40e viikoksi mitä ruokaa?
Jos keitot rajataan pois. 1 aikuinen ja 1 lapsi.
Aamu/ilta/välipalat, 1 lämmin päivässä.
Kommentit (24)
Valmiskeittoja saa hakvalla, nuihin tuunaat itse mausteita ja tehostat sisältöä metukalla/juustolla.
Vierailija kirjoitti:
Valmiskeittoja saa hakvalla, nuihin tuunaat itse mausteita ja tehostat sisältöä metukalla/juustolla.
Valmiskeittoa meeetwurstilla/juustolla? Oksennus ehkä juuri pulahti kurkkuun :DDDD
Vihannekset ovat parhaimmillaan nyt., reseptejä löytyy uunivihanneksista grillaamiseen. Uudet perunat on herkkua ja seuraavana voi paistaa loput, tehdä vaikka perunamunakasta varsisipulin kera.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ite osaa ajatella?
Tulin kommentoimaan jotain neuvoa tähän ketjuun mutta siis sama kuin sulla. Ajattele itse ap!
pihoilta raparperia, ehkä mustikkaa piirakkaan...
Perunat, proteiinipastat, halpaa tomaattia soosiksi, halvin iso juusto,
Kanamunat omelettiin ja keitettynä, puurot ja mustikkaa päälle.
Sori olen huono keksimään ruokalistoja mutta tässä vähän ideoita.
Leivät ja pullat itse leipomalla kyllä tienaisi.
Ilta- alet.
Ruokajonot.
lidlin loistava pussimuusi + lenkkimakkara.
Keräkaalista raaste.
Tuolla summalla saa vaikka mitä, ihan tavallista kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiskeittoa meeetwurstilla/juustolla? Oksennus ehkä juuri pulahti kurkkuun :DDDD
Hyi hlvetti 😂😂
Kaalilaatikko, nakkikastike ja potut, lasagne? Välipaloina marjoja ja rahkaa yms.
Kaksi päivää kutakin:
Porkkanalaatikkoa, puuroa, pannukakkua
Perunaa ja munakastiketta, teetä ja sämpylöitä (puuronjämistä itse tehtynä), pappilan hätävaraa (pannukakun jämistä ja metsämarjoista)
Kaalipataa, muroja, puuroa
Spagettia ja jauhelihakastiketta (tai jotain vastaavaa), teetä ja sämpylöitä, hedelmiä ja jogurttia
Välipalaksi näkkileipää, juustosiivua ja maitoa, hedelmä
Vierailija kirjoitti:
pihoilta raparperia, ehkä mustikkaa piirakkaan...
Perunat, proteiinipastat, halpaa tomaattia soosiksi, halvin iso juusto,
Kanamunat omelettiin ja keitettynä, puurot ja mustikkaa päälle.
Sori olen huono keksimään ruokalistoja mutta tässä vähän ideoita.
Leivät ja pullat itse leipomalla kyllä tienaisi.
Ilta- alet.
Ruokajonot.
Ei tolla summalla kannata jonoon mennä. Sillä saa jo lihaa ym mukavasti. Makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, nakkikeittoa, munakkaita, kanariaottoa, jugurttia, leipää ja hedelmiä. Ja 2 hengelle tosiaan.
No tuollahan saa vaikka mitä! Perunoita, savulohta, sipulia, makkaraa, maitoa, rasvaa, juustoa, särvintä, kurkkua, tomaattia, salaattia, banaania, omenoita, nektariinia, porkkanoita, kesäkurpitsaa, jauhelihaa, makaronia, näkkäriä, puurohiutaleita, anjovista, perunasipulisekoitusta ja vielä munia.
Perunoita, kalaa, salaattia
Pyttipannu lopuista lisäksi makkaraa
Makaronilaatikko
Janssoninkiusaus
Uunipuuro
Kasvispihvejä
Ihan normaali summa viikon ruokiin jos ei syö ulkona?
Onko kaapissa valmiina jo jotain? Jauhoja, puuroryynejä, öljyä, suolaa, sokeria tms?
Hyvä että kysyit. Lidlissä on tarjouksessa 2 pakettia lihaisaa urho-makkaraa hintaan 3 € huomenna. Ja lauantaina Kartanon maksamakkarat, kaksi pötköä (300 g) vain 1 €. Siinähän kalpenee K-kauppiaat. Ja maksamakkarat voi laittaa itsetehtyjen sämpylöiden päälle. Lidlissä on myös edulliset vehnäjauhot (0,89 €/2kg).
T. Lidl-mies.
Tee iso pata, josta riittää n. 5 päiväksi:
- jotain kauden vihanneksia + perunoita, porkkanoita, kik-herneitä (tai linssejä/muita papuja), sipulia, mausteita (jos esi. pidät, intialaisista mausteitaja chilistä tai sitten yrttimaiusteita, valkosipulia jne., öljyä, /kermaa/kookoskermaa).
(Muista, että kik-herneet lioitetaan ensin yli 8 h ja keitetään n. tunti kypsiksi erikseen ennen pataan laittoa)
- Voit keittää myös riisin kylkeen halutessasi ja syödä edellämainittua kastikkeena.
- pariksi loppupäiväksi toinen lämmin ruoka: uusia perunoita ja paistettua tofua ja vihanneksia.
-Puuroryynejä paketti jos ei jo ole.
- Salaattiaineksia ja hedelmiä. Käy keräämässä villivihanneksi salaatin jatkeeksi/masuteeksi (nuorehkot voikukanlehdet, siankärsämön lehdet, piharatamo, poimulehti.)
- Kerää mesiangervoa ja vadelmanlehtiä yrttiteeksi.
- käy keräämässä mustikoita (ja vadelmia jos löytyy) syömämarjoiksi ja puuron kanssa. Katsele samalla reissulla josko näkyy sieniä, esim tatteja ja haperoita tai kanttarelleja. Paista niitä ruokien/salaatin lisukkeeksi tai leivän päälle sipulin kanssa tai tee kastike.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaapissa valmiina jo jotain? Jauhoja, puuroryynejä, öljyä, suolaa, sokeria tms?
Perusmausteet on ja vähän jauhoja. Myös sokeria.
Ota jonkun päiväkodin viikon ruokalista ja korvaa keitot padalla.