Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko 1-vuotiaan kanssa joka päivä ulkona?

Vierailija
13.06.2013 |

Mä saatan ehkä käy korkeintaan 4-5 kertaa viikossa ulkona yksivuotiaan kanssa.. Ei tulla kumpikaan hulluiksi sisällä, sisällä on ihana olla, en ole yhtään ulkoilmaihminen.. Kai tuo lapsi pärjää :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on pari kappaletta poikia ja käydään kyllä lähes päivittäin ulkona. Jos ilmat oikein hyvät niin joskus useammankin kerran.

Minä itse ne ole mikään ulkoilma ihminen mutta haluan lasteni olevan :)

Tarkoitan sitä että harvoin lapset kotona voivat kiipeillä/telmiä ja leikkiä muiden lasten kanssa kuten ulkoillessa. Olen huomannut että tuohon ulkoiluun liittyy niin paljon muutakin kuin vain se että "ollaan nyt ulkona". Liikuntaa, happea ja jopa sosiaalisia taitoja kun tapaa mummoja ja lapsia sekä näkee koiria jne.

Vierailija
2/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon mukavempi vain istua tietokoneella palstailemassa ^^

No ehkä se täytyy kohta lähtee ulos..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ulkoilemme päivittäin.

Vierailija
4/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut, riippui ihan säästä yms. Hyvin tuo muksu (nyt 8 v) silti pysyi terveenä, ja kehittyikin normaalisti ja monessa asiassa keskimääräistä nopeamminkin. Saanut hyvää palautetta esim. sosiaalisuudesta ja liikunnallisuudesta, vaikka ekojen 2 vuoden aikana saatettiin olla välillä varmaan melkein viikkokin ulkoilematta (jos nyt ei lähikauppaan kävelyä tms. lasketa mukaan) jos sattui vaan ikävää säätä. Toisaalta, kesällä ja etenkin mökillä on sitten saatettu olla joka päivä käytännössä koko päivä ulkona.

Itse vähän ihmettelen joidenkin fanaattisuutta (=niitä joiden mielestä kaikkien pitäisi ulkoilla x tuntia päivässä säässä kuin säässä, jouluna ja juhannuksena jne) tuon ulkoilun suhteen. Ei siinä mitään jos siitä tykkää, tai jos on niin vilkkaat lapset että on pakko päästä purkamaan energiaa ulos joka päivä tai kiipeilevät seinille, ihmettelen vaan sitä miten muutamat paheksuvat niitä jotka eivät ole yhtä innokkaita ulkoilemaan.

Vierailija
5/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ulkoilut päivittäin, paitsi jos on ollut joku tosi perseinen ilma. Jos ei tuu niin ulkoiltua, lapsi tuppaa olemaan hankala nukutettava.

Vierailija
6/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kivasti toi rytmiä päivään ja rauhoitti lapsen tarvetta riehua sisällä. Tietyssä vaiheessa kun sisällä kaikki kielletty kiinnosti ja aika meni hyööyjen purkamiseen ja keittiön kaappien tonkimiseen niin oli paljon rennompaa olla ulkona, mieluiten aidatulla leikkikentällä jossa ei oo juuri mitään kiellettyä vaan lapsi saa tutkia rauhassa ja myös äiti olla rauhassa.. Toki sateella ei menty ulos, mutta pian sateen jälkeenkin pomppimaan lätäköihin. Ja helteellä parikin kertaa päivässä, usein rannalle jne. Ite homehdun enkä jaksa tehä mitään jos oon vaan sisällä. Ymmärrän kyllä että ihmiset on erilaisia, kyllä se säännöllinen ulkoilu silti lapselle on hyväksi ja avartaa maailmankuvaa. Ehkä miehesi voi käydä lapsen kanssa ulkona vaikka viikonloppuisin/iltaisin jos ei sinua kiinnosta.?

Vierailija
7/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emmä kyllä jaksanu joka päivä ulos lähteä, kun esikoinen oli 1-vuotias. Joo, myönnän olevani vähän laiska sen suhteen. Käytiin aina silloin tällöin ja oltiin enemmän sitten takapihalla. Mihinkään leikkipuistoon en jaksanut lähteä kävelemään. Eipä tosta nyt sitten sen "hullumpi" tullut. Hyvin on kehittynyt sun muuta, vaikka vähän vähemmän sitä raitista ilmaa saikin.

Vierailija
8/8 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt joka päivä "leikityttämässä" lasta ulkona. Nukkui päiväunet kuitenkin joka päivä ulkona, eli sai raitista ilmaa. Meidän 1v ei kerännyt liikaa energiaa sisällä ollessa. Oli tosi rauhallinen. Lisäksi ei jaksanut hiekkalaatikolla juurikaan ja hetken tutkia käpyjä tai keinua. Siinä olisi pitänyt keksiä tekemistä lapselle. 2v tienoilla oltiin jo enemmän ulkona, koska tekemistä löytyi enemmän sen ikäiselle. Nyt on 3v ja ollaan monta kertaa päivässä ulkona. Osan ulkoilusta viettää omalla pihalla. Tosin nykyisin on jo ikää sen verran, että leikkii toisten lasten kanssa (oikeasti leikkii eikä rinnan). Toinen on 6kk ja tulee tietysti mukana ulos, joko päiväunien muodossa tai leikkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi