EN tajua miksei tämä mene kaupaksi (asunto) - linkki
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7558093
Tuo on ollut siis vaikka kuinka pitkään myynnissä. On mielestäni ihan edullinen alueen hintatasoon nähden ja neliöihin nähden. Tulee ihan mieleen että mitä hämärää siinä on taustalla kun ei vaan ole mennyt kaupaksi / pyörii netissä kuukaudesta toiseen. VAi eikö ne haluakaan myydä vai mikä on.
Huvikseni vaan katselen silloin tällöin mitä vastaavia tarjolla... kun niin ärsyttää ukko välillä, jos ero tulisi niin voisin ostaa tuon :). Ehkä se siis vaan odottaa mua siinä...
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:44"]
No joo, mutta kun tarkemmin tutkii, niin näyttää siellä maksavan semmoiset "Kunnolliset" okt:t alk. 5 tai jopa 6t k .. mitään 50-luvun puuhapommia en kuvittelisi ikinä.
[/quote]http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7845569
Mitä vikaa esim tässä?
[/quote]
NO siis täähän on ihan eri juttu. Tuo linkki josta aloitin tän, on sellainen mitä katsoisin ehkä jos rupeaisin yh:ksi... just just ehkä pystyisin maksamaan.
Tuo linkni okt tietysti olisi taas selvästi liian kallis, se taas olisi sellaista luokkaa mitä katsottaisi yhdessä perheenä miehen kanssa - jolloin varmasti keksisin tuosta linkin talosta montakin huonoa asiaa (riippuen perhetilanteesta jne.). Mutta ainakin siinä oli tosiaan kamalat sisustusmateriaalit.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:49"]
Tulevista remonteista päätellen vesivahinkoja taloyhtiössä vesivahinkoja sekä kattorakenteissa että pohjakerroksen lattioissa.
[/quote]
Samaa katsoin, että epäillään alapohjan kosteusongelmaa. (Maanpintojen muotoilu -> vedet valuneet kohti alapohjaa + tulevat alapohjaan kohdistuvat tarkastukset.) Jos käy ilmi, että alapohjassa kosteusongelma, on kallis ja vaikea korjata ja lopputuloksesta ei ole takeita. Tuon tyyppinen alapohja hankalimmasta päästä korjattava.
Tässä vaan ihan verailun vuoksi suunnilleen samanikäisiä asuntoja suunnilleen samalla hinnalla: Paitsi tuo viimeisin on 2005 rakennettu ja parikymmentä tonnia halvempi.
Luulin, että olen ainoa hullu, joka miettii koko ajan eri ratkaisuja, JOS ero tulee. Myös mulla on eri ratkaisuja pyörinyt mielessä ja olen katsellut asuntoja parista eri kaupungista. Vähän hulluahan tämä on, mutta toisaalta parempi olla varautunut edes jollain tasolla. Vai syökö tämmöinen "varautuminen" parisuhdetta entisestään ? Ehkä.
Oho, onpa Espoossa hinnat laskenut...?! EN ole niitä enää edes seurannut, kun olen vannonut että Espooseen en enää ikinä halua palata.
Tosin osa noista oli tarjouskauppakohteita eli alkaen-hintoja, ei ne yleensä tuolla lähde (tai ainakin näin myyjä alunperin luullut).
Mutta sijainnin puolesta osa oli huonoja, siis meillä ainakin pitää olla kauppa ja koulu alle 500 m päässä, samoin bussipysäkki, mikä noissa monessakaan ei toteudu. Esim. se viimein - Gumböle, no ei kiitos.
satun tuntemaan hyvin espoota ja olen asunut siellä tosiaan monessa paikassa, monessa noistakin linkin jutuista.
Esim. SUna ei varsinaisesti ole kauhean hyvä alue. (Toisaalta kyllä mainettaan parempi.)
Mutta joo, Espoo nyt on valitettavasti liian kaukana kun nyt on "elämä" mulla ja lapsilla täällä, työt ja harrastukset jne.
Mutta joo - sikäli hyvää referenssiä että näköjään Espoon kohteetkin on nykyään tuota hintatasoa. Olen nyt seurannut enemmän vaan LÄnsi-VAntaata.
ap
Älytön hinta noin pienestä ja ahtaasta luukusta. Meillä on sama huoneluku, mut neliöitä yli 50 enemmän, eikä liikaa tilaa ole yhtään. Alueena... ei edes mikään kehuttava tuossa kohtaa Ylästöä. Lentomelu helveltillinen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:05"]
Luulin, että olen ainoa hullu, joka miettii koko ajan eri ratkaisuja, JOS ero tulee. Myös mulla on eri ratkaisuja pyörinyt mielessä ja olen katsellut asuntoja parista eri kaupungista. Vähän hulluahan tämä on, mutta toisaalta parempi olla varautunut edes jollain tasolla. Vai syökö tämmöinen "varautuminen" parisuhdetta entisestään ? Ehkä.
[/quote]
Niin, sanopa muuta :). Kiva että on kohtalotoveri. Mulla tää on jonkinlaistla terapiaa / selviämistä. Todistan itselleni että selviäisin kyllä itsekin ja voisin rakentaa itselleni ihan jees elämän, teen excelissä laskelma tuloista ja lainoista jne. ja katson sen hintaluokan asuntoja.
ETenkin just silloin jos mies käyttäytyy tosi paskasti ja voisi vaihtoehtoisesti vaan itkeä ja surra. En jaksa siihen enää mennä.
Tosin nyt tänään olen sen toilausten jälkeen ihan vaan kyllästynyt ja kypsynyt, en edes kauhean lohduton tms. eikä itketä. Vaan ihan että hälläväliä...
Oikeastihan tuo asunnon osto ei olisi ihan niin helppoa, kun oma talo pitäisi eka myydä, ja sitten en tiedä löytyisikö vapautumisaikana mitään vai pitäiskö muuttaa eka vuokralle johonkin vaan, mistä taas tulee kauheasti lisäkuluja...
Ja lainat pitäisi nevuotella uusiksi ja yksin, saisko lainaa edes niin helposti, en tiedä, ja ainakni menettäisi varmaan meidän nykyiset tosi hyvät alhaiset marginaalit, kun lainat menisi uusiksi.
JOtkut haaveilee siitä omakotitalosta, ja mun "haaveet" on johonkin kämäseen ällö-rivariin muuttoa :(. Tässähän tää ihana haaveiden talo on mun ympärillä, mutta ei jaksa sitäkään ylläpitää ja iloita kun parisuhde on mitä on.
ap
Kannattaa katsoa myös kaavaa.
Ylästö on isossa myllerryksessä, ehkä tosta lähtee piha, kun siihem tuöeekin pyörätie tms.
Itse en tuosta syystä uskaltaisi tällä hetkellä ostaa Ylästöstä mitään vaikka todella hieno alue onkin. Ennen kaikkea siis tuo "vanha" Ylästö eikä se uusi asuinalue siellä vähän matkan päässä keskellä peltoa.
Tutulta kuulostaa. Multa talo lähtis alta ilman muuta, koska se on kokonaan miehen nimissä. Onneksi sentään vähän mullakin omaisuutta muualla, ettei ihan tyhjän päälle jäisi. Mutta rivitaloa tai jopa kerrostaloa se ero mulle tarkoittaisi jo senkin takia, etten jaksaisi okt:n töitä tehdä yksin. Enemmän kuin omaisuus mua viivyttää huonossa suhteessa lapset. Tiedän, että mieheni taistelisi lasten huoltajuudesta viimeiseen asti. Hyvä isä hän onkin. Mutta en kestäisi edes mitään kompromissihuoltajuutta, jossa joutuisin olemaan erossa lapsista joka toinen viikko. Mihinkään viikonloppu-isyyteen mieheni ei koskaan suostuisi, joten oikeudessa taisteltaisiin tämä asia :( Huh huh.
No, pelkästään kuvat on sellaisia, ennen edes lähtisi paikanpäälle katsomaan.
Tulevista remonteista päätellen vesivahinkoja taloyhtiössä vesivahinkoja sekä kattorakenteissa että pohjakerroksen lattioissa.