Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihon pohjasävy ja hiusten ja vaatteiden värit, en ymmärrä

Vierailija
22.07.2020 |

Voisiko joku asiaa tunteva selittää tämän: jos on määrittänyt että ihon pohjasävy on lämmin / keltaiseen taittava, myös vaatteiden ja meikkien väriksi suositellaan lämpimiä mieluummin kuin kylmiä sävyjä. Viileään/punaiseen taittavan ihon kohdalla suositellaan vastaavasti viileän sävyisiä vaatteita.

Miksi kuitenkin hiusten sävyksi suositellaan juuri päinvastaista, eli kylmä hiussävy jos lämmin iho, ja lämmin hiussävy jos viileään sävyyn taittava iho?

Eli miksi ohjeet hiusten ja vaatteiden suhteen ovat päinvastaiset?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Minulla on keltapohjainen iho, hiukset luonnostaan lämpimän sävyiset ja kylmät värit näyttävät luonnottomilta.

Vierailija
2/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan moisesta kuullutkaan. Pidän hiukset vaaleana ja pukeudun niihin väreihin mitkä miellyttää. En jaksa tuollaista asiaa sen kummosemmin miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista sun ohjeista en tiedä, mutta ainakaan mulle ei ole koskaan suositeltu viileää hiusväriä. Olen keltaihoinen ja mulle sopii kuparinen punainen, mutta ei ollenkaan mahonki (onneksi!). 

Vierailija
4/14 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun netistä lukee juttuja "millainen hiusväri sinulle voisi sopia" (tai vastaavat enkuksi) tulee käytännössä aina ohjeeksi että määritä ensin ihosi pohjasävy ja valitse sitten hiuksiin päinvastainen sävy (lämpimälle iholle viikeä tukka jne.). Tämä on siis se juttu jota en tajua ja haluaisin ymmärtää logiikan.

Itselle ajankohtaista niinkin tärkeästä syystä kuin että olen ottamassa hiuksiin raitoja ja haluaisin tietää kannattaako pyytää viileän sävyisiä vai pikemmin hunajaan/kultaan taittavia :) Kampaamoketjusta säikähtäneenä en uskalla luottaa pelkästään kampaajan arvioon.

T. Ap

Vierailija
5/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihon pohjasävy olla viileä vaikka ilman meikkiä iho taittaa oliiviseen tai keltaiseen? Esim. Punaiset hiusvärit ei sovi. Teetin sellaisen netti värianalyysin ,joka ei maksanut paljoa. Siinä oli tulos joka oli viileä kesä.

Entä valitaanko meikkivoide pohjasävyn vai pintasävyn mukaan?

Eri

Vierailija
6/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa useimmat kampaajat suosittelee ihoon sointuvaa sävyä hiuksiin, erään ison hiusväribrändin linja vaan on suositella päinvastaista. Mutta siis yleensä niin että jos iho lämmin, lämpimät tai neutraalit hiukset ja viileäihoiselle viileät tai neutraalit.

Yksi poikkeus on hyvin vaaleat viileät ihot. Näille usein sopii lämpimät kuparinsävyt erittäin hyvin - monet luonnon punapäätkin on viileäihoisia. Mutta tummempi viileä iho ja lämminsävyinen tukka ei vaan toimi. Itselläni on viileä mediumbeige iho ja kulta tai kupari tukassa tekee ihon vihertävän tai harmaan näköiseksi ja yleisilmeen sairaan näköiseksi.

Vierailija
7/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ihon pohjasävy olla viileä vaikka ilman meikkiä iho taittaa oliiviseen tai keltaiseen? Esim. Punaiset hiusvärit ei sovi. Teetin sellaisen netti värianalyysin ,joka ei maksanut paljoa. Siinä oli tulos joka oli viileä kesä.

