Pitääkö mun hyvitellä / viestittää miehelle??
Tulen väsyneenä töistä kotiin (tiukka jakso, olen tehnyt pitkiä päiviä, mies tietää sen).
Hän on ollut firman kanssa jossain mökkijutussa, ja kun tulen kotiin, näen heti että mies ei ole ihan tolpissaan, silmät seisoo päässä. ON kuulemma valvonut / juonut mökillä tms.
No, se nyt on selvää että on.
Mutta kun tulee kotiin, niin tartteeko vielä juoda - oli kuulemma yhdne oluen ottanut.
Haju oli kauhea mikä miehestä lähti.
Sitten alkoi ärsyttää kun hän alkoi muka jotenkin kasata ostamaani kallista tuuletinsysteemiä - tiedän vanhasta kokemuksesta että mitä hän ikinä kännissä/krapulassa tekee, saa hän sen hajalle tai pitää tehdä uusiksi tms. (Esim. meidän uima-altaankin onnistui täyttämään niin vinoon että piti tyhjentää 3000 l vettä ja täytää uusiksi... saati erinäisistä remonttihommista, pihakivien laitosta jne.) Sanoin että ei sitä tuuletinta tartte nyt alkaa laittaa, menee vaan pilalle sekin.
Kehotin häntä menemään nukkumaan.
Sitten tajusin että oli ollut puhe että hän vie lapset illalla mummolaan yöksi hoitoon - siinä vaiheessa ärsyynnyin todella, kun tajusin että mun pitäisi lähteä väsyneenä vielä ajokeikalle naapurikaupunkiin. Ja tietty vähän huusin / kirosin vaan ääneen "voi h...tti". En mitään henk.koht. suoraan sanonut.
NO mies tietty alkaa haukkua mua "paska ämmä" yms., IHan sama, en jaksa edes välittää.
Sitten se hävisi johonkin, vanhin lapsi sanoi että oli mutissut lähtevänsä töihin. Oli näköjään autolla mennyt.
En tiedä mitä se siellä tekee, töitäkö vai onko hakenut kaupasta kaljaa ja ryyppää siellä vai mikä sen suunnitelma on.
MIetin vaan, pitäiskö mun nyt laittaa sille kuitenkin joku viesti, on ehkä vähän kylmää olla kokonaan noteeraamatta toisen häipymistä. Jospa hän jo katuu ja olisi mielissään jos toinen tulisi vähän vastaan. Kyllähän minäkin siinä väsyneenä hermostuin, ja onhan se toki selvää että mökiltä voi tulla "kunnossa".
(Tosin puhe kyllä oli ollut että hän ne lapset vie eli oletus ei ollut että firman joltain "stragegia/liikunta/virkistys"-päiviltä tarttee ihan tuossa kunnossa tulla...)
Autolla se oli kyllä töistäkin kotiin ajanut, mutta tiedä sitten, ei kyllä vaikuttanut hajusta ja silmistä päätelleen ihan kunnossa olevalta.
Kommentit (19)
Laitoin viestin että tervetuloa kotiin yöksi... ei ole vastannut mitään... tiedä sitten mitä mun pitäisi laittaa, vai pitäiskö antaa sen murjottaa jos haluaa. Se on aina kännissä niin vaikea.
Enhän mä muuten hermostuisikaan, mutta kun tuon alkon kanssa on vähän sellaista ikuista ongelmaa, että hän ei sitä kestä /juo välillä liikaa, muuttuu ihan eri ihmiseksi kun juo.
ap
ihan vaan ohiksena kysyisin, että miten voi uima-altaan täyttää vinoon??? Siinähän pitää sitten ainakin kumota maan vetovoima tai jotain. Ihan osaavaltahan toi sun ukkos ainakin sen perusteella vaikuttaa.
SEllainen easy-set allas, jossa on "lötköt" reunat ja vaan se ylärengas täytetty ilmalla. Siinä täytyy olla tosi tasainen alusta, kun se rengas / reunat alkaa nousta sitten veden täyttäessä allasta. Jos se vinolla alustalla tai huonosti, se tosiaan onihan "vinossa" ja se 3000l vesimassa siinä hyllyy eli on vaarallisen epästabiili, vedet rojahtaa pois jos liikaa vinoutuu.
