Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi vähän niin kuin pelättiin, vuokrattiin mökki ja nyt pidellään sadetta siellä

Vierailija
22.07.2020 |

Ei olla aiemmin kokeiltu mökkilomaa vaikka on sitä välillä mietitty. On haluttu varmaan lämpöön lomalla ja matkatti sen vuoksi Etelään. Tänä kesänä se ei ollut vaihtoehtona, joten päätettiin viimeinkin kokeilla mökkeilyä. Eikös nyt sitten ole odotusten vastaisesti keskellä heinäkuuta kylmää, sateista ja tuulista. Mökki on joo ja sauna lämpiää, mutta ei tarvitse mitään ulkojuttuja, uimista, soutelua, ulkopelejä tai ihan vain auringosta ja lämmöstä nauttimista ajatellakaan.
Pirullinen on Suomen sää, kaikki suunnitelmat voi mennä pilalle epävakaan sään takia. Jääköön kotimaan lomamatkailu tähän kesään ja ensi vuonna voimme toivottavasti lähteä pakoon lämpimään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Vuokramökeissä on se riski.

Toki omistajamökkiläisellekin on lomien ajoittamiset haaste

Vierailija
2/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi on vain viikkovuokralla tuo mökki, kohta siitä pääsee jo eroon.

Mieri jos olisi kokonaan oma mökki riesana ja rasitteena koko kesän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ette päätyneet telttaretkelle.

Positiivista ajattelua kehiin.

Vierailija
4/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätäänkö nyt adressi Amnestyyn?

En ole koskaan ymmärtänyt valittajia.

Vierailija
5/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa teille. Omalla mökillä voi huonolla säällä tehdä jotain hommia, nikkaroida ym, mutta vuokramökillä saa istua tumput suorana ja odottaa aurinkoa. Tästä syystä ei vuokrattu mökkiä, vaikka etelänlomat peruuntui. Mulla kanssa huonoja kokemuksia säitten suhteen mökillä ja kun ne vielä on sikakalliita, niin ei kyllä huvita ottaa riskiä.

Vierailija
6/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oikein hyvä ilma.

Vierailija
7/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia hankittiin oma mökki. Voi ajoittaa reissut aurinkoisen sään mukaan jos haluaa.

Vierailija
8/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa teille. Omalla mökillä voi huonolla säällä tehdä jotain hommia, nikkaroida ym, mutta vuokramökillä saa istua tumput suorana ja odottaa aurinkoa. Tästä syystä ei vuokrattu mökkiä, vaikka etelänlomat peruuntui. Mulla kanssa huonoja kokemuksia säitten suhteen mökillä ja kun ne vielä on sikakalliita, niin ei kyllä huvita ottaa riskiä.

Vanhempani olivat mökki-ihmisiä ja olen koko ikäni viettänyt mökeillä. Nyt aikuisena ei kauheasti nappaa, mutta eihän nyt sää ole mikään este nauttia mökkeilystä. Olen ollut mökillä sateessa, tuulessa, lumimyrskyssä, ukkosmyrskyssä ja hyvällä säällä ja yksi idea siinä mökkeilyssä on se sään armoilla oleminen. Sauna vaan lämpiämään, vesisateessa on hauska saunoa. Jos ei koko ajan kaatamalla sada, niin onnistuu venereissukin ja kalastaminen, tärkeintähän siinä on rauhoittua ja kuunnella luontoa. Nyt vielä on mustikatkin kypsiä etelässä ja pohjoisessa lakat, voi siis mennä porukalla poimimaan, ja monien mökkien läheisyydessä on hyviä kantarellipaikkoja.

Ei suomalainen mökkeily ole koskaan ollut auringonottoa uima-altaalla. Hyvällä säällä on voinut maata riippukeinussa ja lukea mutta ei se nyt mitään kovin hohdokasta lomailua ole. Nyt vain lautapelit ja kirjat kehiin, takkatulen äärellä on mukava lukea ja rentoutua.

Vierailija
9/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily onnistuu varmasti vain jos pystyy lähtemään sinne lyhyellä varoitusajalla.

Itse olin mökillä nyt viime pe-ti vain sen takia että säät oli helteisiä. En 4 tunnin ajomatkaa muuten jaksaisi ellei säät ole takuuvarmasti hyvät.

Vierailija
10/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän kiinni keneltä kysyy... mutta itse ottaisin ilon irti pelaamalla korttipelejä/yatzya sisällä, laittaisin kynttilät tulille ja avaisin viinipullon. Ois parasta juosta sateella järveen ja mennä sitten saunaan lämmittelemään.

Mutta ymmärrän että nää mun haaveet kuulostaa tämmösen "enemmän syksyihmisen" horinoita.

Siltikin kehottaisin avaamaan sen pullon...jos pahin lannistus hälvenisi?

Vierailija
11/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkojutut onnistuu sateella aivan hyvin. Auringon ottaminen voi olla haasteellista jos on pilvistä.

Vierailija
12/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jllain olisi tuollainen tilanne, hän kirjoittaisi

.... täällä. Siis jos on täällä eikä siellä.

Vierailija
13/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä varmaan ankeaa koittaa tehdä Suomessa mitään , tai ylipäätään elää täällä jos ainut milloin nauttia elämästä on lämmin sää.

Vierailija
14/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea nyt noin huonot kelit?

Vierailija
15/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökkeillyt vauvasta saakka samalla mökillä ja edelleenkin, kun mökki siirtyi perintönä vanhempien kuoleman jälkeen meille lapsille. Yhdessä sitä ylläpidämme. Onhan mökillä hienojakin hetkiä mutta totuuden nimissä myös tylsää välillä. Saunominen ja lukeminen joo, kalastusta välillä mutta onneksi meidän mökki on suht lähellä isompaa kylää, jossa voi shopata ja tehdä muutakin. Mökin ylläpitäminen vie myös rahaa mutta vielä jotenkin siedettävästi. Itse en mitenkään voisi hankkia omaa mökkiä yhtäkkiä enkä raaskisi vuokratakaan.

Vierailija
16/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa sataa, saa olla vaan...

Vierailija
17/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä varmaan ankeaa koittaa tehdä Suomessa mitään , tai ylipäätään elää täällä jos ainut milloin nauttia elämästä on lämmin sää.

Niin, olen ollut pohjoisessa mökillä kun on +8 ja märkä kylmä sumu peittää tienoon, joten ymmärrän hyvän lämmön kaipuun! On kiva, kun pystyy olemaan edes kesävaatteissa eikä toppahousuissa.

Vierailija
18/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen ollut pohjoisessa mökillä kun on +8 ja märkä kylmä sumu peittää tienoon, joten ymmärrän hyvän lämmön kaipuun! On kiva, kun pystyy olemaan edes kesävaatteissa eikä toppahousuissa.

Minä olen kolmessakin asteessa :) ei pilannut sitäkään reissua.

Vierailija
19/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi on vain viikkovuokralla tuo mökki, kohta siitä pääsee jo eroon.

Mieri jos olisi kokonaan oma mökki riesana ja rasitteena koko kesän!

Miten se on rasite jos on maksettu mökki jossa viihtyy? No tietysti se on kateellisen mielestä rasite, mutta noin muuten? Koko kuukauden olen viihtynyt säästä valittamatta. Jos ei suomalainen kestä vesidadetta ja pientä viimaa niin kannattaa oikeasti vaihtaa maata.

Vierailija
20/48 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, toivottavasti ei ole tenavia, joita pitää viihdyttää 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä