Molluskan puhkaiseminen!
Kummalla helpompi puhkaista molluska. Neulalla vai pihdeillä? Pihdit maksaa 45 euroa ja olisin ne valmis ostamaan. Neuloja on pari kappaletta. Poika harrastaa kilpauintia ja uimahyppyä ja siksi haluan puhkaista takareiden molluskat. Helpompi keino olisi meidän valinta.
Kommentit (9)
No huh! Älä puhko! Tukehduta ne rasvalla, on paljon kivuttomampaa!!
En lähtisi puhkomaan millään. Neuvolassakin sanottiin, että eivät mielellään koske molluskoihin, jos eivät ole häiritsevän isoja. Paranevat ajan kanssa. Kolmoselle tiedoksi, että molluska on viruksen aiheuttama ontelosyylä.
AP jatkaa.. Poikani on jo 9v. ja hän kilpauinnin takia ehta ällöä noi molluskat. Fujicort voidetta saatiin lääkäristä ja nyt vasta syksyllä jatkuu treenit. Mä en kestä tätä. Pahimmat molluskat on takareidessä ja muutama kyynervarressa ja polvitaipeessa. Ostettiin pojalle pitkälahkeiset jammer uimahousut, että noi hiton patit jää piiloon. Mielestäni lapseni aika vanha noille molluskoille. Aluksi luultiin niitä finneiksi. Eniten pelottaa ettei pääse uimaan ja siihen se kilpaura sitten päättyykin.
Meillä pojalla niitä tuli leukaan. Itse repi ne pois kun vissiin häiritsivät. Kiellettiin kyllä, mutta eipä tuota koko ajan voinut vahtia. Häipyivät kyllä nopeaan tuon repimisen seurauksena. Pelkäsin kyllä että leviävät kulovalkeana kun se niitä rääppi koko ajan, mutta ei, ne häipyivät kokonaan.
Omat sormet ovat parhaat, pitää vain muistaa huolellinen hygienia.
Minä laitoin lapselleni Emlaa molluskoiden ympärille ja sitten kun iho oli puutunut, nipistin (ensin pesin ja desinfioin käteni perusteellisesti) kynsilläni molluskat irti. Tämän jälkeen puhdistin ja desinfioin ihon jollakin kirvelemättömällä haavanpuhdistusaineella. Jo hävisivät molluskat, eikä tullut arpiakaan.
Vaaraton osterivinokaskuuri, auttoi meillä.Myös neuvola ja apteekki suosittelivat,samoin kuulin myöhemmin eräältä lääkäriltä saman.Kaikilla ei toimi,mutta kannattaa kokeille,ehdottomasti.
niitä tulee vaan lisää, mutta kyllä ne neulallakin puhkee