Vaikea selittää jos ei tunne / ole täyttänyt noita easy set altaita, se joka on, tajuaa mitä tarkoitan.
No, anyway, kun sitä siinä turaa ja laittaa sen liian lähelle taloa, liian lähelle sora-alustaa, liian lähelle jotain rakennelmaa että yksi muurin kulma painaa, niin se on niin pilalla että pitää tyhjentää kun ei ensin usko kesken täytön kun yritän nätisti sanoa pariin kertaan että ei ole kunnolla.
Ja lisäksi hän täytti sen pääosin kuumalla vedellä!! En edes viitsi miettiä mitä maksoi, kun piti vielä uusiksi tehdä. Veti siis letkun sisältä erikseen että sai lämmintä vettä.
ap
Aika idiootti mies sulla. Minä oisin soittanu poliisit kertomaan terveiset ja puhalluttamaan.
No ei paljon voinut poliiseja soittaa kun en todella kuvitellut että se lähtisi rattiin. Sitten olikin hävinnyt kotoa.
Laitoin äsken toisen viestin että olisi siis kiva jos tulisit... ei mitään vastausta. Pitääkö tässä nyt huolestua sitten? Mutta mitäpä mä voisin tehdä - jos se on töissään, sinne rakennukseen (toimistohotelli) ei pääse.
Jos se haluaa siellä juoda minkä mä sille voin. tai jos haluaa murjottaa. AAargh mä en jaksa näitä sen oikkuiluja, herralle ei saisi ikinä mitään puolikasta poikkpuolista sanaa sanoa. Menee ihan sikana mun energiaa siihen että odottaa että onko se selvin päin , milloin se taas alkaa juomaan, onko se vk-loppuna vittuuntuntu vai ei... selvin päinkin se on välillä niin kauhean kiukkuinen.
Silloin kun se on ok niin se on taas ihan kiva ja meillä menee hyvin. Ollaan siis jo reilu 20v. oltu yhdessä /naimisissa... sitä on kai tottunut jo kestämään kaikenlaista. Tosin ennen olisin ollut enemmän ahdistunut ja paniikissa jos se ois häipynyt noin, nyt on puolet tunteesta vaan helpotusta kun saa olla rauhassa.
ap
Jos se EI tule yöksi kotiin, niin mitä teen...? Ei jaksais ei... Vai pitäiskö jotenkin nyt varmistella onko se ok. MIetin vaan että JOS se on juomassa siellä töissä, niin missä kunnossa mahtaa olla aamulla kun pomo tulee. No, kai niitten pikkufirmassa menee moni asia läpi, mutta miten pitkään / pitkälle... miehellä kun noita sairaspoissaoloja on muutenkin, osa ihan krapulan takia vaikkei se sitä myönnä, osa taas siksi että sillä on vähän väliä joku flunssa. Tai joku muuten vaan vitutua ja se tekee "etätöitä".
ap
Ei juma ap. Miksi sä alennut lähettelemään viestejä tuollaiselle miehelle?
Anna olla ja ole välittämättä. Sitten se suuttuu lisää, mutta jossain vaiheessa tajuaa tai sitten ei.
Jorpakkoon joutais joka tapauksessa...
musta tuntuu ap, että sä olet tossun alla. toinen ajaa kännissä autoa ja sä olet pyytämässä sitä anteeksi.
No, ehkä se ei ollut sitten kännissä enää. Ehkä se oli tosiaan vain väsynyt ja haisi vain koska oli eilen juonut paljon - ehkä se oli haihtunut, ja oli sitten yhden kaljan kuulemma ottanut kotiin tultuaan.
Mutta siis "normaali" ei ollut, näen kyllä aina heti jos se on juonut tms.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 21:24"]
Jos se haluaa siellä juoda minkä mä sille voin. tai jos haluaa murjottaa. AAargh mä en jaksa näitä sen oikkuiluja, herralle ei saisi ikinä mitään puolikasta poikkpuolista sanaa sanoa. Menee ihan sikana mun energiaa siihen että odottaa että onko se selvin päin , milloin se taas alkaa juomaan, onko se vk-loppuna vittuuntuntu vai ei... selvin päinkin se on välillä niin kauhean kiukkuinen.
ap
[/quote]
Tuo kuulostaa niin tutulta. Isäni on alkoholisti, ja tuo varpaillaan olo ja mielialan kuulostelu on niin tuttua. Ja että saa pelätä sitä, milloin toinen alkaa juoda.
