Työssä käyvä, saatko asumistukea?
Laitoinpa hakemuksen ihan huvin vuoksi kelaan ja saas nähdä vastaavatko edes. En kyllä paljon mitään tienaa, joten vois olla mahkuja.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut asumistuen laskuria?
Mulla asumistuen laskuri näytti asumistueksi pyöreetä nollaa. Laitoin silti hakemuksen niin sain asumistukea 103e
Tottakai työssäkäyvä voi saada asumistukea. Itse en saa, vaikka olen osa-aikainen ihan vana siksi, että kumppani maksaa vuokramme.
En ole koskaan saanut, olen tienannut ihan liikaa. Aikoinaan menetin asumistuen sen vuoksi, että sain työmarkkinatuen päälle 9€ kannustinrahaa arkipäivässä.
No en saa. :D En oo saanut enää sen jälkeen kun bruttopalkka ollut 1700e. Nyt toki on enemmän. Luulin tuohon vaadittavan jonkun max 1400e kuukausipalkan...
Teen osa-aikatyötä ja saan asumistukea sekä soviteltua työttömyyspäivärahaa.
Olen muutaman kuukauden saanut, kun aloitin nykyisessä työssäni. Olen perhepäivähoitaja ja aluksi mulla oli vain kaksi lasta hoidossa, joten bruttopalkkani oli noin 900€. Kun sain kolmannen hoitolapsen (bruttopalkka noin 1300€), en enää asumistukea saanut. Asuin omistuasunnossa ja lainan korko oli niin pieni, ettei tukea enää tullut. Näin ainakin oli Kelan vastaus. Tämä tapahtui 2015-2016 vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan saanut, olen tienannut ihan liikaa. Aikoinaan menetin asumistuen sen vuoksi, että sain työmarkkinatuen päälle 9€ kannustinrahaa arkipäivässä.
Ko.rahan ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen, koska se ei vaikuta edes toimeentulotukeen ja siihen sentään vaikuttaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin kävi samalla tavalla, vaikka kaikkialla väitettiin, että ei pitäisi olla mahdollista. Ja asumistukeahan ei käsitellä uudelleen ennenkuulumaton tulot ovat merkittävästi tippuneet tai kasvaneet, eli siinä ei mikään valituskaan auttanut. Onneksi sain sitten töitä, muuten en tiedä mitä olisin tehnyt.
Töitä tehdessä olen saanut parissa ekassa työpaikassa vähän asumistukeakin. Mutta lapsettomalle tulorajat ovat sen verran alhaiset, ettei sitä kokoaikaisena melkeinpä saa matalapalkkainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ko.rahan ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen, koska se ei vaikuta edes toimeentulotukeen ja siihen sentään vaikuttaa kaikki.
Niinpä mutta niin vaan teki ja asumistuki vietiin. Kaksi kertaa yritin asiaa oikaista kelan kanssa ja kanta oli 100% että nyt tienasin niin paljon, että ylitän asumistuen rajan enkä sitä saa. Jäin tappiolle, koska ne 9€ ei kattanut samaa määrää kuin se asumistuki.
Tällaista se on Kelan kanssa. On täysin arpapeliä, mitä sieltä saa.
Olen saanut 50 - 190 €. Bruttotulot n. 2000 €/kk, kun lomaraha lasketaan mukaan. Asuntona oma (siihen sain 50 - 170 €) ja asumisoikeusrivarikolmio (190 €).
Oletko kokeillut asumistuen laskuria?