Eri

Ei. Mutta oliivi ei aina ole lämmin sävy, monella talvityypillä esimerkiksi on viileä oliivinsävyinen iho joka helposti näyttää harmaalta jos hius- ja vaatevärit on väärät. Jos kuitenkin iho on selvästi kellertävä se on lämmin. (Tummemmat viileät ihot ei usein ole punertavia vaan viileän beigejä/ruskeita.)

Meikkivoide mahdollisimman läheltä ihon sävyä. Ei minusta mitään pohja- ja pintasävyä erikseen edes ole.

Vierailija
8/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

Vaalea oliiviin taittava iho on kylmäsävyinen. Googleta pale olive skin. Itse olen ”oliivi-ihoinen”, mutta talvi.

Vierailija
9/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei. Mutta oliivi ei aina ole lämmin sävy, monella talvityypillä esimerkiksi on viileä oliivinsävyinen iho joka helposti näyttää harmaalta jos hius- ja vaatevärit on väärät. Jos kuitenkin iho on selvästi kellertävä se on lämmin. (Tummemmat viileät ihot ei usein ole punertavia vaan viileän beigejä/ruskeita.)

Meikkivoide mahdollisimman läheltä ihon sävyä. Ei minusta mitään pohja- ja pintasävyä erikseen edes ole.

Mulla on neutraali meikkivoide tällä hetkellä. Mistä tietää onko viileä oliivi ihonsävy vai vaan kellertävä? En ole tajunnut eroa? Itselläni on pisamia, vaalean maantien väriset hiukset ja siniharmaat silmät. Mutta siis näytän lämpimillä hiuksilla ,varsinkin punertavilla 10v vanhemmalta. Ei ole ketään vakkari kampaajaa vaan olen vaihdellut. Yleensä laitetaan hiuksiin shampanjan värisiä vaaleita raitoja tai hieman tuhkaisia.

Ap

Vierailija
10/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun netistä lukee juttuja "millainen hiusväri sinulle voisi sopia" (tai vastaavat enkuksi) tulee käytännössä aina ohjeeksi että määritä ensin ihosi pohjasävy ja valitse sitten hiuksiin päinvastainen sävy (lämpimälle iholle viikeä tukka jne.). Tämä on siis se juttu jota en tajua ja haluaisin ymmärtää logiikan.

Itselle ajankohtaista niinkin tärkeästä syystä kuin että olen ottamassa hiuksiin raitoja ja haluaisin tietää kannattaako pyytää viileän sävyisiä vai pikemmin hunajaan/kultaan taittavia :) Kampaamoketjusta säikähtäneenä en uskalla luottaa pelkästään kampaajan arvioon.

T. Ap

Laita linkki, ei voi pitää paikkaansa. 

Vierailija
11/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ei siis ollut ap vaan 5 vastaaja....

Vierailija
12/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Mulla on neutraali meikkivoide tällä hetkellä. Mistä tietää onko viileä oliivi ihonsävy vai vaan kellertävä? En ole tajunnut eroa? Itselläni on pisamia, vaalean maantien väriset hiukset ja siniharmaat silmät. Mutta siis näytän lämpimillä hiuksilla ,varsinkin punertavilla 10v vanhemmalta. Ei ole ketään vakkari kampaajaa vaan olen vaihdellut. Yleensä laitetaan hiuksiin shampanjan värisiä vaaleita raitoja tai hieman tuhkaisia.

Ap

Kuulostat selvästi väreiltäsi viileältä kesätyypiltä. Ja näille yleensä ei koskaan sovi punainen. Raidoista platinanvaaleat tai tuhkansävyiset parhaita.

Vierailija
13/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa tulee tunne että onpas tyylikkäitä naisia, mutta harvoin niitä näkyy katukuvassa. Onko värianalyysit menneet pieleen vai tulkittu väärin?

Vierailija
14/14 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa tulee tunne että onpas tyylikkäitä naisia, mutta harvoin niitä näkyy katukuvassa. Onko värianalyysit menneet pieleen vai tulkittu väärin?

No miehet ne vasta onkin tyylikkäitä mustissa vaatteissaan ja huppareissaan. Naiset sentään yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi