla on. Hikoan yöllä ja jo päiväunien aikana niin, että niska ja koko kroppa haisee pahalle. Päänahka hiuksia myöten jotenkin haiskahtaa nenään kokoajan. Joka aamu on pakko käydä suihkussa ennenkuin ihmisten ilmoille lähtee. Mistähän tämä johtuu?
Tuli ystävän kanssa juttua ja hän sanoi ettei ikinä käy suihkussa aamuisin, ei ole tarvetta. Ihmettelin asiaa.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Käyn aamulla suihkussa (en pese hiuksia) ja myös illalla (pesen hiukset).
Samalla vaivalla sitä käy pikaiseen suihkussa, kun pesee lavuaarin päällä kasvot/kainalot, bideellä alapään jne. nopeampi kun ottaa suihkun.
Minusta tuntuu että ihmiset hikoavat eri paikoista, seim. minulla ei kainalot hikoa juuri lainkaan (vaikka ei olisi deodoranttikaan, kotona ollessa en aina laita) mutta niska hikoaa enemmän, jollain taas selkä ihan hiessä jne.
Aloin kotoa muutettuani 19-vuotiaana pesemään aamuisin niskan, kaulan ja kainalot aamuisin kasvojen lisäksi. Iltaisin olen aina käynyt suihkussa.
Jossain vaiheessa kävin aamuisin ja iltaisin suihkussa. Tosin se kuivatti ihoa liikaa.
Noin 40-vuotiaana olen palannut alkuperäiseen rutiiniin ja aamuisin peseydyn kuumalla vedellä lavuaarissa. Ei saippuaa. Ja alapään pesen aamulla kookosöljyä ja pyyhin sen paperilla pois.
Hikoilen huonosti.
Jos olo on aamulla hionnut esim. Kuuman kesäyön jälkeen, tottakai suihkuun.
Kesäkuumalla hikoilen öisin, muuten en ellen tee sängyssä muutakin kuin nuku. Aina en käy aamulla suihkussa jos illalla olen käynyt. Kuumalla käyn aamuin illoin ja joskus päivälläkin.
Minä hikoan vaikken tekisi sängyssä muutakun nuku. Hikoan myös talvella, vaikka minua palelee nukkuessa. Niska ja hiukset haisee pahalle.
Käyn aamulla suihkussa (en pese hiuksia) ja myös illalla (pesen hiukset).
Samalla vaivalla sitä käy pikaiseen suihkussa, kun pesee lavuaarin päällä kasvot/kainalot, bideellä alapään jne. nopeampi kun ottaa suihkun.
Minusta tuntuu että ihmiset hikoavat eri paikoista, seim. minulla ei kainalot hikoa juuri lainkaan (vaikka ei olisi deodoranttikaan, kotona ollessa en aina laita) mutta niska hikoaa enemmän, jollain taas selkä ihan hiessä jne.