Toimistotyöt ja hyvä palkka?
Onko mitään mahdollisuutta työskennellä jossain "siistissä sisätyössä" niin että saisi käteen jäävää palkkaa yli 2500-3000€? Mitä koulutusta vaatii? Mitä kaikkia toimistotyöammattinimikkeitä on? Kirjanpitäjä, palkanlaskija, sihteeri yms...
Kommentit (14)
On. Minä työskentelen 8-16. Yleensä kotoa. Nettona tulee rahaa tilille noin 3800 euroa/kk
Tylsähkö diuuni myyntiassarina. 3250e. Työkokemusta 20v.
Vierailija kirjoitti:
On. Minä työskentelen 8-16. Yleensä kotoa. Nettona tulee rahaa tilille noin 3800 euroa/kk
Haluatko kertoa tarkemmin mitä teet työksesi? Tai ammattinimikkeen. Alanvaihto edessä ja pakotetaan toimistotöihin, koska ne ei muuten nappaa yhtään niin jos saisi koulutettua itsensä edes hyvälle palkalle..
-ap
Palkanlaskija 5200 netto 5 vuoden kokemus
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija 5200 netto 5 vuoden kokemus
hehheh
Sitä vielä, että onko kauppakorkeakoulun käyminen pakollista näissä hommissa edistyäkseen? Vai riittääkö pelkkä merkonomi tai tradenomi (+ mahdolliset ammattitutkinnot).
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ääh.. Ajatusviki. Bruttona siis. Nto noin 2300.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh.. Ajatusviki. Bruttona siis. Nto noin 2300.
Heh, minun (tutkija) 3800 brutto on 2400 netto enkä kuulu kirkkoon ja asun Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kertoa tarkemmin mitä teet työksesi? Tai ammattinimikkeen. Alanvaihto edessä ja pakotetaan toimistotöihin, koska ne ei muuten nappaa yhtään niin jos saisi koulutettua itsensä edes hyvälle palkalle..
-ap
senior development lead.. hienolta kuulostava titteli. Oikeasti. laadin exceleitä (kannattavuuslaskentaa) ja powerpointeja, luen powerpointteja ja exceleitä. Lisäksi mietin mitä pitäisi kehittää milloinkin missä järjestyksessä, jotta kehittäjistä saatas paras hyöty irti ja johdan heidän työtään.
Mulla, olen tutkijana, brutto 4700 ja netto 3000. Olen toimistotyöajassa/työsopimuksessa.
Paljonkos se Postin toimitusjohtaja sai, jotain 90 000/kk. Eiköhän sitäkin työtä enimmäkseen toimistossa tehdä.
Kyllä varmaan sihteerihommissakin kolmeen tonniin pääsee. Erikoiskoulutuksesta on aina etua työllistymiseen, esim. oikeustradenomi on hyvä tutkinto.
Olen siis jokatapauksessa opiskelemassa merkonomiksi, mutta mietityttää jatko.
Mitkään kauppikset tms eivät kiinnostaisi, mutta ovatko ne vaatimus sille että pääsisi hyviin tuloihin? Mietin myös jatkokouluttaudunko tradenomiksi. Täällä tuntuu vain olevan todella negatiivinen asenne merkonomeja ja tranedomeja kohtaan, mitä nyt haulla yritin etsiskellä keskusteluja. Siksikin mietityttää että miltähän tulevaisuus näyttää. Tähtään tosiaan siis toimistotöihin, sen takia yritän miettiä mahdollisia koulutussuuntia ja työpaikkoja. Olen ennen tehnyt vain fyysisiä töitä, joten koko tämä aihepiiri on outo ja uusi.
Mitenkäs se it-tradenomi? Onko ihan "turha" lähteä siihen? Joku ylempi tutkinto kiinnostaisi myös, mutta onko niihinkin vaatimuksena tradenomi tms alle?
-ap
Erityisavustaja lukiopohjalta. Brutto n.5000-7000€ ja pers vähän hellänä välillä.
Jeri, Helsinki
Ei ole