Minusta tässä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Miehesi pitää raitistua, täysin, tai sinuna harkitsisin vakavasti eroa. Ei tee lapsillekaan hyvää tuommoinen, olivat sitten minkä ikäisiä tahansa. Ja kyllä ne huomaavat, vaikkeivät sitä näyttäisikään.
Kuule ap. Nyt lopetat sen miehes hyysäämisen etkä todellakaan laittele mitään viestejä tai pyytele anteeksi. Laita sauna päälle ja käy saunassa ja nauti rauhallisesti illasta. Sun on ihana nukkuakin kun ei oo viinanhajuista paskaa vieressä!
Niin, oonhan mä sitä eroa kelannut sen sata kertaa. Mutta sitten taas pelottaa miten oikeasti osaisi olla yksin, ollaan oltu yhdessä iät ajat ja olin siis tosi tosi nuori kun alettiin olla. KUn se kuitenkin on myös mun paras kaveri ja ollaan myös ihan yhteen hitsauduttu ja moni asiaa menee hyvinkin. Tosin viime aikoina ollut vähän nihkeetä...
Ja sitten alkaisi ärsyttää jo se, miksen sitten kuitenkin lähtenyt jo silloin n. 9v. sitten kun viimeksi oli siis ihan hirveetä sen kanssa - silloin kuvittelin että en voi lähteä kun niin pitkään oltu... no ja vielä mitä. Luulin etten enää ehkä ikinä löydä ketään ja halusin viel älapsia ja ja ja... no tehtiin sitten vielä pari lasta lisää ja on ollutkin useita vuosia ihan kivoja.
Mutta kyllä mä silloin vähän päälle 3-kymppisenä, 10 kg nykyistä hoikempanakin, olisin varmaan vielä löytänyt jonkun uuden. Miten sitä on pitänytkin olla niin ärsyttävän epävarma itsestään!! Sitten vasta jälkeenpäin tajuaa vanhoja valokuvia katsoessa esim. että onhan sitä ollut ihan suht normaalin näköinen.
Tässä sitä nyt sitten jumitetaan... toisaalta olen kiitollinen kyllä noista lapsista että ne sain, että on tämä sen arvoista. Nuorempien lasten takia osaksi tässä olenkin, kun tuntuu kuitenkin että ero olisi niill vielä rankempaa kuin se, että isi joskus ottaa vähän kaljaa. (Ja otanhan mä itsekin välillä olutta tai viiniä, en ole mikään raivoraitis.)
ap
Ero on tosiaan raju ratkaisu, mutta ei sen tarvitse tarkoittaa sitä, että sinä olet tekemässä mitä hyvänsä myönnytyksiä eron välttämiseksi. Tällä hetkellä sun mies käyttäytyy kuin itsekäs apina ja sun tehtävä on sanoa se ääneen. Jos siitä seuraa ero, niin ei ole sun vika.
Tommoset asiat eivät koskaan - siis koskaan ikinä milloinkaan - ratkea itsestään. Kun teet päätöksen olla miehesi kynnysmatto, on ton sikailun oikaiseminen jatkuvasti ja alati vaikeampaa.
Mieti tilannettasi nyt. Olette menneet hiljalleen huonompaan. Minkälaisena näet tulevaisuutesi 10 vuoden kuluttua? Koko ajan on hommat vähän enemmän perseellään ja sun elämä on pelkkää kestämistä?
Et sä vieläkään mikään vanha luuska ole. Sulla on vielä paljon elämää edessä. Tee loppu tosta! Jos miehesi on ystäväsi, sun pitää tehdä tilanteesi hänelle selväksi.
Ykkösjuttu on se, että haette ammattiapua. Toimi heti.
Ei kun ihan oikeasti. Soita poliiseille ja kerro heille miehesi auton rekisterinumero ja työpaikan osoite, jotta he voivat käydä noukkimassa rattijuopon talteen.
Kun olet huomannut jonkun lähtevän tai lähteneen humalassa liikenteeseen, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä poliisille.
Puhelinnumero on 112.
Luulen, että mies ei vastaa puheluihin, koska on sammunut työpaikalle. Parempi niin kuin se, että olisi ajanut jonkun ihmisen päälle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 02:32"]
Ei kun ihan oikeasti. Soita poliiseille ja kerro heille miehesi auton rekisterinumero ja työpaikan osoite, jotta he voivat käydä noukkimassa rattijuopon talteen.
Kun olet huomannut jonkun lähtevän tai lähteneen humalassa liikenteeseen, sinun velvollisuutesi on ilmoittaa siitä poliisille.
Puhelinnumero on 112.
Luulen, että mies ei vastaa puheluihin, koska on sammunut työpaikalle. Parempi niin kuin se, että olisi ajanut jonkun ihmisen päälle.
[/quote]
Mä meinasin ehdottaa samaa. Jos varmuudella tiedät miehen lähteneet auton rattiin kännissä, soita poliisille. Itsekin käräytin mieheni joskus rattijuopumuksesta. En edes huomannut että oli lähtenyt ja kun auto puuttui pihasta niin eipä paljon vaihtoehtoja ole kello kaks yöllä....
Kyllähän ne sakot kirpaisivat koko perhettä (ei tässä mitään rikkaita olla ja sakot olivat aika tuntuvat noin 800e) mutta tiedän ainakin tehneeni oikein.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 22:23"]
Tässä sitä nyt sitten jumitetaan... toisaalta olen kiitollinen kyllä noista lapsista että ne sain, että on tämä sen arvoista. Nuorempien lasten takia osaksi tässä olenkin, kun tuntuu kuitenkin että ero olisi niill vielä rankempaa kuin se, että isi joskus ottaa vähän kaljaa. (Ja otanhan mä itsekin välillä olutta tai viiniä, en ole mikään raivoraitis.)
ap
[/quote]
Ei, ei, ei. Sillä on vissi ero, "ottaako isi vähän kaljaa" ja on ihan kännissä kuin se, että äiti osaa käyttää alkoholia niin ettei lapsille tule turvatonta oloa. Ja usko pois, ero ei ole rankempaa kuin se jokaviikkoinen pelkääminen ja ahdistus, mitä vanhemman juominen aiheuttaa. Sitä on kiva sitten aikuisena pähkäillä ja setviä terapiassa, jos huonosti käy. Puhumattakaan siitä, miten tämä nykyinen kuvio vaikuttaa lastesi tuleviin parisuhteisiin ja suhteisiin alkoholiin.
Lähteminen ei ole helppoa, sen uskon. Mutta äitini alkoi kyllä elää elämäänsä ihan uudelleen ja oli kuin uusi ihminen kun viimein sai otettua avioeron ja muutettua erilleen. Paremmin menee itse asiassa molemmilla nyt. Olisiko mahdollista kokeilla asumuseroa hetken? Sinä aikana miehesi saattaisi jo ryhdistäytyä kun pitää ottaa vastuu itsestään, tai sitten mennä vielä enemmän pohjalle. Siinähän sen näkisi, miten käy.
Siis mitä ihmettä? Ei meillä ainakaan ole normaalia kummallakaan tulla kännissä eikä krapulassa mökiltä tai työpaikan virkistyspäiviltä. Ne joille se on toistamiseen aina normaalia, ovat alkkiksia. Ja sinä katsomalla vierestä ja lähettelemällä hyvittelyviestejä annat myöskin hänelle sen kuvan että on ihan normaalia. Joten homma jatkuu samana.
Ja ongelma on jo aika iso jos tuossa kunnossa on autolla lähtenyt yhtään mihinkään.
Se että isi ottaa "joskus" "vähän" kaljaa on lapsillesi tuhoisampaa kuin ero. Koska myös lapsesi saavat sen kuvan että tuo on ihan normaalia. Se että ottaa joskus vähän viiniä on aika eri asia kuin se että tulee umpitunnelissa kotiin kun on sovittu että vie lapset jonnekin (tai ylipäätään on lasten nähden umpitunnelissa) ja sitten ajelee vielä promilleissaan siihen päälle ihan vaan koska kiukuttaa.
En ole minäkään raivoraitis, kerrankos sitä vähän liikaa juo, mutta tuo menee kyllä yli tosi pahasti.
Et sinäkään kiva ollut. Kummassakin vikaa. Olisit fiksu, jos laittaisit viestin.